Hjemmesiden cmsnl.com

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Jonas
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: man 24. maj 2010 19:02
Kontakt:

Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Jonas »

Hej alle..Kan man stole på denne hjemmeside cmsnl.com? Og er det originale dele de handler med?

Hilsen Jonas
Yamaha fs1 4 gear dx 1977
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Henrik N »

Jonas jeg tror du skal lade være med at linke til udlanske hjemmesider her på siden.
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Allan M »

Om end der selvfølgelig er en god holdning til at støtte op om Benny, som hoster denne side, så kan vi vel godt tale om, at "Verden på Internettet" udenfor Danmark findes?

Siden, du omtaler, har et godt ry. De sælger givetvis både originale og uoriginale dele. Kun hvis de særskilt skriver, at delen er original, ville jeg tro at den var det. Jeg har - hos en anden hollandsk forhandler (der er mange) været ude for, at en bremsestang, som stod beskrevet som original, reelt var en THansen-bremsestang, som havde været en tur omkring Holland. Den slags små overraskelser slipper du med sikkerhed for hos Benny.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af strynboen »

hvor blev mit indlæg af...????jeg svarede det samme som allan m...nu er det slettet...jeg melder mig ud af forum..hvis der den type sensur breder sig..det vil jeg ikke finde mig i...det er brugernes forum.. ...hvad sker der..troede at dette forum var super reelt...men er meget skuffet...hvis vi skal være hele danmarks forum..skal alt være synligt og intet skjules..heller ikke små uenigheder..om bagateller som udenlandske sider...det er jo småting...ville være ked af at melde mig ud for sådan en bagatel..
men prinsippet er vigtigt..derfor sætter jeg mig på kant her
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har intet slettet... har intet foretaget mig. Hvis noget er slettet må det være en redaktør eller moderator.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Poul-Erik A. »

Tja.. selv om det er Frit Forum, er det måske somme tider lidt for frit, for som andre før har nævnt: Man går vel heller i Brugsen og spørger om Føtex er OK at handle i ? :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:hvor blev mit indlæg af...????jeg svarede det samme som allan m...nu er det slettet...jeg melder mig ud af forum..hvis der den type sensur breder sig..det vil jeg ikke finde mig i...det er brugernes forum.. ...hvad sker der..troede at dette forum var super reelt...men er meget skuffet...hvis vi skal være hele danmarks forum..skal alt være synligt og intet skjules..heller ikke små uenigheder..om bagateller som udenlandske sider...det er jo småting...ville være ked af at melde mig ud for sådan en bagatel..
men prinsippet er vigtigt..derfor sætter jeg mig på kant her
Hej Lars ! du er ikke alene. Nogen af mine og Folva`s indlæg " forsvinder også " ??? :whew
Senest rettet af Tottenham lør 11. jun 2011 17:03, rettet i alt 1 gang.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Jensmc »

Jeg har de sidste par uger oplevet, at jeg må klikke på "udfør" 5-6 gange, inden indlægget er indlæst. Måske andre brugere har oplevet det samme.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Kai »

Nu har cmsnl jo reservede til andet end bare lige Yamaha, det vil da være ærgerligt hvis ikke man må spørge om de er gode at handle med :-/

Jeg har handlet der flere gange, både Org dele til Suzuki og Yamaha MC, og har absolut intet at klage over.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af nielsfup »

Jeg har bestemt heller ikke slette noget.
Og er heller ikke tilhænger af censur.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af NorwegianFS1 »

Jeg har heller ikke slettet noget.....
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af strynboen »

hnmmm så må det være jonas som selv har slettet sit oprindelige spørgsmål..og skrevet et nyt..med en lidt anden overskrift..mener også at han skrev cms..uden com..
men troede ikke man kunne slette sine spørgsmål når der var svaret en gang...men dejligt at høre at det var en misforståelse..og der ingen sensur er..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jensmc skrev:Jeg har de sidste par uger oplevet, at jeg må klikke på "udfør" 5-6 gange, inden indlægget er indlæst. Måske andre brugere har oplevet det samme.
Jeg skal ikke kunne sige præcis hvad der er sket, men jeg har nu info fra alle redaktører og ingen har slettet noget. Til gengæld er der faktisk et par små fejl i nogle tabeller i databasen (og det sker faktisk ved fejl under postning af indlæg) så jeg sætter lige forummet offline om lidt og laver backup og retter derefter fejlene.

