Nyt knallertforum på vej !

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Morten - Webmaster »

På opfordring har jeg valgt at starte et nyt projekt op.

Der er indkøbt en hjemmeside med et godt nemt navn som relaterer til knallerter generelt og jeg vil gå så småt igang med at opbygge det.

Jeg vil få brug for nogle redaktører med stort kendskab til de enkelte mærker som vil kunne supplere med viden og dokumentation.

Der er tanker om at lave det til en side med et ganske lille symbolsk tilmeldingsgebyr som kan dække driftomkostningerne og så der på sigt er mulighed for at tilbyde en lille erkendtlighed til de mennesker som vil være ildsjælende / redaktører i projektet. Jeg har ved flere lejligheder fået tilkendegivelser fra mange som netop mener at et lille gebyr kun er med til at gøre det hele lidt mere seriøst og giver mulighed for at købe ydelser for at gøre det hele mere smidigt i drift og brug. Det bliver ikke umiddelbart en klub / forening eller lign, og derfor heller ikke det store administrative maskineri (som jeg simpelthen ikke ønsker at passe ved siden af det rent tekniske)

Jeg vil gerne høre fra jer hvilke mærker der ville være interesante, jeg har selv en idé om følgende som jeg så bare skal finde redaktører til.

Sco
Diesella
BFC
Skylon
Derby
Grand
Brende
Everton
Fantic
NSU
Zundapp
Kreidler
Tomos
Gilera
whooler
Radexi
Mobylette
Monark
Crescent
Estlander
Velo Solex
Garelli
KTM.
Hercules
Maico
Casal

Jeg hører gerne fra de af jer som kunne være intereserede i at deltage i opbygningen.

Jeg håber i vil tage godt imod initiativet.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af JacobMC »

Lyder super ! Bare folk ikke springer fra herinde.
Mangler Puch ikke?
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Krelleh »

JacobMC skrev:Lyder super ! Bare folk ikke springer fra herinde.
Mangler Puch ikke?
Puch har jo et forum :)

Puchklub.dk og PuchVenner.dk
Mvh. Christian
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af strynboen »

jeg ville gerne hjælpe..men mine kerne områder er puch og honda. og lidt yamaha.ved faktisk ikke en døjt om de andre..er velo solex ikke med med vilje
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:jeg ville gerne hjælpe..men mine kerne områder er puch og honda. og lidt yamaha.ved faktisk ikke en døjt om de andre..er velo solex ikke med med vilje
Der er ikke noget der er med vilje.... jeg har bare nævnt de mærker jeg selv havde forestillet mig der kunne være interesse for
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af kreidlerhansen »

Velo Solex er ikke en knallert... det er en livsstil! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Michael »

Hej Morten
Det lyder rigtig spændene. :dust
Interessen for Yamaha vil kun stige yderligere ved dette nye tiltag. Det er er det vi har set i onsdagsklubben, efter vi har fået lidt Yamahaer med.
Suzuki mangler på listen. Den har levet lidt i skyggen nogle år. Ellers en fin knallert.
Vi er jo mange som kører Yamaha som også kører på andre mærker.
Stub og mig vil gerne hjælpe. (Stub kontakter dig)
Jeg har bla ICM scooter fra 58 fra Horsens:
ICM Scooter 001 (Medium).jpg
ICM Scooter 001 (Medium).jpg (66.41 KiB) Vist 9439 gange
Jeg har en masse reservedelshåndbøger til gamle knallerter som måske vil kunne bruges til ovennævnte forum.
Held og lykke med projektet. :flag
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Morten - Webmaster »

Michael skrev:Hej Morten
Det lyder rigtig spændene. :dust
Interessen for Yamaha vil kun stige yderligere ved dette nye tiltag. Det er er det vi har set i onsdagsklubben, efter vi har fået lidt Yamahaer med.
Suzuki mangler på listen. Den har levet lidt i skyggen nogle år. Ellers en fin knallert.
Vi er jo mange som kører Yamaha som også kører på andre mærker.
Stub og mig vil gerne hjælpe. (Stub kontakter dig)
Jeg har bla ICM scooter fra 58 fra Horsens:
ICM Scooter 001 (Medium).jpg
Jeg har en masse reservedelshåndbøger til gamle knallerter som måske vil kunne bruges til ovennævnte forum.
Held og lykke med projektet. :flag
Det lyder godt Michael.

