Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo. Solgt.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 801
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf tøffe » tors 20. sep 2012 06:57

det var rart at høre kim den er ok så er det min tur til motor skift nu golfen 2 td er ved at have en motoer der er meget træt kan næsten ikke state om morgen nu og så det første halve minut så står der en blå grå sky bag ved den og bruger en del olie nu så nu må jeg så oveje hvad jeg skal gør ved den om den skal rep eller ud bag ved mvh tøffe

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » tors 20. sep 2012 12:31

Hej alle.
Her er et billede af min ny-renoverede motor. :D
Hilsen Kim.
Vedhæftede filer
2012-09-20 00.01.05.jpg
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6592
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Morten - Webmaster » tors 20. sep 2012 12:38

Du kunne godt lige bruge et par timer på at gejle med pudsekluden Kim :hihi
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Yamaha FS1 DX '78 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » tors 20. sep 2012 12:44

Morten - Webmaster skrev:Du kunne godt lige bruge et par timer på at gejle med pudsekluden Kim :hihi


Hej Morten.
Det har du ret i, men det har jeg ikke lige nået endnu, men det ville helt sikkert pynte. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf trs » tors 20. sep 2012 14:44

Hvae Skal den ikke have intercooler på med de effekter i nævner her?

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » fre 21. sep 2012 00:01

trs skrev:Hvae Skal den ikke have intercooler på med de effekter i nævner her?

/TRS


Hej TRS.
De opgivne effekter er uden intercooler som motoren var fra starten, men en intercooler ville selvfølgelig give lidt flere kræfter og er normalt ekstra tilbehør til denne Volvo model. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf trs » fre 21. sep 2012 08:57

OK Jeg var bare sikker på det var 150 HK Uden IC.

Har engang rodet med en 240 med motor fra en 940 -mener jeg det var.
Den er 16Ventilet og med lader. Rigtig fin motor. Mener også Volvo fik lidt Tysk hjælp til den :thunge .

mvh

TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf strynboen » fre 21. sep 2012 09:24

volvo har altid været tysk inspireret. det er godt kvalitets grej .de brugte bosch på alt...men da de slækkede kvalitets kravene i midt 70"erne..blev det en blandet fornøjelse..alt blev blandet
du kunne finde en med ate på forhjulene og girling bagpå..generatore var alt muligt...der er mindst 5 forskelige gevind typer på en volvo..pga at motorene er udviklet i england/usa .i 50"erne...v8 3500 lastbil motoren..er fadderen til alle b motorene..volvo stoppede med solide biler med 900 serien..200 og 700 var de simpleste og stærkeste...men også de dyreste at køre med..

kunne man bare finde en uden rust :whew
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » fre 30. nov 2012 17:40

Hej alle.
Så er min Volvo synet, for første gang i mit ejerskab. Den måtte have en ny forrude, en ny bærekugle, en ny styrestang og en ny styrestangsmanchet, også fik den lige svejset lidt i højre panel, så den er fuldstændig rustfri. :(y) Men nu køre den også som en ny. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Michael
Gummi rocker
Indlæg: 894
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Michael » fre 30. nov 2012 18:07

Fed Bil. Super komfort. :(y)
Så mangler du bare herregården :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » fre 30. nov 2012 18:31

Michael skrev:Fed Bil. Super komfort. :(y)
Så mangler du bare herregården :hihi


Hej Michael.
Mange tak. Jeg er også glad for den, jeg havde også ønsket mig sådan en i mange år. Så det var med at slå til, da min mekanikker på et tidspunkt, havde fået samlet lidt for mange biler. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » tors 30. maj 2013 23:16

Hej alle.
Har lige fået nyt rustfri 3 tommer sports udstødning og Intercoler. :(y) For dælen, det dur. :hihi
Før havde jeg lidt problemer med tændingsbanken, ved hurtig akselration ved overhaling og lignende, hvis jeg kørte på oktan 95. :roll: Det problem er helt væk nu, til trods for at den faktisk er blevet kvikkere. :D Volvoen har nu omkring 200 HK, kombineret med et voldsomt bundtræk, og en total fed lyd. :(y) Det er noget af det jeg forstår ved ægte køreglæde. :bravo

PS. Jeg kunne aldrig leve med en lille moderne pis-potte. :lol:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 31. maj 2013 15:50

Hej Kim og godt med at Volvo'en er blevet endnu mere tilfredsstillende. Hvordan virker intercooler'en ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » fre 31. maj 2013 17:57

Poul-Erik A. skrev:Hej Kim og godt med at Volvo'en er blevet endnu mere tilfredsstillende. Hvordan virker intercooler'en ?


