Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på FS1,,

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af nielsfup »

:teeth2 :teeth2
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jo flere i indregistrer jo bedre,,, jo mindre 30 km modeler er der,,, så jo mere bliver mine 8 stk vær i klingende mønt,,, så skynd jer nu at få plader på dem alle sammen ,,, så jeg kan blive rig :thunge :teeth2
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

så kunne du jo importere nogen englændere de er jo registret som motorcykel istedet for at tage danske ud af knallert flokken,, så får du dem jo som fabrikken tunede dem in real life,,, så var i også fri for gætterierne om opsætningen på dem,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det var en mulighed... tror jeg går i seng nu og står op imorgen tidlig med det rigtige ben først...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Yamaha FS1 50SS skrev:så kunne du jo importere nogen englændere de er jo registret som motorcykel istedet for at tage danske ud af knallert flokken,, så får du dem jo som fabrikken tunede dem in real life,,, så var i også fri for gætterierne om opsætningen på dem,,,
Det kan godt være, jeg generelt blot misforstår dit ordvalg, men en kort nedkogning henleder mine tanker på, at du synes MC-entusiasterne er en flok evnesvage idioter, og du bare har ret?

Ganske som flertallet lader til at respektere din beslutning om at køre 30-knallert, fristes man til at sige, du burde respektere andres beslutning om at køre MC.


Det her burde handle om kærligheden til maskinerne og kørslen på dem - ikke hvad den enkelte finder 'rigtigt' og 'forkert' ift. tophastigheden. En så pedantisk møgdiskussion og endda med så nedladende et ordvalg, finder jeg uendeligt barnlig.

Når jeg så læser Morten's svar, får jeg en klar fornemmelse af, at situationer som denne påvirker gejsten for at holde hele skidtet kørende. Det er da en trist konsekvens af at ville trække en bestemt mening ned over hovedet på enkelte medlemmer af forum'et!


Jeg har kun ét spørgsmål til dig, kære tråd-starter:

Hvad er det præcist, du ønsker at opnå med dette spørgsmål og dine indlæg? Det lader ikke til at være en diskussion - det minder snarere om, at alle skal makke ret, fordi du, som den eneste, ikke er totalt blød i bolden.


Bemærk venligst, at jeg påpeger muligheden for, jeg måske lægger en noget hårdere tone i dit ordvalg, end du reelt har til hensigt. Det skrevne ord er lunefuldt, og derfor er dette skrevet med forbehold. Jeg sigter ikke efter at benævne nogen med ukvemsord - jeg er tværtimod meget nysgerrig efter, hvad det egentlig formål er med det her.

Og jeg er i øvrigt 100% klar på at tage et ærligt svar for gode varer!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Kim B S »

Morten - Webmaster skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Hvis i ikke gider og køre de ca 30 km/t så har i jo valgt et forkert køretøj,,, så var det jo bsa og nimbus motorcykler i skulle samle på i stedet for,,, og ikke en knalllert der skal laves om for at blive til en MC,,,, skal den køre tunet som i de unge dage så gør det uden plader og få stik af "kigget" når i ser panserne så er det jo som i de unge dage med den chanse for at blive stoppet rundt om næste sving ,,,, for det er vel i virkeligheden det kik i søger ,,, og ikke under bekvemligheds flaget MC nr plade,,,,
Nu er det jo sådan at Yamaha fs1 er designet til at køre 70-80 km/t da det faktisk ER en motorcykel som er neddroslet til knallert i DK.

Jeg kan ikke forstå at vi ikke har lov at bruge dem som vi vil, du bestemmer jo også selv hvordan dine skal være... jeg elsker Yamaha FS1 og vil sgu selv have lov at bestemme om nogle af dem skal kunne køre som fabrikken mente de skulle.
Hej alle.
Det er en diskotion, som jeg før har taget med flere andre. :wink: Jeg er som sagt meget enig med Morten Web, da jeg også gerne selv vil have en eller flere indregistreret. :wink: Men jeg har tit hørt at nogen synes, at det ser dumt ud med den store nummerplade. :roll: Men det kan jeg godt leve med, når jeg samtidig kan køre tunet på lovlig vis. :D Og det forhindre jo heller ikke langsom kørsel, når det er det man har lyst til. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Fidibus

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Fidibus »

kreidlerhansen skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:så kunne du jo importere nogen englændere de er jo registret som motorcykel istedet for at tage danske ud af knallert flokken,, så får du dem jo som fabrikken tunede dem in real life,,, så var i også fri for gætterierne om opsætningen på dem,,,
Det kan godt være, jeg generelt blot misforstår dit ordvalg, men en kort nedkogning henleder mine tanker på, at du synes MC-entusiasterne er en flok evnesvage idioter, og du bare har ret?

