Tændrør

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Tændrør

Indlæg af jeppex »

Blot lige en lille historie; Jeg skulle jo bruge et tændrør til min FS1er og gik i den lokale Thansen - Spurgte efter et nummer 10012400 tændrør, som jo er det der er spek'et på deres hjemmeside - Tænkte sgutte over at jeg gik hjem med en Denso, andet end at jeg vist havde læst at i (eller nogen) herinde advarede mod brugen af NGK - Nå men jeg satte tændrøret i og da motoren ikke har været startet i en del år trådte jeg meget stille på kickstarteren, men den sad ligesom fast... Nå, ja, tænker jeg - giftig kompression, men valgte lige at tage tændrøret ud, da jeg har skruet en del på motoren og tænker at at eller andet måske havde sat sig. Kappen på røret var trykket helt ned og her går det op for mig at røret er for langt (på gevindet). Da jeg slår røret op på nettet, er det til en Renault Megan årgang 1999 - Hmm, det virker sgutte særlig godt *griner* - Nå, men inden jeg bytter det, vil jeg så lige benytte lejligheden til at spørge om nogen af jer har nyligt gode efaringer med NGK B7HS (det er en lovlig dasker).

Man skal kigge på det man har købt, inden man går hjem med det :hihi
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... hvis du har spurt til et tændrør til en yamaha fs1, så er det da helt galt at de udleverer et langt tændrør !!!
problemet er bare at du selv kommer med bestillingsnummeret - det gør jeg også gerne selv, idet thansen medarbejdere har svært ved at finde deres egne vare...
jeg syntes dog at du selv burde kunne se at det var alt for langt det tændrør... der er sikkert ikke sket noget ved det...
nu roder jeg en del med påhængsmotorer og har derfor et lille display med ca 15 forskellige slags tændrør der oftest bliver brugt... jeg har ikke den dårlige erfaring over for ngk som jeg oplever folk havde her på forum - mine tændrør er også dyrt købt og de er originale... faktisk koster ngk b7hs 40 kr og det er vel det dobbelte af thansen,biltema og sådan nogle discount steder...
ellers vil jeg anbefale et tændrør som champion L86... det er billigt og passer fint til en lovlig knallert...
L77jc4 er også udemærket, men man kan ikke skrue dutten af...

jeg syntes du skal køre ned til thansen med dit fladtrykte tændrør og høre hvad de har at sige til det - så kan du fortælle resten af historien her...
hilsen claus olieklud...
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af kreidlerhansen »

Varenummeret svarer ifølge T.Hansens hjemmeside til et B6HS, så der er vist blevet lagt noget forkert i kassen på lageret. Typen er god nok til en lovlig knallert, så hvis du har kvitteringen (eller købet er registreret i dit navn i deres database), kan du snildt forlange en bytter.

Jeg kan også varmt anbefale Champion L86C til lovlige maskiner, men kun hvis de er billigere end NGK's tilsvarende. Jeg har endnu ikke haft bøvl med NGK. Bosch er en anden snak - de er ikke glade for en druknet motor, så vidt jeg har erfaret.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af Krelleh »

Det er hvis noget af en fejl :hihi

Jeg har hørt nogle flok ikke synes godt om NGK. Jeg har haft et og det virker fint. Jeg vil tage en NGK B6HS til lovlig :)

Tag tændrør og bon med ind til thansen og vis det du har fået og hvad du gerne skulle have fået.

En god idé, som jeg altid gør når jeg skifter en del er at sammenligne med den gamle ting. Lige meget hvad jeg skifter :(y)
Mvh. Christian
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af 12V »

T-Hansen må have et stort parti defekte B6HS - min kammerat fik også en af dem. Ved første øjekast ser den ud til at virke fint, men knallerten kan kun lige starte og holde sig i gang i kort tid. Tror gnisten aftager i styrke efter kort tid. Med et andet tændrør kører den uden problemer...
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af Dewil »

og man er opmærksom på at også i tændrørs-branchen findes der nu piratkopier ? http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/fake/
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af jeppex »

Thansen havde ingen problemer med at bytte, sålænge jeg har en bon. Så deri er der ikke et problem. Jeg havde slet ikke et tændrør til knallerten, så jeg aner ikke hvad den før har kørt med... nu sidder der så et NGK B6HS rør på, og den starter fint med det. Motoren går dog ujævnt ved mere end halv gas, men det skyldes sikkert at maskinen har kørt ulovligt, så jeg skal lige have et kig på karb, strålespids og deslige :)
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af Michael »

kreidlerhansen skrev:Varenummeret svarer ifølge T.Hansens hjemmeside til et B6HS, så der er vist blevet lagt noget forkert i kassen på lageret. Typen er god nok til en lovlig knallert, så hvis du har kvitteringen (eller købet er registreret i dit navn i deres database), kan du snildt forlange en bytter.

Jeg kan også varmt anbefale Champion L86C til lovlige maskiner, men kun hvis de er billigere end NGK's tilsvarende. Jeg har endnu ikke haft bøvl med NGK. Bosch er en anden snak - de er ikke glade for en druknet motor, så vidt jeg har erfaret.
Fuldstændig enig jeg har brugt NGK og Champion men også Denso i mange år uden problemer. Jeg har kørt MC´s og Kreidler i over 30 år.
Da jeg kørte BMW brugte jeg BERU tændrør ( De lavede nogle fantastiske platinner til højt ydende Kreidlere) Det var gode men dyre tændrør. For nogle år siden købte jeg en hel kasse af NOS tændrør til MZ af mærket Isolator fra det gamle Østtyskland. De fungere fantastisk på veteranknallerter. De kræver ikke meget strøm for at lave en pæn gnist.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af kreidlerhansen »

Michael skrev:(...) For nogle år siden købte jeg en hel kasse af NOS tændrør til MZ af mærket Isolator fra det gamle Østtyskland. De fungere fantastisk på veteranknallerter. De kræver ikke meget strøm for at lave en pæn gnist.
De er velsagtens også uden dæmpning og andet gøjl, vi ikke kan lide i vores tændrør - direkte forbindelse: JA TAK! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af jeppex »

Hvor køber i jeres tændrør? Benny har dem til 50 + fragt, så det bliver lidt mange penge hvis ikke man skal have andet.
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af Krelleh »

Prøv at skriv til Benny. Så jeg sikker på han vil komme det i brev til en del billigere fragt :(y) :dust :dust
Mvh. Christian
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"