Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på FS1,,

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Kristian C

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Kristian C »

kreidlerhansen skrev: Derfor kan det langt bedre betale sig at indregistrere maskinen og køre med uoriginale og i øvrigt udmærkede stumper.
Hvis det handler om hvad der bedst kan betale sig, så er det vel bedst at købe en rigtig MC.
Man ka da få en fin MC for de penge en FS1 handles til.......
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Kristian C skrev:
kreidlerhansen skrev: Derfor kan det langt bedre betale sig at indregistrere maskinen og køre med uoriginale og i øvrigt udmærkede stumper.
Hvis det handler om hvad der bedst kan betale sig, så er det vel bedst at købe en rigtig MC.
Man ka da få en fin MC for de penge en FS1 handles til.......
Hvad nytter det, hvis man har mest lyst til at køre FS1? Kreidler? Honda CD50?

Det er en detalje, jeg virkelig ikke forstår... definitionen på 'rigtig MC'. Det er simpelthen (for mig) så plat at sige, den skal have en bestemt motorstørrelse og ydelse. For mig er både FS1, CD50 og Florett sgu fine motorcykler i deres størrelse.
Er man en snotskovl, fordi man vælger en Virago på 250cc, når der findes større modeller? 250'eren er trods alt ynkelig på alle fronter ift. sine større brødre.

Det lugter langt væk af lille tissemand, hvis man kun vurderer en maskine på præstationerne fra 0-100km/t og størrelsen på motoren. :lol:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

kreidlerhansen skrev:Hvad nytter det, hvis man har mest lyst til at køre FS1? Kreidler? Honda CD50?
Det er præcis min holdning / situation... det er da utroligt at det er så svært og forstå / acceptere
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af strynboen »

tja jeg står i dialemmaet..og kan ikke rigtig nænne at syne min cd-50..men de kan faktisk ikke køre lovligt..de går 25 med plump..disse små maskiner skriger jo for at blive som fra fabrikken igen...det var en voldtægt at drosle dem til døde..men hvis man får plade på er der alige nogle modifikationer som trænger på..med el anlæg
kaburatore og div ting...så jeg har valgt at lade den være som den er ,,,boret og ulovlig...med risiko for at delene bliver taget..og miste mine tum dele.. :sad
hvis jeg ikke havde 5 mc i forvejen havde den fået plade på,,eller jeg ville have bygget en som ikke var helt orginal..til mc..med 12 volt lys..og elek tænding..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Morten - Webmaster skrev:
kreidlerhansen skrev:Hvad nytter det, hvis man har mest lyst til at køre FS1? Kreidler? Honda CD50?
Det er præcis min holdning / situation... det er da utroligt at det er så svært og forstå / acceptere
Er du glad for dine maskiner, og hvad du gør med dem?

I så fald kan du vælge at være arrogant og hæve dig totalt over andres mening. Bare fordi en stor del af MC-folket mener, man for enhver pris skal kompensere for et eller andet, behøver du ikke have det lige sådan.

Jeg går ud fra, vi alle herinde har det tilfælles, at vi synes, det er møghamrende skægt at køre knallert. Nogle af os har så valgt at smække nummerplade på og lovligt køre stærkere end 30km/t.
For mig handler det ikke om vanvittige hastigheder - for mig handler det om at få et los i r*ven ved 7.000rpm, og mærke mekanikken arbejde.
Om nålen så ender ved 80km/t eller 280km/t er på ingen måde vigtigt.