Ganske som flertallet lader til at respektere din beslutning om at køre 30-knallert, fristes man til at sige, du burde respektere andres beslutning om at køre MC.


Det her burde handle om kærligheden til maskinerne og kørslen på dem - ikke hvad den enkelte finder 'rigtigt' og 'forkert' ift. tophastigheden. En så pedantisk møgdiskussion og endda med så nedladende et ordvalg, finder jeg uendeligt barnlig.

Når jeg så læser Morten's svar, får jeg en klar fornemmelse af, at situationer som denne påvirker gejsten for at holde hele skidtet kørende. Det er da en trist konsekvens af at ville trække en bestemt mening ned over hovedet på enkelte medlemmer af forum'et!


Jeg har kun ét spørgsmål til dig, kære tråd-starter:

Hvad er det præcist, du ønsker at opnå med dette spørgsmål og dine indlæg? Det lader ikke til at være en diskussion - det minder snarere om, at alle skal makke ret, fordi du, som den eneste, ikke er totalt blød i bolden.


Bemærk venligst, at jeg påpeger muligheden for, jeg måske lægger en noget hårdere tone i dit ordvalg, end du reelt har til hensigt. Det skrevne ord er lunefuldt, og derfor er dette skrevet med forbehold. Jeg sigter ikke efter at benævne nogen med ukvemsord - jeg er tværtimod meget nysgerrig efter, hvad det egentlig formål er med det her.

Og jeg er i øvrigt 100% klar på at tage et ærligt svar for gode varer!
Vi er meget enige og det er et meget flot formureret indlæg du har lavet der. Forum er ved at udvikle sig til en hvepserede hvor folk næsten bare venter på at stikke hinanden. Der er nok det meste aktive emne i flere måneder, dog mest med stikkeri og hentydninger. Det er tankevækkende. Jeg læser godt nok mere end jeg skriver, men der er uheldigt synes jeg. Hvad bliver det næste - at nogen skriver at man ikke må lave specials og det er at at ødelægge sjælen i en klassisk knallert. Mon ikke SS50 så vil føle sig tråt på i forhold til sin indianer/vikinge knallert?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

hvis det ikke var fordi jeg var blevet fedtet af forum da jeg var færdig med mit indlæg havde i fået fyldst gørende svar ,,, til kreidlerhansen og fidibus
men gider ikke skrive smøren engang til,,,,

men gør det kort dennegang med risiko for at blive misforstået engang til,,,

JEG HAR IKKE NOGET IMOD MC FOLKET OG DERES MOTOR CYKLER,,,,,,,,,,,,,,

min special kan direkte omlakeres til en årgang 1976,,,, de få rigtige årgangs dele som mangler ligger inten på hylden til montering eller kommer til det,,,,

det eneste svar jeg har fået på spørgsmålet i mit første indlæg er at når der først er kommet nr plade på FS1`ren så føler ejerne af dem trådt over tæerne og en masse udenoms snak fordi man kan finde på at spørge hvad meningen er med at alle yamaha fs1 nu skal indregistres til mc
fint nok med enkelte bliver det,,,, men syntes der er gået modedille i det,,,,

de kom til Danmark som knallert,,,, så er jeg ligeglad med hvad de oprindeligt var beregnet til fra fabrikken,,, om de så var lavet til at flyve til månen kommer jo ikke det ved at de kom her til som 30km/t knallert uanset mærke

med venlig hilsen
ham den sure ånsvage idiot fra Grenaa som kan finde på at spørge hvad mennigen er
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg tror, vi lægger vidt forskellig betydning i de svar, du har fået.

