køb ikke en stjerne vogn

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af tøffe »

hejsa køb ikke en mersedes 124 det er sku dyrt at holde ved lige men køre mange kilometer vores 250d har lige rundet en halv milion på klokken men så stod den også helt af i går der er røjet et top pakning og vandpumpe plus alt det andet der er færtig på den så sidste udvej møns klint at skubbe den ud over :hihi der så meget galt at ovejer at skifte den ud eller give den hele turen så den får liv igen men er bare dyrt kan ikke besteme mig da jeg godt kan fylde et helt a4 ark med ting der skal rep på den hvad ville i gør lad mig høre jeres råd her inde og for det så ikke skal være løgn så smutte bagtøjet på min bambus vogen også mazda nå men oven i det så er min traktor også begynte at lave sjove lyde hmmin hvad mer kan gå galt men men yamaha køre bare :) mvh tøffe
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af Dewil »

det er stadig verdens bedste bil..... men når den har tilbagelagt de km som din har, er der kun en rigtig ting at gøre...... total-renovere.
Det eneste vi lavede på dem ud over service da de var nye, var at skifte karrosserier fordi de ikke kunne blive totalskadede dengang... :lol: Så det er prøvet et par gange..... :? Jeg har endda selv stået i fragtmandens anhænger og frigjort et helt nyt 300D karrosseri en mandag morgen hvor han havde hentet det nede på fabrikken om fredagen.....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af tøffe »

jeg ved ikke om den skal laves eller jeg skal købe en anden da jeg har set på en 123 200 disel ny syndet til 6000 det er bare billigt og den er stands mesigt pæn
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af Morten - Webmaster »

Du har da nok bekymringer med de gamle brønde du får købt dig :(n)

Kunne det ikke betale sig at gå efter noget der er lidt mindre nedslidt ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af claus olieklud »

hej tøffe... du må ikke lægge nogen værdi i at en bil er nysynet fordi det kan sagtens være noget slemt skrammel aligevel...
jeg tror du skal se i øjnene at du ikke kan få en god bil til 6000 kr - havde du nu taget de penge som dine sidste 3 biler har kostet tilsammen ville du sikkert havde kunne købe en alletiders vogn som du kunne køre i de næste 10 år...
pas på at ikke lade dig friste af en gammel møgspand til 6000 kr !!!
man skal virkelig være skrap for at finde de dårlige sider ved en brugt vogn - man har sine øjne og ører, men er man i den situation at man mangler en bil nu, kan det være svært at se det dårlige ved handlen...
mit råd til dig er holde dig langt fra den mercedes til 6000 kr "nysynet"...
hvis du nu aligevel køber skrammel kassen, vil jeg gætte på at vi inden vinter vil høre dig fortælle at den nu bare er til skrot fordi - topstykket, vandpumpen, generatoren, starteren, styrekugler, bærekugler, fjedre, gearkasse, kobling, trækaksler + alt det andet er i stykker + at den aligevel havde om sig gribende kraftig tærring i undervognen og de øvrige bærende dele...
hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af Tottenham »

claus olieklud skrev:hej tøffe... du må ikke lægge nogen værdi i at en bil er nysynet fordi det kan sagtens være noget slemt skrammel aligevel...
jeg tror du skal se i øjnene at du ikke kan få en god bil til 6000 kr - havde du nu taget de penge som dine sidste 3 biler har kostet tilsammen ville du sikkert havde kunne købe en alletiders vogn som du kunne køre i de næste 10 år...
pas på at ikke lade dig friste af en gammel møgspand til 6000 kr !!!
man skal virkelig være skrap for at finde de dårlige sider ved en brugt vogn - man har sine øjne og ører, men er man i den situation at man mangler en bil nu, kan det være svært at se det dårlige ved handlen...
mit råd til dig er holde dig langt fra den mercedes til 6000 kr "nysynet"...
hvis du nu aligevel køber skrammel kassen, vil jeg gætte på at vi inden vinter vil høre dig fortælle at den nu bare er til skrot fordi - topstykket, vandpumpen, generatoren, starteren, styrekugler, bærekugler, fjedre, gearkasse, kobling, trækaksler + alt det andet er i stykker + at den aligevel havde om sig gribende kraftig tærring i undervognen og de øvrige bærende dele...
hilsen claus olieklud...
1 halv million på klokken
Den er jo som ny :hihi
Har en kammi , der kører mercedes ( Mærke ??? ) , men den har rundet 1,4 mill km
så der er meget tilbage i din :thunge
mv totte
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af Dewil »

Alt kan jo holdes kørende hvis man er ligeglad med prisen......