Den forgangne weekend tilbragte jeg sammen med en god kammerat i Esbjerg. Han ejer en Wooler (i org. lak!) og en Honda Amigo. Vi drønede da lige en tur på omtrent 40km, fordi vi begge synes det er sjovt at køre på det gamle bras!
To granvoksne mænd på hhv. 27 og 30, som stadig kører knallert? Tjah... Vi hyggede os jo gevaldigt, uden skyggen af bekymringer om, hvordan resten af verden tænker! Hvilket minder mig om, jeg vil ha' en Amigo! :teeth2 Den er nemlig rock 'n' roll hardcore! :dust
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

:?: :?:

nu var det jo ikke et spørgsmål om størrelsen på den MC man valgte at køre på,,,, jeg spurgte om,,, men begrundelsen til at folk valgte at syne deres FS1,,, kreidler og CD50 MM. for bedre at forstå hvorfor at man gjorde det,,,

tak for de saglige svar jeg har fået fra de fleste også til kreidlerhansen som til sidst fattede at at skrive sin begrundelse for at syne sin kreidler :(y) ,,,,

fra Morten har jeg kun fået begrundelsen ,,,, at det bestemmer han fanden kraftederme selv og at han har begge dele,,, og fra fidibus kom der også en stak ord som man skal lede længe efter i retskrivnings ordbogen,,, citeret fra kreidlerhansen og som jeg ikke vil gentage her,,, det kalder jeg da nogen svar der vil noget,,,,

er det virkeligt så svært at svare på et simpelt spørgsmål,,,, at man er nødt til at bruge SG sprog for at snakke uden om,,,, så som,,,

totalt blød i bolden

det bestemmer jeg vel selv

tror at mc eantusiaster ( staves ) er totalt evne svage

lille tissemand osv,,,

hvad er det for nogen svar at komme med :?: :?: ,,,
endnu engang tak for svarende til dem som forstod mit spørgsmål ,,, som startede denne tråd første gang :bravo ,,, det gav menning,,,, :thunge

det andet fnider kan jeg ikke bruge til noget :sad :sad
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har i mit allerførste indlæg i denne tråd svaret på hvorfor jeg gerne vil have nummerplade på så godt jeg kan, hvis det ikke er godt nok så må jeg jo være småt begavet sprogligt.

Jeg prøver een gang mere:

1. Jeg vil gerne køre lovligt over 30 km/t (i modsætning til størstedelen af brugerne herinde som i de fleste tilfælde mindst kører gearet)
2. Jeg vil ikke miste mine sjældne dele / knallert til ordensmagten.
3. Jeg vil gerne køre Yamaha FS1.
4. Jeg har ikke pt lyst til at køre nimbus eller kawasaki eller lign. (og jo, jeg har en 125ccm vespa som jeg vælger når fruen skal sidde bagpå)

Jeg gider ikke forsøge og gøre mig bedre forståelig nu, men må bare konstatere at jeg måske stadig ikke kan forståes. Måske fordi man ikke VIL forstå mig ??
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Morten - Webmaster skrev:Jeg har i mit allerførste indlæg i denne tråd svaret på hvorfor jeg gerne vil have nummerplade på så godt jeg kan, hvis det ikke er godt nok så må jeg jo være småt begavet sprogligt.

Jeg prøver een gang mere:

1. Jeg vil gerne køre lovligt over 30 km/t (i modsætning til størstedelen af brugerne herinde som kører mindst kører gearet)
2. Jeg vil ikke miste mine sjældne dele / knallert til ordensmagten.
3. Jeg vil gerne køre Yamaha FS1.
4. Jeg har ikke pt lyst til at køre nimbus eller kawasaki eller lign.

Jeg gider ikke forsøge og gøre mig bedre forståelig nu, men må bare konstatere at jeg måske stadig ikke kan forståes.
Tak for det Morten,,,, det svar kan jeg bruge til noget :bravo ,,,

hvis du har svaret noget lignende før er det nok forsvundet i fnidderet,,, :shutup
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Yamaha FS1 50SS skrev::?: :?:

nu var det jo ikke et spørgsmål om størrelsen på den MC man valgte at køre på,,,, jeg spurgte om,,, men begrundelsen til at folk valgte at syne deres FS1,,, kreidler og CD50 MM. for bedre at forstå hvorfor at man gjorde det,,,

tak for de saglige svar jeg har fået fra de fleste også til kreidlerhansen som til sidst fattede at at skrive sin begrundelse for at syne sin kreidler :(y) ,,,,

fra Morten har jeg kun fået begrundelsen ,,,, at det bestemmer han fanden kraftederme selv og at han har begge dele,,, og fra fidibus kom der også en stak ord som man skal lede længe efter i retskrivnings ordbogen,,, citeret fra kreidlerhansen og som jeg ikke vil gentage her,,, det kalder jeg da nogen svar der vil noget,,,,

er det virkeligt så svært at svare på et simpelt spørgsmål,,,, at man er nødt til at bruge SG sprog for at snakke uden om,,,, så som,,,

totalt blød i bolden

det bestemmer jeg vel selv

tror at mc eantusiaster ( staves ) er totalt evne svage

lille tissemand osv,,,

hvad er det for nogen svar at komme med :?: :?: ,,,
endnu engang tak for svarende til dem som forstod mit spørgsmål ,,, som startede denne tråd første gang :bravo ,,, det gav menning,,,, :thunge

det andet fnider kan jeg ikke bruge til noget :sad :sad

Mit svar indeholdende 'lille tissemand' var henvendt til Morten vedr. den generelle mangel på accept af, man vælger så lille en motorcykel, når man til samme pris kan få noget langt større - dette har du endda selv været inde på. Jeg benytter størrelsesparallellen, fordi et grundlag for 'rigtig motorcykel' i mine øjne intet har med størrelsen og hastigheden at gøre.
For at være flabet, vil jeg derfor bede dig læse mine indlæg mindst én gang mere, og hold dem op ift. konteksten. Meningen er dybere, end hvad man kan konkludere på baggrund af en hurtig skimning af teksten. :wink:


Vedr. 'blød i bolden' og 'evnesvage MC-entusiaster', var det min umiddelbare tolkning af dit ordvalg - i min øjne pegede det i retning af, at det netop var DIN mening om de, der valgte at indregistrere deres knallert. Dit ordvalg har endnu ikke ændret sig, og det virker til tider decideret nedladende - det er en svær balance, fordi man jo ikke ligefrem kan se glimtet i øjet, så at sige.
Jeg vælger derfor at tro på, din mening ikke er ondsindet, men at du bare taler sådan til daglig, og det er helt ok. :)

Som sagt virker dit ordvalg ikke specielt positivt, så hvad du her kalder 'fnidder', kunne med stor sandsynlighed være undgået med mere sproglig omtanke. Og NEJ, jeg kalder dig hverken dum eller sprogligt ubegavet, fordi du lægger en anden mening i ordene, end f.eks. jeg gør. Om du vil tolke dette som et personligt angreb, er op til dig selv - jeg tilkendegiver blot, hvordan jeg (og tilsyneladende andre) har reageret som modtagere på dine tidligere udtalelser.


'(...) kreidlerhansen som til sidst fattede at'

Mit første svar indeholder en fin begrundelse, nemlig at som alternativ til en kønsløs 45-knallert, er en klassisk knallert-MC de moderne maskiner langt overlegen. Senere kommer jeg så ind på, at org., lovlige stumper er næsten umulige at opdrive, hvilket blot øger incitamentet til at indregistrere det gamle lååårt.


Med al tænkelig respekt,

Jesper 'Kreidler' Hansen
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Tror kreidlerhansen skulle have læst mit første indlæg et par gange mere ,,, så havde han nok som mange andre forstået det inden han gav sig til at skrive stolpe op og stolpe ned,,, og så havde vi sluppet for det her flueknepperi


SLUT HERFRA og morten må gerne slette tråden da den åbenbart er en tårn i øjet på visse personer,,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Johnny, jeg har reageret progressivt ift. trådens udvikling. Mit første svar er baseret på dit oprindelige spørgsmål, og den side-diskussion der kom ud af det.

Umiddelbart burde du selv starte fra trådens begyndelse. Jeg har på intet tidspunkt gjort andet end udfordre de synspunkter, jeg ikke har været enig i. Jeg har givet mit besyv med, og for mig er dette ikke personligt betonet.

Jeg lægger en vis ære i at formulere mig korrekt - det forlanger jeg ikke af andre. Jeg forventer dog, at man læser, hvad jeg skriver, før man kommenterer og evt. udbeder sig en forklaring, hvis noget står uklart.
Det gælder i enhver kommunikationssammenhæng, om det er på et forum eller ansigt til ansigt.

