Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
smokie77
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 18. dec 2009 10:59
Kontakt:

Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af smokie77 »

Jeg vil havde købt mig et svejseværk, men ved ikke hvad det skal være for et, jeg har kikket på det her http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Svejs ... r-Mig-140/ fra biltema... Men hvis der er ander forslag i det pris leje så kom med det??? Jeg skal bruge det til knallerten, måske udstødning på bilen og lidt små ting...
Hvad bruger i ander??? bruger i elektrode eller co2???
MVH. Christian
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af nielsfup »

Hej Christian
Jeg kender ikke lige denne model med den er samme størrelse som mit værk.
Det er OK op til 1-2 mm plade men ikke meget mere.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af Hansenturbo »

du skal købe en MIG (co2) svejseværk det klart bedst til de opgaver du vil lave elekrode er noget møj til tyndplade co2 er meget nemmere at bruge.
Kender ik biltemas svejseværk men jeg heller købe et brugt mærke men jeg er miljø skadet :teeth2

Mvh Smeden
Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af strynboen »

jeg har haft et telvin fra harald skrald..det var 3 faset..så nok en smule større end det du har der..det har virket fint..men er slidt op nu..efter 3 biler som er total renoveret...der er mekanisk gas ventil..og konstant strøm på tråden på de billige..noget man skal vænne sig til..så derfor anbefaler jeg dig et nummer større,,så er de ting med...det uden gas er noget.....GAS.... :(n)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
smokie77
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 18. dec 2009 10:59
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af smokie77 »

Tak for svarer.... jeg tror at jeg hopper på det her http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Svejs ... r-Mig-160/ det kan man sætte en gas flaske til.. Hvis det ikke dur uden..
MVH. Christian
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af strynboen »

du skal lige være opmærksom på om dit 220 volt har amp nok...så du ikke springer sikringer hele tiden...hvis du kan køre med 2 store vinkel slibere 2000 w samtidig er der strøm nok...men hvis du har 380/400 volt..kan du tage fase og nul...i stikket..så køre det fint
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af jeppex »

Jeg har en Decastar 130 - Den kan køre 220volt og svejser ganske godt i mit hobby univers,
hvor lidt bil og den slags skal klares

http://toolworld.dk/produkt/23915/Deca_ ... ac_Svejser (min er købt ved Electroma)

Dog kører jeg med co2 på den - for jeg er ikke helt vild med det der "uden-co2-tråd", der lidt for nemt brænder igennem...
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af nielsfup »

JA jeg har også prøvet med rørtråd , den der køre uden gas.
Men det bliver ikke det samme. Jeg ville køre med CO2 hvis jeg var dig. Tråden er også billiger. Og resultatet bliver langt bedre.

Husl hvis du svejser uden gas skal der MINUS på tråden.. Og med gas skal der PLUS på tråden...
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
DorkVonWaterfall
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 6. sep 2009 20:19
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af DorkVonWaterfall »

hvorfor købe det der biltema skrammel når man kan få en udmærket brugt Migatronic co2`er til samme penge...en 120`er burde være nok til lidt tyndplade og knallert svejsning...
Se mine annoncer her
Brugeravatar
smokie77
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 18. dec 2009 10:59
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af smokie77 »

DorkVonWaterfall skrev:hvorfor købe det der biltema skrammel når man kan få en udmærket brugt Migatronic co2`er til samme penge...en 120`er burde være nok til lidt tyndplade og knallert svejsning...
jeg kan ikke finde nogen brugte co2 i nærheden af min bo pæl... i den pris klasse, som jeg syntes der er noget ved...
MVH. Christian
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Hvad for et svejseværk skal jeg købe?

Indlæg af FOLVA »

Jeg har en Migatronic AUTOMIG 183 CO 2 svejser, og det er bare rigtigt stabilt, og svejser supergodt.

Så hvis du køber en svejser fra Migatronic går du ikke helt forkert i byen, og så støtter du jo også en god gammel dansk virksomhed, i stedet for at støtte meget af det kina bras man kan købe i de store discount kæder rundt omkring.

Migatronic er en af de få produktions virksomheder der er tilbage her i landet, som kører stort set hele produktions linien indenfor landets grænser, det er meget få komponenter der er udliciteret.

Alt dette er ikke bare noget jeg siger fordi at jeg er aktionær i selskabet, men fordi at jeg synes at de virkelig producere svejseværk af meget høj kvalitet. Fordi jeg er aktionær er selfølgelig fordi at jeg tror deres produkter har en fremtid. :(y)
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"