Jeg læser på intet tidspunkt i dette emne, at nogen føler sig trådt over tæerne. Tværtimod har svarene været præget af så fornuftige svar, man næsten skulle tro, vi var voksne mennesker... Nåja, det er vi vist også! :hihi:

Modedille? Måske, måske ikke. Du nyder at køre på knallert - det gør vi andre også. Nogle foretrækker at køre på en ulovlig knallert, og så er der gudhjælpemig en mulighed for, at man kan tune maskineriet OG stadig køre i fred for ordensmagten.
Når vi i Kreidlerklubben afholder det årlige træf med ditto køretur, foregår de sidste par km da med et decideret race tilbage til samlingsstedet. En flok granvoksne mænd i alderen 18-65, som alle ligger med fødderne på bagagebæreren og røvskægget flagrende efter os for nu at se, om man kan indhente ham, som kører 92,6km/t!
Af uforklarlige årsager er det pisseskægt, og vi hygger os gevaldigt med at sidde og tale om det i timevis.

Læg dertil, at man kan køre den HELT til grænsen og virkelig lege, man kører race... uden man nogensinde passerer grænsen for klip i kørekortet på landevej. Kører man efter samme princip på en BSA B44, bliver konsekvensen en helt anden.


Jeg kalder dig på INTET tidspunkt hverken sur eller åndssvag, Johnny! Det er der faktisk ingen, som har haft travlt med - det nærmeste jeg kommer, er at man mellem linierne i dine indlæg let kan tolke, du synes folk er en flok idioter, hvis de får indregistreret Yams'en. Om det så er meningen eller ej, er en anden snak. Det skrevne ord er som bekendt lunefuldt, og af samme årsag forsøger jeg at vælge mine ord med omhu.

Når du endelig får et svar, kvitterer du groft set med "Jamen, det er jo oprindeligt kun en 30-knallert i Danmark! Hvorfor så ikke købe en rigtig motorcykel?"

Svaret på det spørgsmål: "Fordi vi har lyst til at indregistrere vores knallerter som motorcykler, når vi nu engang KAN!"

Kunne hele denne diskussion virkelig være undgået, hvis dét var det første svar?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

HMMM jeg tror nu mest det var et par indlæg oppe der fik mit pis i kog,,,( dig og fidibus ),,,,
syntes jo bare det er synd at tage danske 30 km knallerter ud af flokken når de kan importeres fra england hvor de har kørt som MC`r ,,,, der bliver jo ikke flere af dem tværtimod,,, og det er da fint nok at som Nielsfup skriver ,,, de er gode i by trafikken til småture inten til arbejde eller indkøb tæt på,,, idet daglige,,, hvis man skal bruge dem hver dag ,,, men som hobby / hygge kørsel et par gange om året så kan jeg ikke se pointen i at sætte mc plader på dem,,,, og slet ikke når de evt bare skal følges med dem som er tæt på lovlige eller er det,,, til træf

og jo der er kommet en god saglig respons fra de fleste i indlæggende,,,, men den der med at det var de beregnet til fra fabrikken så skal de også køre sådan,,, arrrh den holder ikke helt,,, det er jo også fabrikken som har fremstillet neddruslingen til de 30 km/t ikke,,,,

og til Morten

du må gerne bruge dine Yamaha som du vil,,,, jeg vil bare gerne kunne forstå alt det nummerplade halløj,,,, når alt kommer til stykket handler om at køre på knallert,,,, og ikke motorcykel
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS tors 11. aug 2011 13:50, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Yamaha FS1 50SS skrev:Men den der med at det var de beregnet til fra fabrikken så skal de også køre sådan,,, arrrh den holder ikke helt,,,
Det bestemmer folk vel selv, jeg har jo begge dele så ser intet problem.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten - Webmaster skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Men den der med at det var de beregnet til fra fabrikken så skal de også køre sådan,,, arrrh den holder ikke helt,,,
Det bestemmer folk vel selv, jeg har jo begge dele så ser intet problem.
jo folk bestemmer selv,,,

i må meget undskylde at jeg havde et spørgsmål jeg gerne ville have et konkret svar på for at forstå meningen med det,,,

gider du lige slette hele tråden her tak,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Yamaha FS1 50SS skrev:HMMM jeg tror nu mest det var et par indlæg oppe der fik mit pis i kog,,,( dig og fidibus ),,,,
syntes jo bare det er synd at tage danske 30 km knallerter ud af flokken når de kan importeres fra england hvor de har kørt som MC`r ,,,, der bliver jo ikke flere af dem tværtimod,,, og det er da fint nok at som Nielsfup skriver ,,, de er gode i by trafikken til småture inten til arbejde eller indkøb tæt på,,, idet daglige,,, hvis man skal bruge dem hver dag ,,, men som hobby / hygge kørsel et par gange om året så kan jeg ikke se pointen i at sætte mc plader på dem,,,, og slet ikke når de evt bare skal følges med dem som er tæt på lovlige eller er det,,, til træf

