thansen

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

thansen

Indlæg af NorwegianFS1 »

Hei alle dansker.
Lurer på hvilke erfaringer dere har med thansen. Regner med dere har prøvd litt forskjellig av deres deler. Tenker spesielt på deres cylinder kit, men også generelt. Er det noe som er helt håpløst eller noe som er til å anbefale?

Mvh
En nordmann med liten thansen erfaring
Einar
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: thansen

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Einar.

Thansen - jo da, jeg har lige fået en dårlig erfaring mere i form af en kopi-karburator (Mokini). Det er nr. 2 af slagsen, hvor plastbøsningen er begyndt at smelte med dårlig trækkraft til følge. Denne har jeg ikke selv købt, men den fulgte med i køb af en totaladskildt FS1 i sommers. Desuden er dens chocker-aksel skæv, så den skal drejes lidt med, for at dysen er ordentlig lukket...
Jeg tror at varerne fra Thansen kan deles op i 3 kategorier: 1 : Direkte ubrugelig 2 : Delvis brugelig p.g.a. svagheder 3 : Ligeså brugelig som originalen, men meget billigere. Vi har f.eks. prøvet at købe en ny cylinder til Puch Maxi, men hullerne til studsen sad med forkert afstand, så den måtte byttes til en bedre kvalitet (K-Star).
Vi købte også 2*2 pærer til Toyotaéns baglygter, men de er alle skiftet til de velkendte Osram pærer, for de billige havde løse forbindelse og der skulle bankes på lygterne for få dem til at lyse...
Men forleden købte vi et nyt udstødningsrør til Yamaha Sting hos Thansen og den passer 100%

Det var mine erfaringer på godt og ondt...
Vedhæftede filer
Februar 2008.jpg
Februar 2008.jpg (4.73 KiB) Vist 5040 gange
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: thansen

Indlæg af Allan M »

Generelt kan man gå ud fra, at thansen-dele skal "tilpasses". Det gjaldt for eksempel den cylinder, hvor hullerne til pindboltene måtte bores op, for at den ikke sad skævt på. Eller karburator-dyserne, som ikke passer i deres egne 16 mm-karburatorer pga forskelligt gevind! (egl Protuna, men Protuna er = Thansen)

De har dog også nogle original-dele, og de er jo i sagens natur ok.

Crom-dele skal ALTID omfattende rustbeskyttes!

Jeg handler THansen med forsigtighed. Jeg bruger ikke deres dele, hvis der findes et økonomisk realistisk alternativ. Men når det skal være, så kan man for det meste få det til at virke og holde med lidt ekstra snilde.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: thansen

Indlæg af strynboen »

jeg har købt et udemærket sæde,hos dem.og orginale pakninger til caliber også ok.MEN lygter og pære er crap,og så deres krom problemer,intet holder.
derimod er alufælge og dæk til biler super til prisen,så det er lidt blandet.
deres dæk til knallerter har en tendens til at revne/rådne før de er slidt op
men ved ikke om mine bare har stået for længe,mere end 5 år.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Redwolven
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 13. aug 2007 03:15
Kontakt:

Re: thansen

Indlæg af Redwolven »

Jeg var nær blevet slået ihjel fordi jeg kammede min bremse over pga deres bløde aluminiums bremsenøgler og S-nøgler, jeg trykke ikke engang hårdt nok til baghjulet blokeret, men bremse nøglen kammede alligevel over og min forbremse har aldrig fungeret, guderne må vide hvorfor..

men det resulterede i en nedskift til første med 26 km/t, den tog omdrejninger men der skete heldigvis ikke noget..

Jeg har brugt ialt 380 kr, på konstant udskiftning af disse to bremsekomponenter, foruden deres bremsestang som er 11,5 centimeter for lang..

Det er et halvt år siden jeg skiftede bremsebakkerne bag, og de skal skiftes igen..

Såh, har ikke haft nogen gode oplevelser endnu med thansen
stål pladearbejde, fra 0,5 til og med 1,5 Millimeter udføres, mail / pm for nærmere information.
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Re: thansen

Indlæg af NorwegianFS1 »

Takk for svar folkens! Har allerede kjøpt diverse deler derfra, men enda ikke prøvt om de passer. Venter fortsatt på mitt stel fra maleren og har derfor ikke kommet igang med noen samling.. :cry: Men jeg ser jo at det ikke akkurat er topp kvalitet.

Einar
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"