Dårlig stemning på basis af misforståelser er unødvendigt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Allan M »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hvis i ikke gider og køre de ca 30 km/t så har i jo valgt et forkert køretøj,,, så var det jo bsa og nimbus motorcykler i skulle samle på i stedet for,,, og ikke en knalllert der skal laves om for at blive til en MC,,,, skal den køre tunet som i de unge dage så gør det uden plader og få stik af "kigget" når i ser panserne så er det jo som i de unge dage med den chanse for at blive stoppet rundt om næste sving ,,,, for det er vel i virkeligheden det kik i søger ,,, og ikke under bekvemligheds flaget MC nr plade,,,,
NEJ! Forskellen på dengang og nu er, at jeg nu tager ansvar og opfører mig voksent. Derfor skal der nummerplade på, så forsikringen dækker, og jeg ikke gør noget ulovligt. Jeg får ikke noget kick ud af at bryde loven. Hverken dengang eller nu.

Jeg har aldrig, aldrig, aldrig, set en komplet lovlig Yamaha FS1. Derfor står min historisk korrekt, og det vil sige ulovlig i forhold til typegodkendelsen med en fart af vel 60-70 stykker.

Hvis den stod helt lovlig, 30 kmt, så var den ikke historisk korrekt. Så var den et andet køretøj, og ikke det køretøj, som var en del af ungdomskulturen dengang.
det historisk korrekte er meget vigtigt for mig (jeg er historiker), og derfor har min f.eks. også anderøvssæde, fordi 95% af yamahaerne dengang (omkring 1991) kørte med det.

Jeg håber, det forklarer, hvorfor jeg er tilhænger af nummerplade på min, NETOP for at den kan være den knallert, som fandtes dengang.

Mvh
Allan
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af kreidlerhansen »

Allan M skrev: NEJ! Forskellen på dengang og nu er, at jeg nu tager ansvar og opfører mig voksent. Derfor skal der nummerplade på, så forsikringen dækker, og jeg ikke gør noget ulovligt. Jeg får ikke noget kick ud af at bryde loven. Hverken dengang eller nu.

Jeg har aldrig, aldrig, aldrig, set en komplet lovlig Yamaha FS1. Derfor står min historisk korrekt, og det vil sige ulovlig i forhold til typegodkendelsen med en fart af vel 60-70 stykker.

Hvis den stod helt lovlig, 30 kmt, så var den ikke historisk korrekt. Så var den et andet køretøj, og ikke det køretøj, som var en del af ungdomskulturen dengang.
det historisk korrekte er meget vigtigt for mig (jeg er historiker), og derfor har min f.eks. også anderøvssæde, fordi 95% af yamahaerne dengang (omkring 1991) kørte med det.

Jeg håber, det forklarer, hvorfor jeg er tilhænger af nummerplade på min, NETOP for at den kan være den knallert, som fandtes dengang.

Mvh
Allan

Haha! Det var sgu da en skæg vinkel, som jeg end ikke havde overvejet... men sammenhængen er god nok - det er en anden form for nørderi.

Vi ryger også tilbage til at køre om kap med gutterne, ligesom 'dengang'. Nogen der har lyst til at køre rundt med fødderne på bagagebæreren næste weekend?! :teeth2
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af strynboen »

jeg fik sgu ikke noget kick..af at have panserne efter mig. dengang.køret 56 km på arbejde hver dag på knallert..i 4 år..det var et helvede når der var razzia..jeg skulde nå færgen..så måtte bare tage chancen..der var ikke tid til at tage bagvejene...hondaen kunne forresten ikke tåle den daglige kørsel..med dårlig veligeholdelse..og hårdt tunet,,,man var jo ung..pengene skulde bruges på bajer og damer,,ikke reservedele...puch"erne var mere hårdføre..havde altid min pedal maxi i baghånden...den kørte nok de fleste km..når hondaen døde...nå der var off topic :offtopic
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af fiskepeter »