Er helt enig med Claus i at et syn skal tages med et gran salt, man kan altså blive slemt skuffet..... kunne faktisk godt ønske at der på synsrapporten skulle krydses af om bilens overordnede stand, over middel, middel eller under middel. På den måde vil den uvildige ejer eller køber bedre kunne forstå at din bil er nysynet, men den er i ret dårlig stand og klarer kun præcis lovens mindstekrav....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af Michael »

Vi har tidligere haft to C-klasser med hhv 480000 og 540000 på klokken. Da vi solgte dem fik vi rigtig gode priser.
De skal bare holdes ved lige, så holder de prisen. Reservedelspriserne er utroligt billige. Vi har lige bestilt atter en Stjernebil (C-klasse igen). Den kommer til November. Men desværre var jeg kommet til at sælge vores Skoda 2.0 tdi lidt for tidligt, så jeg har været nød til købe en midlertidig. Opel Vektra 2,0i fra 94 med 237000 på klokken. En ejer altid undervognsbehandlet 1/2 år til syn. Lidt rust i skærmkanter og lidt andet kosmetist rust. Den kører perfekt for sådan en model. Rigtig pæn indeni, Original soltag og træk. Har aldrig været monteret med alufælge-Ingen ræs. Pris 5 kilo med plader. Så det kan altså lade sig gøre at komme ud at køre for små penge. Den kan selvfølgelig gå i stykker imorgen. Det virker nu ikke sådan. Jeg er blevet lovet 1700 kr til december hvis jeg ikke syner den igen. Jeg tror nu jeg syner den. Den er frisk nedenunder. Kan man køre billigere. :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af strynboen »

tja min peugeot partner er en kedelig bil..den kostede 20,000 og køre perfekt..på 4 år..har aldrig haft en bil så længe før,,uden rust eller store rep omkostninger..der kan være en knallert og en euro palle bag i...men som sakt en kedelig bil...den ruster heller ikke...så må nok døje med den mange år endnu...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af 12V »

strynboen skrev:tja min peugeot partner er en kedelig bil..den kostede 20,000 og køre perfekt..på 4 år..har aldrig haft en bil så længe før,,uden rust eller store rep omkostninger..der kan være en knallert og en euro palle bag i...men som sakt en kedelig bil...den ruster heller ikke...så må nok døje med den mange år endnu...
Nu hijacker jeg lige :)

Kan en knallert stå oprejst i sådan en? Overvejer lidt at købe en Berlingo/Partner på gule emblemer som vinterbil. Så kunne den også bruges til at transportere knallerter. Eller smide to stk. i den og tage en kammerat med til træf.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af strynboen »

hej ja..der kan stå 2 knallerter..de skal stå lidt på skrå,,da længden er problemet..en partner kan fåes fra 14,000 og op..de er næsten rustfri...men diesel modellen skal have nye forben efter 150,000..da den tungere motor slider lidt mere på forbenene...de har et smart klap forsæde som kan bruges til kaffebord..og giver en 0,5 meter mere last længde i den ene side
1,9 diesel køre ca 165 kmt med pænt optræk..den følger fint trafikken,,,når den lige er kommet op i fart..er lidt langsom fra 40-80 kmt :offtopic :offtopic
Vedhæftede filer
træf honda dele 006klar til odense.jpg
træf honda dele 006klar til odense.jpg (70.3 KiB) Vist 6067 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: køb ikke en stjerne vogn

Indlæg af tøffe »

i har nok ret i det men har ovejet at rep den bil vi har nu fra bunden af for så ved man vel hvad man har i mange år i nu eller det er så spørsmålet jeg kan dog ikke selv rep topstykket har hørt at der skal spichael værktøj til som jeg ikke selv kan se hvad er men pyt i dag fik jeg så hente stumper til mazdaen næsten en hel bil for 1200 kr plus port 400 så kan den komme ud at triller i gen kan selv rep det er på den og der er ingen rust i den hvor sært det en lyder kan bare ikke finde noget ud over to små huller i ladet som nemt sel kan rep på den men ja jeg ovejer rigtig meget hvad jeg skal for ikke at stå i det samme om et halv år igen men den 123 jeg har set på er på gg under 123 mercedes til 8800 men kan køben den under boret til ca 6000 men kan jo være noget skammel men skal have en ven til at se på den på lift den er kun 4 km fra hvor jeg bor
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"