Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på FS1,,

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:hør nu her,,du har selv omregisteret din knallert til mc,,,,så er den en mc..slut færdig...køre du uden plade og forsikring..er der en mc som køre...uden plade 5000 i bøde
Jeg er MEGET uenig. og NEJ ikke "slut færdig" jeg bestemmer selv hvornår jeg er færdig !! Giv mig istedet en saglig begrundelse for hvorfor den ikke længere kan være knallert som den er typegodkendt til i neddroslet tilstand.

den står i sentral registeret,,bbla stave??? som mc,,det kan du ikke slette,,,selv om du tager pladen af
Det beder jeg jo helder ikke om. Men hvem skulle forbyde mig at forsikre og køre på en dansk typegodkendt knallert.. svar mig lige på det.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Kai »

Morten - Webmaster skrev: Giv mig istedet en saglig begrundelse for hvorfor den ikke længere kan være knallert som den er typegodkendt til i neddroslet tilstand.
Fordi den ikke længere ER en knallert. Stelnummeret vil fra nu og til den ruster op identificere den som en MC.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kai skrev:Jeg prøver ihærdigt på at følge hvad du siger.. :)

Det giver bare ikke nogen mening... med mindre man kan andet end afmelde pladerne og få stelnummeret til at forsvinde ud af politiets registre.
Selv en "synet død og afmeldt/skrottet MC" kan de lynhurtigt finde stelnummeret på fordi den en gang har været indregget som MC i DK.
Hvis den skal blive knallert til igen skal den vel som alle andre nye knallerter igennem typegodkendelse igen.

Jeg er spændt på hvad Færdsels styrelsen svarer.
Jeg mener ikke du kan sammenligne det med en "alm." mc, det er hele min pointe... den har jo i modsætning til alm. mc'er 2 godkendelser.

Jeg synes det er rigtigt interesant og jeg skal gerne undersøge det nærmere ad officielle kanaler, men indtil jeg får et sagligt svar på hvorfor den ikke længere kan være knallert så tror jeg nu selv på det :wink:

Jeg vender tilbage når jeg har snakket med politiet og færdselsstyrelsen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kai skrev:
Morten - Webmaster skrev: Giv mig istedet en saglig begrundelse for hvorfor den ikke længere kan være knallert som den er typegodkendt til i neddroslet tilstand.
Fordi den ikke længere ER en knallert. Stelnummeret vil fra nu og til den ruster op identificere den som en MC.
Det tror jeg ikke på at den entydigt er, men det finder vi ud af :(y)

Dejligt med noget interesant diskution :bravo

Jeg vender tilbage ! skal i byen nu :tuba
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg ser de gamle knallerter som overlegne rivaler til en 45-knallert, hvis man indregistrerer skidtet.

Forsikring, stumper og vedligehold er enten det samme eller billigere. De kører lige langt på literen og under de rette omstændigheder kan de gamle maskiner endda køre både hurtigere (lovligt) og længere på literen end de nye 'scootere'.
Læg dertil, at man således kan vælge mellem en begrænsning til max 30km/t og teknisk set ubegrænset. Der er ingenting midt i mellem. Bliver man snuppet med ulovlige stumper på en 30-knallert, bliver der som nævnt ikke skelnet mellem klassiske og nye maskiner - ergo bliver hele maskinen destrueret efter konfiskeringen.
30km/t er simpelthen bare for langsomt i mine øjne, og ift. afgiftens størrelse, synes jeg derimod det er fjollet at nøjes med 30km/t på cykelstien, når man har andre muligheder.

Læg dertil charmen ift. en gang plastic-skrammel, som i mine øjne højst tjener som transportmiddel - jeg føler mig kastreret på en scooter, fordi det for mig er så kønsløst et køretøj.


Er det fjollet at lege 'knægt' i en alder af 30 eller derover? Tjah, det må vel være op til den enkelte. Andre samler på frimærker, bygger gigantiske stereoanlæg i stuen og monterer psykopat-turbo-intercooler-kompressor på en Hayabusa... og jeg kan virkelig ikke se forskellen på, om man trimmer den ene eller den anden maskine, for den kan yde sit bedste. Om det så er en veltrimmet standard-maskine eller en vold-peppet af slagsen, som æder en krumtap pr. kvarter er for mig det samme.


Man kan altid søge om at få afgiften retur ved eksport-salg. Lidt proforma-handel frem/tilbage og så er den i hvert fald i vinkel.
Jeg er dog tilbøjelig til at tro, man kan gøre, som Morten siger. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men for en sjælden gangs skyld KUNNE den danske lovgivning være logisk indrettet.