(...)

du må gerne bruge dine Yamaha som du vil,,,, jeg vil bare gerne kunne forstå alt det nummerplade halløj,,,, når alt kommer til stykket handler om at køre på knallert,,,, og ikke motorcykel

Det er muligvis gået hen over hovedet på mig, men det er først nu, jeg ser pointen i dit indlæg. Jeg kan godt forstå, du finder det mystisk, at man til hobby-brug vælger at indregistrere som motorcykel.
På den anden side... Hvis man tager i betragtning, hvad forsikring og afgift på en veteran- eller klassisk motorcykel er, kan jeg ikke se noget økonomisk incitament, så det kan i mine øjne komme ud på ét.

Vi er i den situation, at man kan få, præcist hvad vi vil have:
Lovlig knallert eller lovlig motorcykel...
Det er ift. størstedelen af den danske lovgivning nærmest et eventyr, hvor alle er lige lykkelige! :bravo

For mit vedkommende bruger jeg Kreidleren som dagligt transportmiddel indenfor sæsonen. Ja, ærligt talt tager jeg den i brug, så snart saltet er skyllet væk fra vejene, så den er ikke engang forsikret som klassiker/veteran - den er helårsforsikret.


Du får mig ikke overbevist om, at det drejer sig om at køre 'knallert'. Det handler for mig om maskinen, ikke den lovmæssige betegnelse af køretøjet. :wink:
Jeg er udmærket klar over, det er en gang pedantisk flueknepperi, men det er min eksakte mening, og forskellen er i mine øjne stor nok til at påpege. :mrgreen:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så har jeg talt med Færdselsstyrelsen, bilsagkyndig Kurt S Jensen.

Som jeg regnede med er der ingen problemer.

han siger:

Har den aktuelle knallert TUm178 typegodkendelse og er Dansk godkendt så er den stadig godkendt som dansk 30 knallert hvis man neddrosler den korrekt igen.

At den i en periode har været indregistreret i CRM ændrer intet på dens identitet da den nu blot har 2 anvendelsesmuligheder. (så gem reg. attesten hvis den en dag afmeldes, så kan den nemt indregistreres igen senere)

Ifølge Kurt så vil den efter afmelding stadig umiddelbart kunne søges i CRM i 5 år, men det betyder ikke at den kun er en MC. Som Kurt siger så vil den jo heller aldrig blive slået op i CRM når den er en gammel TUM godkendt knallert. De nye 30 knallerter med 30-nummerplade er dog et motorkøretøj og står derfor altid registreret I CRM

Det skal understreges at dette KUN er gældende for knallerter der har den korrekte tum 178 mærkning og korrekt neddrosling.

Jeg håber dette nu er på plads så vi ikke skal tærske mere langhalm på den sag.

Altså "ødelægger" og fjerne vi ikke danske knallerter som nogen går og mener.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af strynboen »

hvad så til træf..skal der kunne medtages mc yamahaer...som ikke kan køre sammen med os på cykelstien...alså køre for sig selv på landevejen..vi så i odense at køreturen blev delt mellem os.halv lovlige..og de som kørte dobbelt så hurtigt...men det er jo ligemeget hvis langsomste køre forrest..som vi gør på strynø træffet..det gav ingen problemer
der var heller ikke opdelte vejbaner..med cykelstier..det er jo der vi bliver udskildt....jeg har ikke noget mod mc..erne..men hvordan gør vi praktisk...hvordan gør kreidler kluppen..de har haft mc baladen i mange år
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Den sløveste maskine sætter generelt tempoet.

Når vi er tilstrækkeligt knallerter tilstede, opdeles vi i to grupper med hver sin 'leder'. Turen bliver på forhånd kørt igennem med både landevejs- og knallert-hastighed, således vi kan time afgang på en sådan måde, at vi alle kommer frem til samlingspunkterne omtrent samtidig.

