ny bambus vogn

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

ny bambus vogn

Indlæg af tøffe »

Så kunne Toyota'en ikke mere, så den røg til polen :crying ja så skulle jeg jo have en ny snøft, så det blev til en bambus vogn, en mazda 2200 d 96er med 14 månder til syn.

Den kører godt, og ikke meget rust i. Man får jo ikke meget for under ti tusinde vel. Den har kørt 262.000, men mangler oplysninger om den.
Jeg kan ikke finde noget på nettet, men det kommer nok.

Her er der så lige fotos af den. Den er ikke blevet vasket endnu og jeg kan kun finde to små rust huller i den.

En stor tak for hjælpen til kim bs for køre turen, det var rigtig hygligt i går hele dagen.

Hilsen tøffe
Vedhæftede filer
Billede 061.jpg
Billede 061.jpg (70.57 KiB) Vist 5757 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ny bambus vogen

Indlæg af claus olieklud »

hej tøffe... jeg syntes ikke du havde den toyota særligt længe - den har sikkert været godt rådden allerede da du købte den... ang mazda 2200 d syntes jeg sådan set at de kører ok, men holdkæft de er sløve... jeg byttede mig til sådan en i `95, den var da ca 6 år gammel og havde kørt knabt 150000 km... den havde en tik lyd fra motoren, men ikke de første 10 sek efter start... jeg fik afvide at det var topstykket der var skyld i det... det var en typisk fejl ved den årgang, siden da kom modellen med et andet topstykke som var stærkere... den kørte og startede jævnt på alle cylindre tiltrods den havde en fejl...
nå, men - tillykke med traktoren...
hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: ny bambus vogen

Indlæg af Kim B S »

Hej Michael.
Tillykke med købet. :(y) Når man ser i forhold til den meget lave pris, tror jeg at det er et godt køb, de små skavanker den har, lyder det jo til, at du kan klare til små penge. Og den lyder ret sund i motoren. Der for uden, kørte jeg jo mange kilometer lige bag ved Mazda`en på vej hjem, med åben soltag, og var ikke generet af diesel-os, det må jo også være et godt tegn. :wink: Det er ikke lige frem nogen raket i trafikken. :hihi Men det er der jo heller ikke behov for, til det den skal bruges til. :wink:
Vi havde jo også en hyggelig tur, med fint vejr, så det var helt fint. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: ny bambus vogen

Indlæg af CrazyCatman »

OE......
Det er da vist en Puch :lol:

Tillykke med den nye Pick-up :(y)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: ny bambus vogen

Indlæg af tøffe »

ja den går godt med ca 14 månder til syn til 7 tusen kan det vel ikke gå helt galt til den pris der er meget lidt rust i den hvad vi kunne finde den er sløv men skal kunne køre til skoven og losse plassen så det kan vel godt gå det er jo bare en billig bil til lidt transport
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ny bambus vogen

Indlæg af strynboen »

jeg har haft sådan en..pas på kølerørene til servo styringen..de ligger ude under køleren..og ruster meget..jeg satte kobber rør på min..den tære i bagvangerne..så de bliver trykket fra hinanden..ellers køre de fint nok..men bremser ikke for godt..
er der plastic bund i ladet..hvad med at købe en god bil..i stedet for at købe 10 dårlige...en peugeot partner til 20.000 så er du kørende i de næste 10 år..det er vist det billigeste i længden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: ny bambus vogn

Indlæg af tøffe »

det med at købe dyre biler til det jeg skal bruge den til kan ikke betalse sig og der er ikke rust i vangern det under kølern hat jrg ikke nermer kikket på de rør men skal da have set efter i morgen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: ny bambus vogn

Indlæg af tøffe »

ja så er den gået hele bilen i genem med hammern og skrugtrækker i alle hjørner og kanter tjae det blev til en kille stum på en dør der skal rep og 4 små rust huller i den 3 stk i ladet på størlse med en 2kr og et hul i et panel på størsel med en femmer så til så små penge kan det jo ikke klage og så er der lige blevet skifte alle filter og olie og tand rem så kan den vel køre lidt i gen og gav den så lige en afrensing og en hul og under rums behandling mvh tøffe
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: ny bambus vogn

Indlæg af tøffe »

kenskab til disel biler søges da jeg har fået poblemer med bambus vogen :twisted: den kan ikke kør tomgan hvis der er under en halv tank disel på den og døjer så også med at starte når der er under en halv tank på den og har tømt tanken på den skifte brandstof filter på den og føde slange skiftet fra tank og frem og uanset om den er kold eller vam er den træls at starte men er der over en halv tank på den så springer den lige i gang og spinder som en mis hvad f... er der galt er på bar bund ider modtages meget meget gerne mvh michael tøffe
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: ny bambus vogn

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

tøffe skrev:kenskab til disel biler søges da jeg har fået poblemer med bambus vogen :twisted: den kan ikke kør tomgan hvis der er under en halv tank disel på den og døjer så også med at starte når der er under en halv tank på den og har tømt tanken på den skifte brandstof filter på den og føde slange skiftet fra tank og frem og uanset om den er kold eller vam er den træls at starte men er der over en halv tank på den så springer den lige i gang og spinder som en mis hvad f... er der galt er på bar bund ider modtages meget meget gerne mvh michael tøffe
Hej

Det kunne tyde på at sugerøret i tanken har et lille hul midt i mellem top og bund af tanken så den kan suge falsk luft ind ad den vej,,, når brændstoffet det kommer under det hul,,,eller at for pumpen ikke kan suge nok når vædske standen bliver forlav i tanken,,,,, og hvad med udluftningen fra tanken er det ånderør fri for snavs,,,ellers kan den lave vakum i tanken så vil den heller ikke ret meget,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: ny bambus vogn

Indlæg af strynboen »

hej der kan sådan set være et mikro hul alle steder i systemet..når suget bliver for stort..trækker den luftbobler ind ...så du skal skifte alle mistænklige slanger..og pumper..der kan nemt være en revne i fødepumpens melbran...der skal pumpes mere når tanken er halv tom...god fornøjelse vær grundig og start fra en ende...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"