I skal forvente lidt nedetid i aften i den forbindelse.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af nielsfup »

Ja tekniske fejl er vi alle underlagt.
Godt Morten er så god til at finde og løse problemerne.
Det sætter vi alle stor pris på.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af FOLVA »

strynboen skrev:hnmmm så må det være jonas som selv har slettet sit oprindelige spørgsmål..og skrevet et nyt..med en lidt anden overskrift..mener også at han skrev cms..uden com..
men troede ikke man kunne slette sine spørgsmål når der var svaret en gang...men dejligt at høre at det var en misforståelse..og der ingen sensur er..
Hej Lars, jeg er helt enig med dig, for jeg har nemlig også brugt tid på at sidde og svare på et indlæg om JMPB onderdelen, hvorefter at det bare forsvandt ud i den blå luft, så mister man faktisk lidt tilliden til dette site.
Om så det er en teknisk fejl, eller en bestemt person der sidder og sletter vore indlæg bevidst, skal jeg lade være usagt.
Men der må jo være nogle der er klogere end os, der kan finde ud af årsagen til dette rod.
Men hvis ikke, at man længere kan stole på at de indlæg man har skrevet bliver har på siden, så kan jeg godt finde andet at få min tid til at gå med.
Jeg håber ikke at nogle tager dette op som et surt opstød fra min side af, men jeg synes at det er nødvendigt i denne situation.
Håber at få et modspil på denne kommentar.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af patrick j. »

FOLVA skrev:
strynboen skrev:hnmmm så må det være jonas som selv har slettet sit oprindelige spørgsmål..og skrevet et nyt..med en lidt anden overskrift..mener også at han skrev cms..uden com..
men troede ikke man kunne slette sine spørgsmål når der var svaret en gang...men dejligt at høre at det var en misforståelse..og der ingen sensur er..
Hej Lars, jeg er helt enig med dig, for jeg har nemlig også brugt tid på at sidde og svare på et indlæg om JMPB onderdelen, hvorefter at det bare forsvandt ud i den blå luft, så mister man faktisk lidt tilliden til dette site.
Om så det er en teknisk fejl, eller en bestemt person der sidder og sletter vore indlæg bevidst, skal jeg lade være usagt.
Men der må jo være nogle der er klogere end os, der kan finde ud af årsagen til dette rod.
Men hvis ikke, at man længere kan stole på at de indlæg man har skrevet bliver har på siden, så kan jeg godt finde andet at få min tid til at gå med.
Jeg håber ikke at nogle tager dette op som et surt opstød fra min side af, men jeg synes at det er nødvendigt i denne situation.
Håber at få et modspil på denne kommentar.
jeg vil bare sige at jeg er fuldstændig enig, det SKAL ikke være sån at indlæg bliver censureret væk!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af FOLVA »

Tak for din support patrick, det er godt at vide, at der er andre der føler ligesom jeg selv.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Allan M »

Poul-Erik A. skrev:Tja.. selv om det er Frit Forum, er det måske somme tider lidt for frit, for som andre før har nævnt: Man går vel heller i Brugsen og spørger om Føtex er OK at handle i ? :?
Dårlig sammenligning. men hvis jeg endelig skal svare på det, så jo: Hvis jeg står i Brugsen må jeg vel stadig gerne tale med mine venner om Føtex´s varer!

desuden er dette forum, som jeg forstår det, brugerdrevet. Jeg får ikke løn af Benny men bidrager gratis til den viden, som ophobes herinde. Det er en win-win situation også for Benney.

