Lakering på aluminium

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Lakering på aluminium

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Macel skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Jeg har gjort mine alu dele rene med lakfjerner,,, og en stålbørste på boremaskinen,,,og hvor den ikke kan komme til med mellem fint sandpapir ca korn 340,,, så der ikke sider noget "IR" tilbage ,,,, aftørret det godt i fortynder,,, også lakeret det,,, i er altfor "nice guy" overfor det alu,,,,, skal det lakeres så skal det været helt ren alu og med ridser så lakken kan få fat,,,,,, husk at hvis i giver grunder så skal det også matteres med sandpapir inden overlakering hvis det er hærdet op inden i giver dæk lakken,,,
Jeg vil til at forsøge mig med, at male mine forgaffelben på min ene Yamaha. :)
Jeg har pudset al malingen af med sandpapir. Min far sagde også det med at overfladen skal være lidt "ridset", så malingen kan få fat, men hvis man kører benene over med en CA. korn 340, så vil overfladen være tilpas ridset? Eller er der en anden korn der er bedre? :)
du kan godt bruge noget sandpapir som er finere,,, men omkring korn ca 600 vil det nok blive for fint til at lakere på ren alu,,, så er det bedre at give et extra lag maling eller 2,,, til at jævne slibe sporende med,,, husk at vis du skal slibe på maling der er godt hærdet,,, for at give klarlak,,, eller bare skal have et extra lag dæk farve,,, så skal du bruge vandsliber sandpapir som fugtes inden brug,,, og som dybes jævntligt i ren vand så det bliver "skyllet" ren,,, i korn ca 1200 ,,, husk at tørre det helt rent og lad det tørre godt inden du lakere igen,,,, og pas på evt kanter,,, ikke at slibe formeget på dem,,, det hele skal obsolut kun lige materes inden lakering,,, så brug en let "hånd" til det,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Lakering på aluminium

Indlæg af Macel »

Jeg takker og bukker. :(y)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"