Original membran pris?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Original membran pris?

Indlæg af patrick j. »

hej jeg er blevet tilbudt en original membran til 150 med indsugningsplade, er det en fair pris? og hvordan ved man om den er original?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Original membran pris?

Indlæg af Allan M »

Ja det er en rimelig pris. Det er lidt tricky og se om den er original. En kender ser det med det samme, men det er svært at forklare på skrift......
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Original membran pris?

Indlæg af Stange »

Et godt bud er vel at se på kvaliteten og udformningen af gummiet? For på thansens membran f.eks, der er kvaliteten af gummiet ikke specielt god(der er små huller i det mv. og det er ikke skåret præcist til hullerne.

Men det kan godt være at der er nogen der har bedre måder at se det på.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Original membran pris?

Indlæg af Poul-Erik A. »

patrick j. skrev:hej jeg er blevet tilbudt en original membran til 150 med indsugningsplade, er det en fair pris? og hvordan ved man om den er original?
Absolut rimelig pris og jeg mener at huske, at den uoriginale er lysere i metallet og ikke ikke særlig pæn i finish.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Original membran pris?

Indlæg af T.B. »

Det er faktiskt ret let at se. Der skal stå et nr.på den højre flange når du kigger på pladerne og stoppet "den lange af dem" mellem bolthullet og selve huset. Dem jeg har til at ligge står der enten 1 eller 2 på. Der er lavet vellignende kopier der er ok. :(y) men dem fra thaiwansen ligner vulkaniseringen noget der er lavet i et formningslokale af en 3.klasse :(n)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"