Hvis vi skulle underlægges regler om ikke at omtale andre butikker end Bennys, så skal det dels fremgå tydeligt, at sitet er et reklamesite under censur, og dels skal jeg have løn og copyright på de tips og ideer, jeg har bidraget med til et kommercielt site. Så dermed kan konkluderes, at det er bedst for alle, at ordet er HELT frit.

Endelig vil jeg sige, at jeg er sikker på, at det ikke kun er her på sitet indlæg forsvinder. Jeg har utroligt mange andre steder også været ude for, at have mistet indlæg. Selv på uni, hvor der ellers sidder en hel afdeling og driver net-siderne. Jeg vil helst ikke tro, at det hver gang har været fejl-40.... :roll: En god måde at undgå at miste et indlæg er at skrive teksten i et dokument og så copy-paste det ind i forummets beskedfelt. Hvis det så forsvinder i processen kan man gentage indlægget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Morten - Webmaster »

Nu vil jeg godt lige indskyde at jeg IKKE udøver censur på indlæg med spørgsmål om andre forhandlere. Jeg sletter dog indimellem upassende og grove indlæg (og det skriver jeg i retningslinierne for brug at jeg forbeholder mig ret til)

Jeg har aldrig ønsket at dette forum skulle være et censureret forum hvor man ikke må ytre sin mening, omvendt så bliver det nogen gange for meget når nogen gentagne gange træder over stregen og andre brugere sender mig sms'er, PB'er og mails og direkte beder mig tage affære.

Det her er ikke NordKorea og skal heller ikke være det. Som ejer af forummet er jeg kun intereseret i en god og saglig debat (også om reservedele) Og jeg mener at forum er et udemærket sted at drøfte forhandlere og dele. Benny har jo heller ikke alt, og heller ikke et kæmpe udvalg af originale dele (som mange derfor vælger at købe i Holland)

Der bliver bygget mange fine maskiner, og det er jo tydeligt for enhver at mange dele ikke bliver købt hos Benny, og det er der vel for faen heller ikke noget galt i. Bare husk at hvis i gerne vil have en god dansk forhandler, så kræver det at man støtter op om den ind imellem. (hvor er jeg træt af at gentage mig selv)

Som Allan skriver er det jo kun en fordel for yamahaFS1.dk shoppen at den har så nære relationer og støtte fra forum som det er tilfældet.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Hjemmesiden cmsnl.com

Indlæg af Guess who »

For min skyld kan folk nu handle hvor de vil - så enkelt er det jo.

Men en dag er jeg måske ikke interesseret i at ligge den tid og energi det kræver at holde sådan en lille hjemmeside kørende, med dele som i nogles øjne er for dyre, for andre er uorignale dele uinteressante og for nogle laver de hellere løsningerne selv, så har de da også sparet 75.-kr i porto!

Portoen er forøvrigt steget for mig hos post dk pr.1/4-11 - men IKKE på hjemmesiden det sidste år.... Desuden er ALLE pakker med track and trace så de kan spores - portoen kan nemt blive mindre ca 38..-kr for pakker op til 2 kg - det kræver så bare, at køber giver afkald på pakken, hvis den mod forventning skulle blive væk hos post dk.
Som det kører nu er alle pakker forsikret op til 5000.-kr

Alle knallertfolk vil have det bedste, det mest originale - til mindst mulige penge!

Rundt omkring i landet høres det, yamahafs1.dk har nogle varer - som også kan købes i udlandet. Javel, men gang på gang vender folk tilbage med dele, som de netop har købt i udlandet der er forkerte eller defekte. For så at købe det rigtige eller nærmeste som kan tilbydes hos yamahafs1.dk. Varerne fra Holland kan så sendes retur for købers egen regning og er ikke billig i porto til Holland.Fra dk koster en pakke til Holland i snit 200.-kr
Hvor er det så lige der er sparet noget - ved at købe i udlandet....????

Husk glæden over en god kvalitet og service - varer længere end glæden over en billig pris.

Mvh
Benny
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"