Så fremt man holder sig indenfor typegodkendelsens rammer, burde der umiddelbart ikke være nogen ko på isen. Noget siger mig dog, at man bør sikre sig med en skriftlig udmelding fra rette instans, hvis man vil droppe pladen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

ØØØHHHH,,, hva fa`n er det ved at købe en gammel knallert,,,, som halv gammel nisse for at udleve drenge tiden igen,,, også sætte tun på dem og indregistrere dem,,,, recikoen for at blive nappet idag er vel ikke engang halvt så stor idag som den var dengang,,, og vi burde vel være et godt exsembel for de unge også køre lovligt på dem,,, syntes nu bare at turen på en lovlig 30 km knallert er hyggeligere end turen er på dem med tun,,,

men kan da godt se at forumet her er ved at udvikle sig til et Yamaha FS1 MC forum og ikke som det var et knallert forum,,, nå men det må i jo om jeg kan godt køre en tur på mine lovlige selv,,, gider ikke til træf hvor at de fleste er "MC`R" også kan vi andre så se om vi når frem inden weekenden er ovre,,, god køretur gutter vi bliver hjemme her i huset,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Henrik N »

Mojn Johnny

jeg kan nu godt forstå det du skriver, men det er jo ikke noget problem hvis vi skal ud og køre en stille og rolig tur så har jeg også lovlige stående, men jeg har nu valgt at få plader på den, og den er jo stadig bevaret.

nu er der altså en meget større chance i dagen danmark for at blive stoppet af politiet en der var da vi var 16år.
og jeg er blevet stoppet for godt et år siden her i byen, (lille landsby) og skulle stå der over for to betjente og forklare,
hvorfor jeg kørte ulovlig osv, blå76dx, det gider jeg ikke en gang mere, så endnu en grund til at der kom plader på 72eren,
SÅ NU KØRER DEN LIGE PLUDSELIG LOVLIG IGEN BARE MED EN NR PLADE,,og fordi jeg kan,
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jeg syntes at pointen i at vi gamle nisser samler på og restaurer dem tilbage til originale,,, var at man skulle slappe af og hygge sig med det,,, samt at man trillede stille og roligt ud af landevejen med 30 km/t og nød en afslappende tur og havde tid til at se hvad der skete omkring en på turen,,, det ka man sgutte med 90 km/t ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af fiskepeter »

Ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om alt det her mc snak.Jeg har jo selv en på plader og det er jeg egentlig godt tilfreds med.for før jeg fik plade på kørte jeg aldrig på den det var sku for kedeligt med 30 km og jeg tror ikke på at en fs1 kan køre med 9 tans 381 cylinder tyk toppakning
org rør 6,5 mm i indsugning og køre op af en bakke med os STORE DRENGE :teeth2
jeg har aldrig kørt med den opsætning..hi hi
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Yamaha FS1 50SS skrev:Jeg syntes at pointen i at vi gamle nisser samler på og restaurer dem tilbage til originale,,, var at man skulle slappe af og hygge sig med det,,, samt at man trillede stille og roligt ud af landevejen med 30 km/t og nød en afslappende tur og havde tid til at se hvad der skete omkring en på turen,,, det ka man sgutte med 90 km/t ,,,,
Nu er jeg nok underlig, men kan din 69'er look-alike ikke køre langt mere end det lovlige ??

Jeg kan simpelthen ikke se problemet, jeg har flere som kører tæt på de 30 km/t og en der kører 75-80 km/t som mc... jeg nyder begge dele...

Mht træf så har jeg aldrig oplevet nogle problemer i forhold til at nogen kan køre stærkere end andre :shock:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten - Webmaster skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Jeg syntes at pointen i at vi gamle nisser samler på og restaurer dem tilbage til originale,,, var at man skulle slappe af og hygge sig med det,,, samt at man trillede stille og roligt ud af landevejen med 30 km/t og nød en afslappende tur og havde tid til at se hvad der skete omkring en på turen,,, det ka man sgutte med 90 km/t ,,,,
Nu er jeg nok underlig, men kan din 69'er look-alike ikke køre langt mere end det lovlige ??

Jeg kan simpelthen ikke se problemet, jeg har flere som kører tæt på de 30 km/t og en der kører 75-80 km/t som mc... jeg nyder begge dele...

Mht træf så har jeg aldrig oplevet nogle problemer i forhold til at nogen kan køre stærkere end andre :shock:
Åh jo den har været på 2 små ture rundt om bakken ,,,, og ellers bare nogen gange frem og tilbage herude på vejen,,, sjovt nok at "fyre" den af i 5 minuter ,,,, men man ser ikke en skid af omgivelserne på sådan en tur,,,, så er en tur med 30~35 km/t langt mere hyggelig,,,, man ser noget af det man kommer forbi og man slapper af imens,,, så det tunsæt ryger bare til skrot,,, for jeg gider det ikke ,,, så de 2 med tun skal laves lovlige igen,,, tun var sjovt nok da man var 15 år og skulle skynde sig i skole og hjem og på arbejde osv. ,,, men nu er det bare en belastning at have det på,,, og jeg gider ikke engang starte og køre bare en vedligeholdses tur på dem,,, ikke engang nu hvor man kunne køre en tur på de bare marker så man ikke blev stoppet på dem,,, de andre bliver startet og rørt jævnligt,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er vel op til den enkelte Johnny, os der kører meget har jo nok bare et større behov for at komme frem end dem som stort set ikke kører på dem eller kommer til træf.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Tjae gør som i vil ,,, men jeg syntes ikke det er hvad man kalder at hygge sig med en knallert når den har plader på,,,, og det må jo også være kedeligt at have den som MC også skal tulre af sted med 30 for at andre kan følge med til evt træf,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Bibendum

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Bibendum »

Selv om de fleste moderne biler kan køre 200+ km./t. er det faktisk muligt at køre 80 hvor man skal det. Det samme gælder knallerterne - selvfølgelig i et andet målestoksforhold :D Tanken om at den kan når den skal er jeg sikker på er nok for de fleste :wink: Når jeg tænker tilbage var FS1 netop = tun og den spænding og udfordring der nu ligger bag det. Lyden af en FS1 der langsomt taber omdrejnimger i 4. gear op af bakken og resolut bliver "smidt" i 3. gear for at hvine endnu højere fortrænger sig aldrig fra min nethinde... Hvor mange FS1'ere er i øvrigt 100% lovlige? Bare en 11 tands foran og der er lavet konstruktive ændringer i forhold til typegodkendelsen - ergo er den ulovlig og en skade ikke dækningsberettiget ved et eventuelt uheld...Jeg gider personligt ikke køre 30 og være næsten ude af 2. gear før højre fod slipper jorden. Så hellere tappe olien af og stille den ind i stuen. Men netop forskelligheden i vores tollerencer for hvordan en knallert skal restaureres og sættes op i performans er der der gør der sjovt at mødes....
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

jesper j skrev:næe nej 11 tads og plumpen ud er vægt kompensering og det er lovligt når man vejer over 100kg :lol: :mrgreen: :lol: undskyld men jeg kunne ikke styre mig i jeres meget alvorlige debat :?
hehe... enig Jesper !! :bravo

Skal vi mødes over 2 frankfurtere med brød i gjern :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Thoms

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Thoms »

Hold nu igen med de pølser og marcipanbrød - det ender med at der også skal tunpotte på for at slæbe Jer :tuba
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Thoms skrev:Hold nu igen med de pølser og marcipanbrød - det ender med at der også skal tunpotte på for at slæbe Jer :tuba
Nå nå..... jeg har da tabt 6 kg siden maj :thunge
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hvis i ikke gider og køre de ca 30 km/t så har i jo valgt et forkert køretøj,,, så var det jo bsa og nimbus motorcykler i skulle samle på i stedet for,,, og ikke en knalllert der skal laves om for at blive til en MC,,,, skal den køre tunet som i de unge dage så gør det uden plader og få stik af "kigget" når i ser panserne så er det jo som i de unge dage med den chanse for at blive stoppet rundt om næste sving ,,,, for det er vel i virkeligheden det kik i søger ,,, og ikke under bekvemligheds flaget MC nr plade,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Jensmc »

Synd man ikke kan se det.
Eller er det udover livremmen? :hihi
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hvis i ikke gider og køre de ca 30 km/t så har i jo valgt et forkert køretøj,,, så var det jo bsa og nimbus motorcykler i skulle samle på i stedet for,,, og ikke en knalllert der skal laves om for at blive til en MC,,,, skal den køre tunet som i de unge dage så gør det uden plader og få stik af "kigget" når i ser panserne så er det jo som i de unge dage med den chanse for at blive stoppet rundt om næste sving ,,,, for det er vel i virkeligheden det kik i søger ,,, og ikke under bekvemligheds flaget MC nr plade,,,,
Nu er det jo sådan at Yamaha fs1 er designet til at køre 70-80 km/t da det faktisk ER en motorcykel som er neddroslet til knallert i DK.

Jeg kan ikke forstå at vi ikke har lov at bruge dem som vi vil, du bestemmer jo også selv hvordan dine skal være... jeg elsker Yamaha FS1 og vil sgu selv have lov at bestemme om nogle af dem skal kunne køre som fabrikken mente de skulle.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"