Gevind indsatser ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Gevind indsatser ?

Indlæg af Kai »

Nu har jeg ledt og ledt.. og næsten vendt hele internettet på hovedet..

Enten finder jeg helicoils.. eller gevind indsatser med fin-gevind.

Jeg skal bruge nogen der er: 8mm udvendigt og 5mm indvendigt.. og IKKE med fingevind udenpå.. da der er alm 8mm gevind i hullerne i forvejen.

Findes det virkelig ikke ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Gevind indsatser ?

Indlæg af Guess who »

Kai skrev:Nu har jeg ledt og ledt.. og næsten vendt hele internettet på hovedet..

Enten finder jeg helicoils.. eller gevind indsatser med fin-gevind.

Jeg skal bruge nogen der er: 8mm udvendigt og 5mm indvendigt.. og IKKE med fingevind udenpå.. da der er alm 8mm gevind i hullerne i forvejen.

Findes det virkelig ikke ?

Dem kan det snildt lave selv.... Ta' en 8mm bolt og sæt den i drejebænken, men hovedet udenfor kloen - marker midten med et pinolbor og bor derefter med 4.2mm bor og skær M5. Så kan du lave dem i den længde du ønsker og de er næsten gratis :wink:

Mvh
Benny
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Gevind indsatser ?

Indlæg af Kai »

Mange ting ville være lettere med en drejebænk.. jeg har desværre ikke en. Og den jeg plejer at have adgang til er ude af drift.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gevind indsatser ?

Indlæg af strynboen »

jeg har en billig den er bare lidt gammel og slidt..1000 kr afhentet i rudkøbing
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gevind indsatser ?

Indlæg af strynboen »

edit meget gammel og slidt men virker :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"