politihistorier

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

politihistorier

Indlæg af Ole Rasmussen »

Hej folkens.
-Jeg opretter dene tråd fordi folk gerne må komme med deres oplevelse med det danske politi?
- Dels har jeg også nogle spørgsmål


Igår ved fyraftens tid, hvor jeg blot har ferie ville jeg tage en tur på min knallert i et virkelig skønt vejr. Ja jeg er en ung gut på de 21,(sådan en som politiet ser ondt på, åbenbart)
jeg kører tit her på den stille vej, for jeg bliver kun på denne vej, jeg kører ikke andre steder uden det, at jeg nemlig ikke har hjelm på. simpelthen igår fordi at vejret var så flot og jeg skulle køre på en stille og rolig vej(blot for at prøve en ny påsat udstødning
- Ellers holder den hjemme da der ikke er forsikring på!

Jeg kører så op til en ældre mand for at sige hej og for at se om hans logerende er kommet hjem så man lige kunne snakke der i solen og få en kølig øl. Men ham gutten er ikke hjemme, men cykler en bestemt vej hjem! Jeg gør så det at efter at ha vist knallerten frem for ham som var hjemme, at jeg kører op til enden af denne vej, hvor der så kommer en hovedvej.
Der holder jeg så lige for at spejde ud og se ned af hovedvejen for at se om jeg kan se ham.. nårh det kan jeg så ikke.. så jeg vender om..
Der på tilbagevejen aner jeg godt der kommer en bil og ligesom skal over forbi mig. Men jeg ser ikke at det er "sheriffen"
uanende som jeg er trækker jeg godt ind og kører meget stille ned ad bakken igen, og lader ham passere. Ellere rettere han kører op på siden af mig og råber, Hvad fanden jeg laver der uden hjelm på og at jeg vel har forsikring iorden! jeg svarer lidt ærligt og siger; ja da, jeg er ude for at prøvekøre den lidt!
Han spørger så hvor jeg komme fra, og jeg nævner det sådan ved bynavn af!
Han siger så; Du trækker hjem..
Jeg trækker så op til ham den ældre herre igen og fortælle lige historien, for vi havde lige snakket om at her kommer der aldrig politi!

Nårh mit udlæg for det her er så at jeg syntes lidt at en betjent ødelægger sit rygte.. Jeg har hørt at han er en skid, men også hørt at han kan tales med som en god mand!
Jeg synes bare lidt at det er utroligt at en betjent ikke kan tale venligt og vise sig som en høflig mand, så man kan være positiv når man forlader ham.. Men man tænker blot at han er en skid når han taler sådan med en temmelig hård tone!
- Mange af jer herinde har da sikkert også lige taget knallerten for at skulle ud og se om den nu kører godt uden at få taget hjelmen med..
For ellers køre jeg da med hjelm da jeg gerne vil passe på mig selv, men jeg tager virkelig også hensyn da billisterne er nogle slemme nogen til tit bare at køre som det passer dem.! Jeg ved da godt der er mange unge mennesker idag der kører forkert og uansvarligt!
Jeg behøver ikke nævne mine knallert's specifikationer og at der ikke er forsikring på, som i kan læse oppe over.. men det er bare måden betjenten er på! for somsagt jeg køre pænt og efter forholdende. men ja loven er jo lavet for at have noget at rette sig efter!


Men ja jeg slap og er kørt hjem i garage og har nu blot tænkt på at skrive denne tråd her for at lade folk læse lidt. : ) for jeg ved da udemærket godt jeg burde være blevet hjemme


Jeg døjer lidt med det hjelmværk hvis jeg skal være ærlig.. Derfor vil jeg gerne spørger om i har nogle gode erfaringer med en hjelmtype som beskytter meget, men også hvor man føler sig fri, som når man ikke bære hjelm. For jeg føler det lidt som en jernkuppel når man vil dreje hovedet ;)

dernæst så ang. forsikring så har jeg 2 yamahaer og når den DX'er jeg har er kørende så forsikre jeg den! Tænker så at hvis jeg vil køre lidt på min K1'er så kræver den jo også en forsikring... men altså jeg er måske for ung og naiv til at tænke at det nok ville kunne gå an hvis man har papirerne med fra DX'eren når man kører på K1'eren. (vil betjenten være så nøjagtig at han kigger så nøje efter?)
Vil det være forkert og er man en lovovertræder.? og i sidste ende hvis der sker noget.. bliver der så gjort så meget ved personskade og andet der kan ske, at den ikke vil dække?
tænker mere på om ulykkestedet og knallert vil blive kontrolleret så nøje?
-Eller er det egentlig muligt man kan lave en dobbelt forsikring? hvor man får rabat?
Rasmus H
Junior knallert
Indlæg: 42
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 18:14
Kontakt:

Re: politihistorier

Indlæg af Rasmus H »

http://yamahafs1.dk/diverse-oprydning.html

Den nederste hjelm, jeg har noget lignende. Den er dejlig, og man føler sig fri. Man kan ovenikøbet ryge, og have solbriller på, på samme tid. 8)
Yamaha ska' man ha'!
Yamaha FS1 4-gear DX '78
Puch 3 gear *årstal ukendt, skriv hvis du ved hvilket årstal det kan være*
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"