Det kræver ekstra forberedelse, men det er ikke en uoverkommelig opgave, og vi har ikke haft skyggen af problemer. Heller ikke med at holde det lave tempo blandt motorcyklerne. Læg dertil mindst én, som kan holde øje med bagtroppen, og så kan vi holde lidt løs kommunikation via mobiltelefon, HVIS der opstår problemer.

I værste fald drøner en del af flokken lidt i forvejen og venter længere forude, hvis man er i tvivl om retningen. Hvis ruten er meget kompliceret, udfærdiges et kort via google-maps, som alle får udleveret i et plastic-chartek.

Vi har også afholdt orienteringsløb med fikse, små hentydninger til, hvilken retning man skal køre på ruten. Vi blev delt op i 4-6 mindre grupper á 2-4 kørere.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev:Så har jeg talt med Færdselsstyrelsen, bilsagkyndig Kurt S Jensen.

Som jeg regnede med er der ingen problemer.

han siger:

Har den aktuelle knallert TUm178 typegodkendelse og er Dansk godkendt så er den stadig godkendt som dansk 30 knallert hvis man neddrosler den korrekt igen.

At den i en periode har været indregistreret i CRM ændrer intet på dens identitet da den nu blot har 2 anvendelsesmuligheder. (så gem reg. attesten hvis den en dag afmeldes, så kan den nemt indregistreres igen senere)

Ifølge Kurt så vil den efter afmelding stadig umiddelbart kunne søges i CRM i 5 år, men det betyder ikke at den kun er en MC. Som Kurt siger så vil den jo heller aldrig blive slået op i CRM når den er en gammel TUM godkendt knallert. De nye 30 knallerter med 30-nummerplade er dog et motorkøretøj og står derfor altid registreret I CRM

Det skal understreges at dette KUN er gældende for knallerter der har den korrekte tum 178 mærkning og korrekt neddrosling.

Jeg håber dette nu er på plads så vi ikke skal tærske mere langhalm på den sag.

Altså "ødelægger" og fjerne vi ikke danske knallerter som nogen går og mener.

Det er dog en FANTASTISK fleksibilitet!

For Kreidlerens vedkommende er det snart umuligt at finde lovlige stumper. Alu-cylindre uden plomb er næsten umulige at rekonstruere, fordi plomben i vores TUM130 og TUM186 er en del af cylinderen - altså, alu og ikke en stålplomb. :-( Ergo kan det næsten ikke svare sig at køre lovligt, fordi de reproducerede af senere dato IKKE bærer TUM-nummer.
Det samme gælder udstødninger, som efterhånden er rådnet op, og mindst ét af vores medlemmer har fået konfiskeret dele, som reelt var lovlige (Kreidleren gik 28km/t!), men det manglende TUM-nummer var altså rigeligt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

kreidlerhansen skrev:Mindst ét af vores medlemmer har fået konfiskeret dele, som reelt var lovlige (Kreidleren gik 28km/t!), men det manglende TUM-nummer var altså rigeligt.
Så er myndighederne godt nok også tarvelige i min optik
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af nielsfup »

Ja det er noget svineri...
Men det er der jo en løsning på :D :D :D :D Hvis man har MC kort.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev:Så er myndighederne godt nok også tarvelige i min optik
Enig!

Men skal man være firkantet, så er den jo god nok. Især når man tænker på, at TUM186-potten til Kreidler på ingen måde er droslet. 28mm forrør (udvendigt) ab fabrik. TUM130 kører med 25mm, så vidt jeg husker.

Cylinder og karburator (10mm Bing-skrammel) er den eneste begrænsning, og selv når plomben er fjernet, kører de sjældent mere end 45-50km/t, fordi alle kanaler er så bittesmå. Det er i det hele taget en større omgang at passere 60km/t.

Derfor kan det langt bedre betale sig at indregistrere maskinen og køre med uoriginale og i øvrigt udmærkede stumper.

Det eneste alternativ er at finde en lovlig cylinder, som så kan få en ny omgang nicasil. Bevares, det er ikke så dyrt, som det har været, men alligevel...? Gennem mine kontakter kan en ny belægning klares for omtrent 1.000kr inkl. porto, og så skal der altså lige et stempel til. :shock: Eller man kan smide 2.500kr for cylinder, stempel, karburator og udstødning, som alt sammen er ulovligt alligevel.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"