Bøsninger, hvor købes ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af Allan M »

Jeg mangler en bøsning i str udvendig 26 mm, indvendig 20 mm, bredde 10 mm.

Hvor i Københavnsområdet støver jeg lige sådan én op?

Dén, jeg har pillet ud (som har for lille indvendigt hul) hedder GE15C LS. men det behøver ikke være med glid eller noget, blot et 26 mm hul kan blive til et 20 mm hul :thunge
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af strynboen »

kugle leje forhandlere har også kataloger med glide bøsninger..det er din lokale auto elektro eller en vaskemaskine reparatør..eller auto værksteder..alle rep værksteder burde have muligheden for at skaffe det,,,ellers kan fup nok dreje en for en fløde kage..han er på amager..en gang i mellem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af Allan M »

Jeg var lige inde forbi Rømerdal på Vester Voldgade på vejen.... Og det var ren fiasko. Yngste Rømerdal forsøgte at overbevise mig om, at ingen fabrikerer noget som helst med yderdiameter på 26 mm. Skønt jeg stod med bevismaterialet i hånden, var han ikke til at hugge eller stikke i. Ikke om han ville checke efter!
Da han så foreslog mig at prøve at klare problemet ved at save en top til et topnøglesæt over (mens han stod og tog øje-mål på yderdiameteren på hhv top og leje) så begyndte jeg at kigge mig om efter det skjulte kamera.....
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af Allan M »

Hvis Fup eller andre fingersnilde læser med, så betaler jeg gerne i det ønskede betalingsmiddel, om det nu måtte være jyske dollars, flødekager, marcipanbrød el.lign.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af jbn »

hvad vil du helst have den lavet i,kan klare sort jern, lejebronce eller med lidt held rustfast pris porto fra fyn mvh jan
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af Allan M »

Tak for tilbuddet, jbn, men jeg fik klaret projektet hos et lille smedefirma i Søborg - jeg kan anbefale dem. Hurtig produktion og venlig atmosfære.

http://www.lappecenter.dk
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af Michael »

jbn skrev:hvad vil du helst have den lavet i,kan klare sort jern, lejebronce eller med lidt held rustfast pris porto fra fyn mvh jan
Lige et godt råd :teeth2
Bøsninger må man helst ikke lave i rustfri hvis der er noget der skal glide i dem. Friktionskoeficienten er tre gange så høj som jern og mange gange så høj som oliemættet bronce eller støbegods
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bøsninger, hvor købes ?

Indlæg af Allan M »

Michael skrev:
jbn skrev:hvad vil du helst have den lavet i,kan klare sort jern, lejebronce eller med lidt held rustfast pris porto fra fyn mvh jan
Lige et godt råd :teeth2
Bøsninger må man helst ikke lave i rustfri hvis der er noget der skal glide i dem. Friktionskoeficienten er tre gange så høj som jern og mange gange så høj som oliemættet bronce eller støbegods
Point taken. I min specifikke bøsning er der heller ikke noget, som skal glide. Det er udelukkende et spørgsmål om, at transformere en befæstning på en støddæmper fra 26mm hul til 20mm hul.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"