Jeg er lidt spændt...

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Jeg er lidt spændt...

Indlæg af CrazyCatman »

Når jeg kommer hjem fra kontoret skal jeg en tur ned i kælderen hvor jeg skal grave ind til benzintank fra en RD250 som jeg så skal pakke ind i bilen og så ud at køre.
BilledeBillede

På den køretur skal jeg blandt andet ud og kigge lidt på endnu en japaner - denne gang en af fjenderne! Skal nemlig have kigget på en Samurai.

Men jeg er lidt spændt fordi jeg har endnu ikke set den - og den kan jo variere RIGTIG meget i stand og udseende... Nogle Samurai'er er jo originale og pæne - andre har lavet småændringer med Thansen-anderøvs-twinsadler - og andre igen ligner bare noget en ko har lavet efter at have gumlet græs hele dagen.

Hvis den står pæn og original så vil jeg ikke gøre noget ved den, men bare lade den stå i al sin glans (eller så meget glans en Suzuki nu kan...) - hvis den er delvis modificeret så kommer det an på standen hvad jeg gør. Men ligner den en hængt ged - så bliver den slagtet og bygget om.
Har nogle gode idéer til hvad man kan bygge om på sådan en Samurai/DM (Danish Marked) uden at skulle til at købe hele Hylde 3 hos den lokale THansen.
En custom-modificering bliver også fed da det kan bruges som "generalprøve" for mit kommende FS1 custom projekt, der pt. stadig er på designfasen og som holdes hemmeligt indtil det er færdigt (og med custom taler jeg ikke bare om årgangs-mix og lakkeringer). Samtidig vil en modificering være sjov på netop en Samurai da den har rørstel som rigtige gamle motorcykler.

Men nu må vi jo se hvordan den ser ud. Jeg kommer nok med en update senere.
Samuraien har egentligt været "min" i længere tid, da jeg fik den lovet som en delbeatling for en benzintank jeg solgte før jul, men der blev pludselig stille fra ejeren, så jeg fik ikke hentet den. Havde egentligt også afskrevet den, men nu er der igen kontakt så nu må vi jo se hvad der sker med den lille danske japaner.
... vist egentligt den eneste 2-gearede knallerter der fik (nogenlunde) succes da lovgivningen blev ændret fra 01/01/1980...?
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Jeg er lidt spændt...

Indlæg af strynboen »

ja den og monza 2 gear fra 82..de sidste rigtige knallerter..lidt sørgeligt..men eu sørgede jo for at de store knallerter blev lovlige igen..bare en skam at de store kvalitets mærker gik fallit de år..puch og kreidler..men der er jo mange fine maskiner på gaden nu igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Jeg er lidt spændt...

Indlæg af CrazyCatman »

Ja selvfølgelig! Har ofte spekukeret over hvorfor der igen er både 4-, 5- og 6-gears knallerter igen, men der er jo naturligvis på grund af EU-lovgivning.

Ang. Samuraien så er den nu egentligt... well, den er so-so...:
Tanken er vist ikke blevet tømt inden knallerten blev sat væk, for tank, dæksel og benzinhane er godt rustet til, og karburatoren har da vist også set bedre dage...
06052011372.jpg
06052011372.jpg (103.91 KiB) Vist 3412 gange
06052011384.jpg
06052011384.jpg (118.22 KiB) Vist 3412 gange
Stellet har noget rust (især i den bagerste del) og der mangler nogle småting - men ud over det, er den da forholdsvis hæderlig - når man ser bort fra at det er en Suzuki altså...
06052011357.jpg
06052011357.jpg (128.24 KiB) Vist 3412 gange
06052011361.jpg
06052011361.jpg (122.74 KiB) Vist 3412 gange
06052011368.jpg
06052011368.jpg (86.03 KiB) Vist 3412 gange
Motoren lader til at være standard og i rimelig form: Jeg startede med at kigge på tændrøret, der så flot og Cocio-brunt ud, derefter hældte lidt SAE30 ned i cylinderen og forsigtigt træde lidt på kickstarteren så stemplet sørgede for at smøre cylinderen godt ind. Tid til en snaps hentet med benzinslange fra FS1-tanken, på med tændproppen igen, og så spark: to hug og så var motoren igang. Den gik naturligvis hurtigt ud igen.
Jeg fjernede så tank og sadel og satte en Puch VZ tank på, åbnede for hanen og ville se om den grimme karbrurator (efter en "lynrensning") selv ville kunne klare at fodre motoren - optimistisk ja, men det virkede så heller ikke ;)

Jeg regner med at smide en anden tank og karburator på.
Den originale tank bliver kasseret sammen med benzinhanen. Karburatoren vil jeg se om ikke den kan reddes med en gang ultralydsrensning.

I første omgang vil jeg bare have Samuraien til at kunne køre, lyse (køre- og stoplys) og bremse - senere vil jeg løbende koncentrere mig om de andre ting på den der skal laves; bl.a. rusten - og ja: så bliver den nok bygget om.
Knallerten er en 94er og rendt ca. 12.000 i følge urværket.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Jeg er lidt spændt...

Indlæg af strynboen »

ja smid den tank ud..det er håbløst at rense..når det er så slemt..det er kun meget gamle veteran mc fra før bedstefar fik skæg..som man renovere sådanne tanke på..de kan renses og få en bestandig belægning indvendig.man skal vælge sine kampe..og den kamp..er ikke besværet værd....kaburatoren kan nok bedre renses..en let glasblæsning og ultra bad..og lidt nye dele..så køre den igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Jeg er lidt spændt...

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:ja smid den tank ud..det er håbløst at rense..når det er så slemt..det er kun meget gamle veteran mc fra før bedstefar fik skæg..som man renovere sådanne tanke på..de kan renses og få en bestandig belægning indvendig.man skal vælge sine kampe..og den kamp..er ikke besværet værd....kaburatoren kan nok bedre renses..en let glasblæsning og ultra bad..og lidt nye dele..så køre den igen
Har en kammi,der fyldte en sådan tank , halvt op med sand og monterede den på en blandemaskine. Efter en halv time var den som ny :what2
Og hvis den er meget dårlig, så er det vel forsøget værd :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Jeg er lidt spændt...

Indlæg af Michael »

Hej fin tank jeg har en rd 350 fra 73 med lige nøjagtig sådan en tank og farve. Jeg har ikke set andre i den farve i dk. De fleste var røde eller blå.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"