Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej gutter !

Jeg har lidt problemer med vores combo som skal til syn imorgen tidlig (Ja, jeg er ude i ret dårlig tid)

Jeg har lavet alt pånær checket det sidste lys, og opdager nu at tågelyset bagpå ikke virker.. der kommer lys i indikatoren i instrumentbrættet (pære adskilt fra kontakten)

Når jeg kigger på oversigten over relæer og sikringer så skulle det være sikring nr 6 på 10 ampere og den er iorden. Der er 2 ledige pladser til de små relæer i sikringsboksen som indikerer tågelys, men det må være til biler med tågelys foran da der ikke er stikben i hullerne.

Er der nogen der ved om der sidder et relæ et andet sted i bilen ? Ledningerne på selve tågelyskontakten er nemlig ret spinkle så jeg kunne forestille mig at de ikke kan trække 2x 21 watt. og da pæren i instrumentbrættet tænder tror jeg kontakten er ok.

Jeg håber der er en Opel kender der kan hjælpe mig så vi kan få kassen synet imorgen tidlig.

På forhånd tak.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Toke »

Er tågelygten indbygget i baglygten? Hvis den er, så tror jeg ikke på de tjekker det. (ellers kunne pæren jo være sprunget på vej til syn :wink: Den bliver ihvertfald ikke dumpet på det) En tågebaglygte er ikke lovpligtig, men er den der skal den jo virke. Jeg ville tage chancen, og smutte til syn med den.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det kan godt være den går når den nu sidder integreret i baglygten, men det piner mig at den ikke virker... ihvertfald skal kontakten nok også fjernes hvis den ikke virker.

Jeg ville dog allerhelst have det løst da jeg i forvejen ved at jeg får en anmærkning fordi jeg kommer med et vinterhjul på det ene baghjul (skulle være lappet idag, men det kunne ikke lappes og de havde ikke et nyt dæk)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Toke »

Smut ind efter det her http://www.thansen.dk/product.asp?c=559 ... 1387907060
Det virker, og er nemt at bruge. Så slipper du da for den anmærkning :)

Forstår godt du gerne vil have det virker, når det nu er der, sådan har jeg det også selv, men det var ikke noget jeg ville bekymre mig om til syn... Held og lykke :)

Edit: Jeg så ikke lige, at det ikke kunne lappes.. :?
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Morten - Webmaster »

"Fejl" fundet..... Opel mener åbenbart ikke en combo (varebil) skal have tågebaglygte, så de nøjes med at sætte kontakten og en fungerende indicator pære i instrumentbordet.... ledningen endte blindt i et mellemstik ved baglygterne.... de kunne sgu godt have undladt kontakten så....

Det kunne være helt sjovt hvis synsmanden imorgen kommenterer at tågelyset ikke virker :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Toke »

:rocks
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Dirtyold »

hvor gammel er din compo Morten ? for er den monteret med tågebaglygte fra ny af, skal den virke til syn, hvis den ikke virker, kan du få en betinget godkendelse af det, selvfølgelig afhænger det jo om din synsmand ser fejlen,
hvis du nu har dit punkterede hjul med til syn, er du jo lige punkteret på vejen dertil ikk

Ps. jeg er tidligere Bilprøve assistent ved SBI

Mvh. Per
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Morten - Webmaster »

der er ingen tilslutning i lygten, ergo har der aldrig været tågelys på bilen... Nu tror jeg simpelthen kontakten skal bruges til udrykningslys....
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
ejn
Stor knallert
Indlæg: 174
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 11:02
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af ejn »

Hvordan gik det med synet ?

Mvh

Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det gik ikke så godt... han mente mine bremserør var tæret, det mente jeg ikke.... men hans ord er jo lov så jeg må ud og hente en rulle bremserør i løbet af ugen... jeg havde faktisk rengjort dem flere steder for at han skulle kunne vurdere dem bedre.

Derudover slog han sgu hul i bunden så jeg skal skære et par frimærker ud og svejse nyt i et par steder.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af claus olieklud »

hej morten... han har da været godt tosset den synsmand - han havde sikkert bare en dårlig dag... godt du selv kan fixe tingene... jeg har selv prøvet at svejse et par lapper i og jeg lod dem stå rå i den tro at det var det synsmanden ville syntes bedst om... men nej - han fortalte at man straks skulle kitte kanter og give sort bej... det passer mig nu helt fint da det dækker over mine mågeklatter... hilsen claus olieklud...
Vilbro
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 16. jul 2008 12:27
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Vilbro »

Hej Morten!

Det var godtnok hurtigt, hun fik ødelagt den, Moster må da godtnok have mishandlet, den stakkels Combo, jeg kender tidligere ejer, i øvrigt en super flink mand, og da Moster købte den stod den jo nærmest som ny og rustfri. :thunge :thunge :thunge

Nej spøg til side, jeg ved jo hvor glad hun er for den, så jeg håber at du får den lavet, ellers må du give mig kald så må jeg jo komme og hjælpe dig med at lave den.

Vh Jesper Vilbro.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tågelys defekt bagpå opel Combo fra 97 (corsa B)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Vilbro skrev:Hej Morten!

Det var godtnok hurtigt, hun fik ødelagt den, Moster må da godtnok have mishandlet, den stakkels Combo, jeg kender tidligere ejer, i øvrigt en super flink mand, og da Moster købte den stod den jo nærmest som ny og rustfri. :thunge :thunge :thunge

Nej spøg til side, jeg ved jo hvor glad hun er for den, så jeg håber at du får den lavet, ellers må du give mig kald så må jeg jo komme og hjælpe dig med at lave den.

Vh Jesper Vilbro.
Hehe... Jesper, vi fik sindsygt meget bil for pengene da vi købte den af dig.. ingen tvivl om det. Vi har været super glade for den og er det stadig. Der er nogle timers arbejde i den og så klarer den garanteret 2 år igen inden den nok må have lov og få fred pga rust. Man kan godt se når en bil aldrig har fået et gennemgribende ekstra undervognsbehandling fra ny.

Vi har vel ofret 2-3000.- på den siden vi købte den for snart 1½ år siden (og det er incl ny frontrude m.m. pga dette syn)

Den handel vi gjorde med dig da vi købte den bil illustrerer tydeligt hvordan det er at handle med dig.. man bliver aldrig snydt !

Tag du det helt roligt og snup en ekstra camping tur så klarer jeg hurtigt combo'en imens :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"