Det bliver ikke integreret med Yamaha forummet og puch, suzuki og honda er bevidst ikke på listen da der jo allerede eksisterer forums for dem og jeg ikke ønsker at gå andre i bedene. Hvis nogen mener at disse mærker alligevel skal på listen så må I undersøge nærmere hvad evt. andre forums / klubber mener om det
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Michael »

Morten - Webmaster skrev:
Michael skrev:Hej Morten
Det lyder rigtig spændene. :dust
Interessen for Yamaha vil kun stige yderligere ved dette nye tiltag. Det er er det vi har set i onsdagsklubben, efter vi har fået lidt Yamahaer med.
Suzuki mangler på listen. Den har levet lidt i skyggen nogle år. Ellers en fin knallert.
Vi er jo mange som kører Yamaha som også kører på andre mærker.
Stub og mig vil gerne hjælpe. (Stub kontakter dig)
Jeg har bla ICM scooter fra 58 fra Horsens:
ICM Scooter 001 (Medium).jpg
Jeg har en masse reservedelshåndbøger til gamle knallerter som måske vil kunne bruges til ovennævnte forum.
Held og lykke med projektet. :flag
Det lyder godt Michael.

Det bliver ikke integreret med Yamaha forummet og puch, suzuki og honda er bevidst ikke på listen da der jo allerede eksisterer forums for dem og jeg ikke ønsker at gå andre i bedene. Hvis nogen mener at disse mærker alligevel skal på listen så må I undersøge nærmere hvad evt. andre forums / klubber mener om det
Ligger der et Suzuki forum? :what2 Har du et link? Det viste jeg ikke.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Stub »

hej Morten

Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor man ikke må nørde om det samme knallert mærke på 2 forskællige forum ???

der er jo ikke monopol på veteran knallerter på internettet ,, man må vel nørde i det man vil og hvis de andre forums har lyst kan de jo byde ind med deres viden ,, jeg kender ikke til de andre forum men kan læse at flere her fra fs1 forum ved besked om dem og de fleste af dem har hvist lidt svært ved at få det op at køre på højde med dette gode forum så de kunne måske drage fordel af et stort knallert forum med mange medlemmer (= større interesse ) og som Michael skriver har onsdags klubben i lemming draget fordel af yamaha forum og det har jo også givet forumet flere medlemmer ,,, hvilket betyder flere ture og nemmere adgang til reservedele og know how .. :(y)

Der er jo mange af medlemmerne her som har en masse andre knallerter og det står jo folk frit for hvad man vil nørde om og i ,,, jeg synes at det kunne være dejligt med et forum hvor vi kan nørde om veteran knallerter og ikke kun et mærke ,, vi må jo nok indrømme at der er nogle temlig dygtige folk her som efterhånden ved alt om den kære fs1 og enmer med nørderi er der ved at være langt i mellem og for at vi ikke skal ende op med at kun skrive om aftensmaden ( hvilket er en sjov tråd ) så tror jeg at det ville gavne kvaliteten at vi havde nogle flere emner at gå op i så der på langt sigt stadig vil være et godt forum ,,,

jeg har en del litteratur , film og andet om de gamle knallerter og dem stiller jeg selvfølgelig til rådighed og bakker op om iden
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Glaede »

Selvom der findes to Puch forummer i forvejen, så er der jo ingen aktivitet..
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af kreidlerhansen »

For min skyld ingen alarm på 'Kreidler-fronten'. Jeg vil dog være diplomatisk og holde mig udenfor, andet end som aktiv bruger.

Jeg er gået i gang med en mindre undersøgelse af, hvorfor de mindre fora er så sløve. De mulige årsager er ærgerlige, men ikke forunderlige.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af strynboen »

er lidt bange for at danmark er for lille til enkelt mærke forums...en bedre ide er lidt bredere..evt veteran før 69...det japanske 3 kløver..... europæiske mærker..eller evt 70 knallerter...syntes det er lidt sjovere at se samtidens konkurenter..sammen end hver for sig..
jeg har en drøm om et mc forum..med klassiske 70/80 mc..hvor man kan hjælpe hinanden med reservedele og teknik..som her på fs1..og holde nogle fede træf
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Michael »

strynboen skrev:er lidt bange for at danmark er for lille til enkelt mærke forums...en bedre ide er lidt bredere..evt veteran før 69...det japanske 3 kløver..... europæiske mærker..eller evt 70 knallerter...syntes det er lidt sjovere at se samtidens konkurenter..sammen end hver for sig..
jeg har en drøm om et mc forum..med klassiske 70/80 mc..hvor man kan hjælpe hinanden med reservedele og teknik..som her på fs1..og holde nogle fede træf
Helt enig.
Først: Morten du har min fulde opbakning. Lad os nu få det her op at køre. Vi er jo alle venner med samme passion: Nostalgi.
Måske skulle forum være Danske pre 1960 og post 1960. Tyske pre 1960 og post 1960.
Italienske alle årgange.(Garelli,Moto Guzzi, Morini, Fantic, Benelli, Malagutti, Gilera, Ducati, Vespa, (Cady) ja de har alle været importeret.
Franske: Mobylette, Peogeot
Østblok: Jawa Simson (Casal) mm.
Suzuki pre 1980 og post 1980.
Kreidler og andre tyske ( Zündapp :dust ) Sachs, KTM mm..pre 1970 og post 1970.
Andre mærker: Tomos
Andre ikke markedsførte i dk mærker.
Det er kun ment som et forslag :teeth2
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Morten - Webmaster »

Michael skrev:
strynboen skrev:er lidt bange for at danmark er for lille til enkelt mærke forums...en bedre ide er lidt bredere..evt veteran før 69...det japanske 3 kløver..... europæiske mærker..eller evt 70 knallerter...syntes det er lidt sjovere at se samtidens konkurenter..sammen end hver for sig..
jeg har en drøm om et mc forum..med klassiske 70/80 mc..hvor man kan hjælpe hinanden med reservedele og teknik..som her på fs1..og holde nogle fede træf
Helt enig.
Først: Morten du har min fulde opbakning. Lad os nu få det her op at køre. Vi er jo alle venner med samme passion: Nostalgi.
Måske skulle forum være Danske pre 1960 og post 1960. Tyske pre 1960 og post 1960.
Italienske alle årgange.(Garelli,Moto Guzzi, Morini, Fantic, Benelli, Malagutti, Gilera, Ducati, Vespa, (Cady) ja de har alle været importeret.
Franske: Mobylette, Peogeot
Østblok: Jawa Simson (Casal) mm.
Suzuki pre 1980 og post 1980.
Kreidler og andre tyske ( Zündapp :dust ) Sachs, KTM mm..pre 1970 og post 1970.
Andre mærker: Tomos
Andre ikke markedsførte i dk mærker.
Det er kun ment som et forslag :teeth2
Det er et udemærket forslag syntes jeg.

Er der nogen der vil byde ind og sige "jeg vil gerne prøve og være redaktør for " ******* "
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af kreidlerhansen »

Inddeling efter oprindelsesland lyder faktisk ganske fornuftigt, ja. :-) Jeg forholder mig neutral, da det for mig minder om en interessekonflikt... Nåja, og så er jeg sjældent online, efterhånden. :-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Dewil »

Jeg vil glæde mig til at snuse til andet end Yamaha FS1 som er den eneste 50cc jeg har nogen begreb om overhovedet, så det bliver ikke meget hjælp fra min side desværre.. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Michael »

Jeg vil godt byde ind på SCO og evt REX.
Meeen hvad indebærer det,,Jeg er jo temelig grøn på forum, men ikke på veteranknallerter. Der har jeg været med siden 1978.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Michael »

Michael skrev:Jeg vil godt byde ind på SCO og evt REX.
Meeen hvad indebærer det,,Jeg er jo temelig grøn på forum, men ikke på veteranknallerter. Der har jeg været med siden 1978.
Nå ja det vil sige danske knallerter post 1960 :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt knallertforum på vej !

Indlæg af Morten - Webmaster »

Michael skrev:Jeg vil godt byde ind på SCO og evt REX.
Meeen hvad indebærer det,,Jeg er jo temelig grøn på forum, men ikke på veteranknallerter. Der har jeg været med siden 1978.

Jeg syntes vi skal ringe sammen og få en snak om det.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"