Dårligste rep ??? :-)

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af maxibent »

Når man går og roder med gamle Yamaha fs1´ere støder man på mange mærkelige
ting og totalt dårlige og mangelfulde reprationer hvad er det dårligste i har set ?.
Noget af det mest talent løse jeg har set,var indsugningsstudsen der var sat fast
med kæmpe"træskruer"og så ellers et kæmpe lag vindusfugemasse.

:crying

Hvad har i oplevet på den konto ? :shock:
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af T.B. »

Denne her når det kniber med gevindet på cylinderen,så må man være langt ude :hihi
Vedhæftede filer
44 005.jpg
44 005.jpg (107.26 KiB) Vist 15434 gange
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af maxibent »

Ikke ilde ! god kvalitet der holder til lidt af hvert :-)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af strynboen »

man ser også 3/4 tomme vandrørs udstødninger..svejset med elektrode..de er fantastiske...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Lehmann »

http://www.guloggratis.dk/knallerter/ya ... e/10458532

Apropos vandrør. Synes selv denne centerfod er genialt fundet på. :hihi

Det seneste jeg er stødt på af kreative løsninger, var en 2mm. vinkel unbraconøgle, som var klippet til så den virkede som gasnål i gasspjældet. :(n)

Mælkekarton som toppakning.

Stempel med 12mm. krydspind i en Passola, som er født med 10mm. pind og et nåleleje. Nålelejet var fjernet, da det ikke kunne være der...

Bundpakning som var drejet 180 grader, så den ikke holdte tæt og spærrede i skyllekanalerne. Mon det er gået for stærkt for vedkomne? Tror jeg nok!

Smergellærred omkring baghjulsakslen på en Yamaha Jog, hvor lejesølet var slidt ovalt forinden. :bravo Gloede lidt da jeg så smergellærred i gearkassen! :thunge

Og mange flere som jeg er stødt på min mangeårige karriere som mekaniker til daglig.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Dewil »

Et eksempel på dovenskab? Selv fy-butikken har disse gummier til ingen penge, men alligevel har man lavet en konstruktion af malertape...
Vedhæftede filer
DSC08522 [1024x768].JPG
DSC08522 [1024x768].JPG (135.59 KiB) Vist 15393 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Kai »

1: Rawlplugs og træskruer i ALLE hullerne til skruerne til højre motorblok (koblingssiden)
2: 8mm hul boret hele vejen igennem ved 2 af skruerne til membranen og videre ind i næste blok (den højre af de 2 midterste) og gevindstang skruet i..
3: At gearpedalen er faldet af er ingen hindring.. bare på med en svejsetang så kører vi !
4: Karburator er knækket i påspænding og den ene "halvdel" mangler. no problem.. kemisk metal i rå mængder og et spændebånd så rykker den igen
5: Bræddebolte både i motorophæng og til bagtandhjul
6: Styrholdere ? nej da, vi svejser bare styret fast på toppladen til forgaflen.
7: Ledningsnet ? ja.. 2 stykker 1.5 kvadrat stiv installationskabel, en til forlygten og en til baglygten. Tændkabel forlænget med alm ledning og så lidt kronemuffer kastet ind efter behov.
8: Bremsenøgle/arm bag vender opad, så kan man nemlig lige lave forbindelse til bremsepedalen med lidt hegnstråd. (ingen forbremse)

Alt sammen på den samme Yamaha
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af T.B. »

Ja det er en smart løsning den der :(y)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Min svogers knægt har en Giantco Scooter, en af dem fra T Hansen, hvor han har skruet udstødningen fast på cylinderen, med selv-skærende skruer. :roll: Det har betydet at det er umuligt at få den tæt, og det som skruerne skal side i, er total ødelagt. :roll: Det ender med at han må købe en ny cylinder. :roll: Nu er der nemlig kun en af skruerne, som stadig kan hænge fast. :lol: Og den skal strammes tit, da den konstant går løs. :roll: :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Dewil »