Min fs1 er som den altid har vært tunet og jeg har haft min del af kontakt med politiet.
Så jeg brugte den slet ikke til andet an at kigge på og tænke på gamle dage !så da jeg hørte om at man kunne få plade på sin fs1 slog jeg til! har kørt STOR mc i mange år så det var ikke farten der fik mig til at få plade på men for at bruge den som i gamle dage
så da jeg fik plade på så var det som om at jeg var 16-17 år igen fedt..og kunne køre uden at bekymre mig om politiet sådan som før der kom plade på.. Det er fedt at vide at den kan blive en knallert igen...ikke fordi den skal det men at den kan det...
Så her er min grund til plade på fs1

Hilsen fiskepeter
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

fiskepeter skrev:Min fs1 er som den altid har vært tunet og jeg har haft min del af kontakt med politiet.
Så jeg brugte den slet ikke til andet an at kigge på og tænke på gamle dage !så da jeg hørte om at man kunne få plade på sin fs1 slog jeg til! har kørt STOR mc i mange år så det var ikke farten der fik mig til at få plade på men for at bruge den som i gamle dage
så da jeg fik plade på så var det som om at jeg var 16-17 år igen fedt..og kunne køre uden at bekymre mig om politiet sådan som før der kom plade på.. Det er fedt at vide at den kan blive en knallert igen...ikke fordi den skal det men at den kan det...
Så her er min grund til plade på fs1

Hilsen fiskepeter
:bravo :bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Per »

Hej i tråden.

Jeg skal lige love for, at debatten ryger op på de høje nagler i ny og næ :whew
Jeg har ikke fået indregistreret nogen af mine til MC endnu, men det agter jeg at gøre.
Begrundelsen er ganske enkel.
Da jeg var 15 til 18 år, havde jeg en 73´er i candy gold. Min far var cykelhandler, og jeg måtte under inden omstændigheder køre ulovligt. Ikke en gang gearet 2 tænder :crying
Jeg drømte i samtlige 3 år om at få min Yamaha indregistreret som MC, når jeg blev 18 år, men som kom bilkørekortet, bilen og alt det sjove der fulgte med der, ja og så gik drømmen i glemmebogen.
Nu er jeg "gammel nok" og min candy gold 73´er skal selvfølgelig indregistreres som MC.

Jeg må så sige, at jeg synes bedre om, at man får formaliteterne iorden og dermed kører stærkere - lovligt - ved at få en plade på Yamahaen, end at man kører de 70 km/t uden forsikringsmæssig dækning. Der vil blive gjort et gigantisk indhug af samtlige aktiver i den daglige husholdning, hvis uheldet skulle være ude, og man kommer til at forårsage en tragisk ulykke med et efterfølgende erstatningskrav.

Så synes jeg også, at det kunne være rart at køre ca. 70 km/t på sin Yamaha, uden at spejde efter politiet.

Et ekstra plus er også, at man får sin Yamaha ansvars og kaskoforsikret som veteran-MC for under en plovmand om året.
Alt ialt et stort plus i mit univers til fordel for FS1 med plade :tuba

Mvh Per.
Mvh Per.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Jensmc »

Og så er det sjovt at have noget, andre ikke har. Det giver lidt opmærksomhed.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
YAM FS1

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Ren nysgærihed

Nu ville jeg aldrig få plader på min knallert,om folk vil havde plader på er vel op til en selv,men forstå ikke vis man vælger af få den rigistret som mc,hvad med færdselloven
man kan jo ikke ligge på en motorvej men en hastighedsgrænse på 110-120 km med eks 70 km dette ville være lidt farligt med påkørelser bagfra og i færdseloven står der også at man ikke må være til sjene fra andre trafikanter med meget lav hastighed,jeg selv er ikke en fart bølle,da det for mig gælder om at komme længst på literen i min bil
når jeg er allene på vejen her også med udkoblinger,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Der er noget jeg ikke helt forstår,,, med NR plader på F

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har skam været på motorvej 3 km sent om aftenen.... men kun for at kunne sige at jeg har været det :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"