den gammele kan høste i nu

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

den gammele kan høste i nu

Indlæg af tøffe »

ja sådan bliver der høste her det er en gammel en fra 71 men har kørt ved samme ejer siden den var ny og bliver brugt hver år i nu fotos er taget her på adr hilsen tøffe ps manden er 74år og driver landbrug i nu :what2
Vedhæftede filer
Billede 087.jpg
Billede 087.jpg (65.31 KiB) Vist 4691 gange
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af Michael »

Fantastisk stemning over det billede :(y) . Jeg var selv ansat på landet i slutningen af 70érne. Det bliver aldrig det samme igen.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af strynboen »

jeg har kørt med de gamle john deer mejetærskere i mange år..de er alle med 6 cyll motore..så der er stor motorkraft selv i de små modeller..min far havde en 975 18 fods..med 170 hk..den havde et hydra bak/frem..med mekanisk gear men med vendegear..det var livsfarligt da den bakkede selv om man havde sat den i frigear
når den røde lampe lyste..var den i bak..gad vide hvor mange der er blevet bakket i hjel med den model...
jd havde ikke så stor kapasitet..i forhold til maskinens størelse..så derfor købte mange clayson/new holland i stedet...de kunne høste..en 8080 kan høste 1/3 mere om dagen end jd"erne

men de grønne var nemme at rep på.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af tøffe »

ja det er sjovt at se dem køre i nu der køreogså en over ved naboden der er rød og uden hus på rart at se dem i nu dem har jeg sidet mange timer på som knægt ville selv gerne have en lille samling brug bar gammele maskiner bland andet en fingerklipper men det er sku ikke gratis mer øvøv
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af tøffe »

i går aftes hyste den til kl 2230 sent syntes jeg og der meget lidt lys på den den står helt org og funger bare det virker bare det gammel ting
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af strynboen »

du skal ikke forsøge at få en mejetærsker...de fylder meget i maskin huset..og er ikke billige at holde kørende..tror johnny og jeg bruger 1000 kr om året i gennemsnit til reservedele..for at høste de frimærker...det er lysten til at få en kompliceret maskine til at fungere som driver værket..hobby"en koster penge..og tager meget tid..bruger ca 3 weekender på at klargøre..og høster ca 2 dage om året..sidste år høstede jeg 8 ha..men rigtige bonderøve høster..så vi kan ikke lade være..og så støver det rigtig dejligt :teeth2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af Michael »

Dejligt med høstbilleder.
Jeg driver også landbrug. Det er bare juletræer.
Så her er et billede fra igår, hvor vi lige er kommet hjem fra en tur nede i skoven, hvor vi var ned at se til træerne/Slots Classic :hihi
cros 001 (Medium).jpg
cros 001 (Medium).jpg (108.91 KiB) Vist 4558 gange
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af strynboen »

i skulle have nogle dt 175 i stedet..de er bare simple og robuste,,og må køre på vejen..men har du ikke også en..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: den gammele kan høste i nu

Indlæg af Michael »

strynboen skrev:i skulle have nogle dt 175 i stedet..de er bare simple og robuste,,og må køre på vejen..men har du ikke også en..
DT skal man da ha. Hvadskal man ellers køre på når det er dåligt vejr :hihi
Jeg har en DT 125 lc.
Men dem (De to til højre) her er bare nogen jeg har byttet mig til. De kunne ikke køre (ventilfejl) De står mig i ca 500 kr tilsammen. :rocks
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"