Det er det jeg mener med at jeg håber at disse mennesker ikke overfører deres manglende evner til reparationer af biler, huse osv....... :( Det kan i al fald blive meget farligt..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

her er der blevet renoveret Yamaha,,, hvor jeg har måtte fjerne,,,

spånplade skruer fra koblings oliedækslet,,,
halm i koblings primærtandhjul,,,
en selvskærende skrue til at holde en af fjederene til koblings inde ,,,
hønsefjer og andet udeffinerbart fra krumtaphuset,,,
et højre motorbøjle øre der var slået af så der var hul ind til krumtappen,,, og lappet med kemisk metal og silicone,,,
afslåede kanter ind til svinghjulet lappet med på nittede plade og silicone og spartel,,,
fjerne 2 plov spids bolte der var banket i så de holdt luftfilter kassen,,, en fra hver side,,,,
tændkabel fra spolen i stelet som var samlet ved at stikke et søm / stift uden hovede ind i hver sin ende af kablet,,,
fjerne div stive el instalations ledninger og alm strøm ledninger fra husholdningen,,,
gevind stænger som aksler i baghjul bagsvinger og forhjul og motorbolte i ophænget,,,
skæve for og bagaksler så de måtte skæres over for at få dem ud igennem hjulenes lejer,,,
en har der været brugt silicone som pakdåse ved træk akslen og inde ved svinghjulet,,,
tandhjul ,,, gear pedal ,,, kickstarter og bremsepedal svejset på akslerne,,,
en K1`r hvor at man havde svejset inder og yderrør sammen ,,, fordi man ikke lige havde en pakdåse og en låseclips ,,,
hjemme lavet boret 16mm indsugningsplade ,,, som var pild skæv og forsøgt tættet med flere farver af flydende pakning,,,,
en cylinder som forrøret til udstødningen var svejset på,,,,
en flamingokugle som svømmer,,,
et gaskabel som var knækket og forsøgt lavet med en kronmuffe og et stykke ståltråd som forlænger,,,,
plus div interresante løsninger til at montere skærme og lygte osv,,,

disse småting var hvad jeg fandt på 4 af mine til sammen,,, og de er alle kørende idag,,,, som 1969 look alike,,, 1973`r K1 (som var den mest hærgede ),,, 1976`r DX og 1977`r DX,,,

Så er det var jo nemt at renovere dem når de var i så god stand :inbottle ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
lks
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 31. jan 2010 01:32
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af lks »

T.B. skrev:Denne her når det kniber med gevindet på cylinderen,så må man være langt ude :hihi
Den løsning der er nu ellers rigtig fin.
Der skulle jo ikke meget til før gevindet til omløber stod af på alu cylenderne. Så slap man for at kassere alu cylenderen bare fordi man ikke kunne skrue forrøret fast.
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af maxibent »

Nogen der har et bud på en "vinder" kan godt lide det Kai skriver som nr 2.....

2: 8mm hul boret hele vejen igennem ved 2 af skruerne til membranen og videre ind i næste blok (den højre af de 2 midterste) og gevindstang skruet i..
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Allan M »

Der er mange skrækeksempler. Jeg vil gerne melde mig som én af dem. som i sin tid lavede meget fusk og ærgerlige nødreparationer.

Eksempelvis virkningsløs forbremse og bagbremse, som ikke var fastgjort. På samme tid.... Kostede en tur i en hæk. Eller at jeg troede, at membranbladene skulle være gabende (forvekslede dem med membranstopperne).

Ak, men nu er jeg klogere :)
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Stub »

Jeg kan da bidrage med denne ,, REP af udstødnings ophæng ,, kick starter ,, chocker kabel ,, osv osv ,, :hihi
Vedhæftede filer
forumIMG_1193.jpg
forumIMG_1193.jpg (78.15 KiB) Vist 15186 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Stub skrev:Jeg kan da bidrage med denne ,, REP af udstødnings ophæng ,, kick starter ,, chocker kabel ,, osv osv ,, :hihi
udstødnings ophæng er vist ikke HELT gennemtænkt :teeth2
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Guess who »

Adskildte denne motor idag og så følgende bag tandhjulet som kickhjulet griber fat i. Det så ud som om bøsningen var erstattet af alufolie :shock:


Ganske rigtigt da skjoldene kom fra hinanden, så væltede det ud med mellemlæg..... Status, hullet hvor bøsningen skal sidde er nu 11 kantet og faktisk ubrugeligt...

mvh
Benny
Vedhæftede filer
IMG_2534.JPG
IMG_2534.JPG (58.07 KiB) Vist 15081 gange
IMG_2535.JPG
IMG_2535.JPG (50.49 KiB) Vist 15081 gange
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Henrik Buresø »

motor.svensk blok :what2 :hihi
Vedhæftede filer
468.JPG
468.JPG (94.16 KiB) Vist 14886 gange
494.JPG
494.JPG (59.8 KiB) Vist 14886 gange
473.JPG
473.JPG (96.61 KiB) Vist 14886 gange
476.JPG
476.JPG (84.53 KiB) Vist 14886 gange
489.JPG
489.JPG (75.34 KiB) Vist 14886 gange
497.JPG
497.JPG (77.26 KiB) Vist 14886 gange
486.JPG
486.JPG (92.32 KiB) Vist 14886 gange
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jamen inden i nu hyler formeget over perlegrus mekanikerens kreative måde at lave tingende på :lol: ,,, så vil jeg da lige vise at fabrikkerne også godt kan være med,,, godt nok ikke en knallert men en pillepresser gearkasse,,, tandhjul som ikke er simset rigtigt op så de får det rigtige indgreb i hinanden,,, aksel afstanden er fast så ingen justerings mulighed der,,, ligmed afrykkede tænder,,, samt letter skævt kronhjul,,,, spændeskive lavet af et styk afklippet 3 mm jern og lige lavet et par æseløre på og boret et 12 mm hul ,,, så har man jo en fin spændeskive til hovedakselen i maskinen :lol: :lol: :lol: ,,,,

Billede

Billede
Billede

PS,,, jeg behøver vel ikke skrive hvilket land der har lavet det fine stykke arbejde,,, vel ,,,, :teeth2 :teeth2 ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Dårligste rep ??? :-)

Indlæg af Anderz »

Jeg har heldigvis ikke oplevet så meget fusk i mine knallert dage fra 1987 til 2001.

Dog har mit Honda CT70 projekt tegn på det og det er så spørgsmålet om hvorvidt den har kørt siden dengang hvilket tyder på de tidlige '70r omkring Florida USA. Desværre er det også der de mest rustede modeller kommer fra men den har undsluppet den skæbne på grund af hjemme reparationer.

Billede

Her kan ses at der er forsøgt et uorginalt kabel men se lige på svinghjulet der mangler en møtrik!

Billede

Uoriginalt greb på højre styr.

Billede

Kickstarterarm brækket! Pakdåse ødelagt så resultatet er at stel har været sølet ind i motorolie hvilket har så virket som rust beskyttelse.

Billede

Montering af uorginal tændspole via 3 nye huller boret i stellets højre side. Her ses del af dem før de blev svejset til.

Billede

Billede

Billede

Venstre motorblok er revnet og forsøgt lappet med epoxy lignende matriale.

Billede

Billede

Svinghjul har tydelige mærker efter en hammer og gevind? Som det ses totalt ødelagt!

Dette var en del af hvad der blev fundet under genopbygning af denne Honda CT70. Noget tyder på at det var tidlig '70r fusk og et forsøg senere på at få liv i den uden held. Den er dog trods alt meget original og forbliver således. Stumper for Honda CT70/Dax er heldigvis til at få fat på også som enten originale eller velproduceret kopier til fornuftige priser.

Den revnede motorblok er skiftet til en NOS original version uden nummer så derfor er det blevet til match hvilket ikke findes i CT70 verden.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"