Hej Poul-Erik.
Jeg må indrømme at jeg ikke har meget styr på opbygningen, og måden den virker på, men der er i hvert fald mærkbar mere ryk i Volvoen ved alle omdrejningstal nu, og den går faktisk også lidt jævnere i motoren, samtidig med at den slet ikke tændingsbanker, uanset hvordan den bliver kørt, selv med oktan 95. :(y) Før kørte den bedst med Shell`s V-Pover, som jo er oktan 99, men desværre også 1 kr dyrere literen. :shock:
Her er et par billeder. :wink:

https://www.dropbox.com/sh/cduxome11qwqpk4/5uYXXQGN_h

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 31. maj 2013 19:29

Jeg har lige læst om det og forstår, at indsugnings-luften bliver afkølet i en "køleveksler" (efter turboen) og bliver derved åbenbart mere "tændbar" i forbrændingen. Måske derfor mindre tændings-banken... :(y)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf mati0921 » fre 31. maj 2013 19:37

Fin vogn. Min bedstefar havde en, den døde efter 6 år med 2 x 2 km om dagen, og når den fik lov at arbejde var det med godt læsset trailer i min onkels firma, det var for hårdt ved den, så nu kører han skoda. :hihi

Jeg holder mig til totaktere, de er billige i reservedele, og motoren kan tages ud på en time. :thunge


http://www.flickr.com/photos/96084776@N03/

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf strynboen » fre 31. maj 2013 19:43

problemet ved turbo..er jo at udstødnings gasserne driver en lille turbine..som er direkte forbundet med tryk turbine hjulet...derved overføres en del varme til indsugningsluften..det gør at iltinholdet i luften falder meget..så det er sløv iltfattig varm luft..der trykkes ind i motoren...ved at køre det over en varmeveksler/køler..det er bare en forstærket alu køler...køles luften inden den presses ind i manifolden...det gør turboen meget mere effektiv..og skåner ventiler og motor for overophedening..vil tro det giver ca 15% effekt forbedring
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo.

Indlægaf Kim B S » fre 31. maj 2013 22:56

Poul-Erik A. skrev:Jeg har lige læst om det og forstår, at indsugnings-luften bliver afkølet i en "køleveksler" (efter turboen) og bliver derved åbenbart mere "tændbar" i forbrændingen. Måske derfor mindre tændings-banken... :(y)


strynboen skrev:problemet ved turbo..er jo at udstødnings gasserne driver en lille turbine..som er direkte forbundet med tryk turbine hjulet...derved overføres en del varme til indsugningsluften..det gør at iltinholdet i luften falder meget..så det er sløv iltfattig varm luft..der trykkes ind i motoren...ved at køre det over en varmeveksler/køler..det er bare en forstærket alu køler...køles luften inden den presses ind i manifolden...det gør turboen meget mere effektiv..og skåner ventiler og motor for overophedening..vil tro det giver ca 15% effekt forbedring


Hej Poul-Erik og Lars.
Det lyder som gode forklaringer, og de 15% effekt forbedring du nævner Lars, er vidst meget tæt på virkeligheden, da jeg er blevet oplyst om at den havde ca 170 HK før, og har ca 200 HK nu, måske en lille smule mere da udstødningen på 3 tommer godt kan give en lille smule også. Men det er små-detaljer. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5575
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo. Solgt.

Indlægaf Kim B S » tirs 18. feb 2014 20:41

Hej alle.
Nu har jeg sku solt Volvoen. :sad Jeg havde tænkt over det længe, så nu skete det. :wink: Min mekanikker har købt den for 25000 kr. :wink: Nogen af pengene får jeg lavet Golfen helt i orden for, og resten ved jeg ikke endnu. Volvoen mangler at få lavet lidt pladearbejde og få ny lakering, og jeg ved ikke om jeg nogen sinde ville få pengene fra til at få det gjordt, derfor synes jeg at det var bedre at den kom ud til min mekanikker. Han ville lave den helt i orden til sig selv, og det var synd hvis sådan en gammel klassikker bare skulle forfalde. :wink: Men det var sjovt, så længe det varede, det er en rigtig fed vogn. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2102
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Min svenske Turbo traktor, Volvo 245 Turbo. Solgt.

Indlægaf claus olieklud » tirs 18. feb 2014 20:58

hej kim... det havde jeg ikke troet du ville, men ok - den brugte også meget benzin sådan gammel traktor

nu sætter du sikkert turbo på golfen og så bliver den noget hurtigere end volvoen - om ikke andet er der da penge til lidt knallertstumper... he he

hilsen olieklud


Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster