Dårligste rep ??? :-)
Dårligste rep ??? :-)
Når man går og roder med gamle Yamaha fs1´ere støder man på mange mærkelige
ting og totalt dårlige og mangelfulde reprationer hvad er det dårligste i har set ?.
Noget af det mest talent løse jeg har set,var indsugningsstudsen der var sat fast
med kæmpe"træskruer"og så ellers et kæmpe lag vindusfugemasse.
Hvad har i oplevet på den konto ?
ting og totalt dårlige og mangelfulde reprationer hvad er det dårligste i har set ?.
Noget af det mest talent løse jeg har set,var indsugningsstudsen der var sat fast
med kæmpe"træskruer"og så ellers et kæmpe lag vindusfugemasse.
Hvad har i oplevet på den konto ?
Re: Dårligste rep ??? :-)
Denne her når det kniber med gevindet på cylinderen,så må man være langt ude
- Vedhæftede filer
-
- 44 005.jpg (107.26 KiB) Vist 15434 gange
Re: Dårligste rep ??? :-)
Ikke ilde ! god kvalitet der holder til lidt af hvert
Re: Dårligste rep ??? :-)
man ser også 3/4 tomme vandrørs udstødninger..svejset med elektrode..de er fantastiske...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Dårligste rep ??? :-)
http://www.guloggratis.dk/knallerter/ya ... e/10458532
Apropos vandrør. Synes selv denne centerfod er genialt fundet på.
Det seneste jeg er stødt på af kreative løsninger, var en 2mm. vinkel unbraconøgle, som var klippet til så den virkede som gasnål i gasspjældet.
Mælkekarton som toppakning.
Stempel med 12mm. krydspind i en Passola, som er født med 10mm. pind og et nåleleje. Nålelejet var fjernet, da det ikke kunne være der...
Bundpakning som var drejet 180 grader, så den ikke holdte tæt og spærrede i skyllekanalerne. Mon det er gået for stærkt for vedkomne? Tror jeg nok!
Smergellærred omkring baghjulsakslen på en Yamaha Jog, hvor lejesølet var slidt ovalt forinden. Gloede lidt da jeg så smergellærred i gearkassen!
Og mange flere som jeg er stødt på min mangeårige karriere som mekaniker til daglig.
Apropos vandrør. Synes selv denne centerfod er genialt fundet på.
Det seneste jeg er stødt på af kreative løsninger, var en 2mm. vinkel unbraconøgle, som var klippet til så den virkede som gasnål i gasspjældet.
Mælkekarton som toppakning.
Stempel med 12mm. krydspind i en Passola, som er født med 10mm. pind og et nåleleje. Nålelejet var fjernet, da det ikke kunne være der...
Bundpakning som var drejet 180 grader, så den ikke holdte tæt og spærrede i skyllekanalerne. Mon det er gået for stærkt for vedkomne? Tror jeg nok!
Smergellærred omkring baghjulsakslen på en Yamaha Jog, hvor lejesølet var slidt ovalt forinden. Gloede lidt da jeg så smergellærred i gearkassen!
Og mange flere som jeg er stødt på min mangeårige karriere som mekaniker til daglig.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Re: Dårligste rep ??? :-)
Et eksempel på dovenskab? Selv fy-butikken har disse gummier til ingen penge, men alligevel har man lavet en konstruktion af malertape...
- Vedhæftede filer
-
- DSC08522 [1024x768].JPG (135.59 KiB) Vist 15393 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dårligste rep ??? :-)
1: Rawlplugs og træskruer i ALLE hullerne til skruerne til højre motorblok (koblingssiden)
2: 8mm hul boret hele vejen igennem ved 2 af skruerne til membranen og videre ind i næste blok (den højre af de 2 midterste) og gevindstang skruet i..
3: At gearpedalen er faldet af er ingen hindring.. bare på med en svejsetang så kører vi !
4: Karburator er knækket i påspænding og den ene "halvdel" mangler. no problem.. kemisk metal i rå mængder og et spændebånd så rykker den igen
5: Bræddebolte både i motorophæng og til bagtandhjul
6: Styrholdere ? nej da, vi svejser bare styret fast på toppladen til forgaflen.
7: Ledningsnet ? ja.. 2 stykker 1.5 kvadrat stiv installationskabel, en til forlygten og en til baglygten. Tændkabel forlænget med alm ledning og så lidt kronemuffer kastet ind efter behov.
8: Bremsenøgle/arm bag vender opad, så kan man nemlig lige lave forbindelse til bremsepedalen med lidt hegnstråd. (ingen forbremse)
Alt sammen på den samme Yamaha
2: 8mm hul boret hele vejen igennem ved 2 af skruerne til membranen og videre ind i næste blok (den højre af de 2 midterste) og gevindstang skruet i..
3: At gearpedalen er faldet af er ingen hindring.. bare på med en svejsetang så kører vi !
4: Karburator er knækket i påspænding og den ene "halvdel" mangler. no problem.. kemisk metal i rå mængder og et spændebånd så rykker den igen
5: Bræddebolte både i motorophæng og til bagtandhjul
6: Styrholdere ? nej da, vi svejser bare styret fast på toppladen til forgaflen.
7: Ledningsnet ? ja.. 2 stykker 1.5 kvadrat stiv installationskabel, en til forlygten og en til baglygten. Tændkabel forlænget med alm ledning og så lidt kronemuffer kastet ind efter behov.
8: Bremsenøgle/arm bag vender opad, så kan man nemlig lige lave forbindelse til bremsepedalen med lidt hegnstråd. (ingen forbremse)
Alt sammen på den samme Yamaha
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Dårligste rep ??? :-)
Ja det er en smart løsning den der
Re: Dårligste rep ??? :-)
Hej alle.
Min svogers knægt har en Giantco Scooter, en af dem fra T Hansen, hvor han har skruet udstødningen fast på cylinderen, med selv-skærende skruer. Det har betydet at det er umuligt at få den tæt, og det som skruerne skal side i, er total ødelagt. Det ender med at han må købe en ny cylinder. Nu er der nemlig kun en af skruerne, som stadig kan hænge fast. Og den skal strammes tit, da den konstant går løs.
Hilsen Kim.
Min svogers knægt har en Giantco Scooter, en af dem fra T Hansen, hvor han har skruet udstødningen fast på cylinderen, med selv-skærende skruer. Det har betydet at det er umuligt at få den tæt, og det som skruerne skal side i, er total ødelagt. Det ender med at han må købe en ny cylinder. Nu er der nemlig kun en af skruerne, som stadig kan hænge fast. Og den skal strammes tit, da den konstant går løs.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dårligste rep ??? :-)
Det er det jeg mener med at jeg håber at disse mennesker ikke overfører deres manglende evner til reparationer af biler, huse osv....... Det kan i al fald blive meget farligt..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Dårligste rep ??? :-)
her er der blevet renoveret Yamaha,,, hvor jeg har måtte fjerne,,,
spånplade skruer fra koblings oliedækslet,,,
halm i koblings primærtandhjul,,,
en selvskærende skrue til at holde en af fjederene til koblings inde ,,,
hønsefjer og andet udeffinerbart fra krumtaphuset,,,
et højre motorbøjle øre der var slået af så der var hul ind til krumtappen,,, og lappet med kemisk metal og silicone,,,
afslåede kanter ind til svinghjulet lappet med på nittede plade og silicone og spartel,,,
fjerne 2 plov spids bolte der var banket i så de holdt luftfilter kassen,,, en fra hver side,,,,
tændkabel fra spolen i stelet som var samlet ved at stikke et søm / stift uden hovede ind i hver sin ende af kablet,,,
fjerne div stive el instalations ledninger og alm strøm ledninger fra husholdningen,,,
gevind stænger som aksler i baghjul bagsvinger og forhjul og motorbolte i ophænget,,,
skæve for og bagaksler så de måtte skæres over for at få dem ud igennem hjulenes lejer,,,
en har der været brugt silicone som pakdåse ved træk akslen og inde ved svinghjulet,,,
tandhjul ,,, gear pedal ,,, kickstarter og bremsepedal svejset på akslerne,,,
en K1`r hvor at man havde svejset inder og yderrør sammen ,,, fordi man ikke lige havde en pakdåse og en låseclips ,,,
hjemme lavet boret 16mm indsugningsplade ,,, som var pild skæv og forsøgt tættet med flere farver af flydende pakning,,,,
en cylinder som forrøret til udstødningen var svejset på,,,,
en flamingokugle som svømmer,,,
et gaskabel som var knækket og forsøgt lavet med en kronmuffe og et stykke ståltråd som forlænger,,,,
plus div interresante løsninger til at montere skærme og lygte osv,,,
disse småting var hvad jeg fandt på 4 af mine til sammen,,, og de er alle kørende idag,,,, som 1969 look alike,,, 1973`r K1 (som var den mest hærgede ),,, 1976`r DX og 1977`r DX,,,
Så er det var jo nemt at renovere dem når de var i så god stand ,,,,
spånplade skruer fra koblings oliedækslet,,,
halm i koblings primærtandhjul,,,
en selvskærende skrue til at holde en af fjederene til koblings inde ,,,
hønsefjer og andet udeffinerbart fra krumtaphuset,,,
et højre motorbøjle øre der var slået af så der var hul ind til krumtappen,,, og lappet med kemisk metal og silicone,,,
afslåede kanter ind til svinghjulet lappet med på nittede plade og silicone og spartel,,,
fjerne 2 plov spids bolte der var banket i så de holdt luftfilter kassen,,, en fra hver side,,,,
tændkabel fra spolen i stelet som var samlet ved at stikke et søm / stift uden hovede ind i hver sin ende af kablet,,,
fjerne div stive el instalations ledninger og alm strøm ledninger fra husholdningen,,,
gevind stænger som aksler i baghjul bagsvinger og forhjul og motorbolte i ophænget,,,
skæve for og bagaksler så de måtte skæres over for at få dem ud igennem hjulenes lejer,,,
en har der været brugt silicone som pakdåse ved træk akslen og inde ved svinghjulet,,,
tandhjul ,,, gear pedal ,,, kickstarter og bremsepedal svejset på akslerne,,,
en K1`r hvor at man havde svejset inder og yderrør sammen ,,, fordi man ikke lige havde en pakdåse og en låseclips ,,,
hjemme lavet boret 16mm indsugningsplade ,,, som var pild skæv og forsøgt tættet med flere farver af flydende pakning,,,,
en cylinder som forrøret til udstødningen var svejset på,,,,
en flamingokugle som svømmer,,,
et gaskabel som var knækket og forsøgt lavet med en kronmuffe og et stykke ståltråd som forlænger,,,,
plus div interresante løsninger til at montere skærme og lygte osv,,,
disse småting var hvad jeg fandt på 4 af mine til sammen,,, og de er alle kørende idag,,,, som 1969 look alike,,, 1973`r K1 (som var den mest hærgede ),,, 1976`r DX og 1977`r DX,,,
Så er det var jo nemt at renovere dem når de var i så god stand ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Dårligste rep ??? :-)
Den løsning der er nu ellers rigtig fin.T.B. skrev:Denne her når det kniber med gevindet på cylinderen,så må man være langt ude
Der skulle jo ikke meget til før gevindet til omløber stod af på alu cylenderne. Så slap man for at kassere alu cylenderen bare fordi man ikke kunne skrue forrøret fast.
Re: Dårligste rep ??? :-)
Nogen der har et bud på en "vinder" kan godt lide det Kai skriver som nr 2.....
2: 8mm hul boret hele vejen igennem ved 2 af skruerne til membranen og videre ind i næste blok (den højre af de 2 midterste) og gevindstang skruet i..
2: 8mm hul boret hele vejen igennem ved 2 af skruerne til membranen og videre ind i næste blok (den højre af de 2 midterste) og gevindstang skruet i..
Re: Dårligste rep ??? :-)
Der er mange skrækeksempler. Jeg vil gerne melde mig som én af dem. som i sin tid lavede meget fusk og ærgerlige nødreparationer.
Eksempelvis virkningsløs forbremse og bagbremse, som ikke var fastgjort. På samme tid.... Kostede en tur i en hæk. Eller at jeg troede, at membranbladene skulle være gabende (forvekslede dem med membranstopperne).
Ak, men nu er jeg klogere
Eksempelvis virkningsløs forbremse og bagbremse, som ikke var fastgjort. På samme tid.... Kostede en tur i en hæk. Eller at jeg troede, at membranbladene skulle være gabende (forvekslede dem med membranstopperne).
Ak, men nu er jeg klogere
Re: Dårligste rep ??? :-)
Jeg kan da bidrage med denne ,, REP af udstødnings ophæng ,, kick starter ,, chocker kabel ,, osv osv ,,
- Vedhæftede filer
-
- forumIMG_1193.jpg (78.15 KiB) Vist 15186 gange
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Dårligste rep ??? :-)
udstødnings ophæng er vist ikke HELT gennemtænktStub skrev:Jeg kan da bidrage med denne ,, REP af udstødnings ophæng ,, kick starter ,, chocker kabel ,, osv osv ,,
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Dårligste rep ??? :-)
Adskildte denne motor idag og så følgende bag tandhjulet som kickhjulet griber fat i. Det så ud som om bøsningen var erstattet af alufolie
Ganske rigtigt da skjoldene kom fra hinanden, så væltede det ud med mellemlæg..... Status, hullet hvor bøsningen skal sidde er nu 11 kantet og faktisk ubrugeligt...
mvh
Benny
Ganske rigtigt da skjoldene kom fra hinanden, så væltede det ud med mellemlæg..... Status, hullet hvor bøsningen skal sidde er nu 11 kantet og faktisk ubrugeligt...
mvh
Benny
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2534.JPG (58.07 KiB) Vist 15081 gange
-
- IMG_2535.JPG (50.49 KiB) Vist 15081 gange
- Henrik Buresø
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
- Kontakt:
Re: Dårligste rep ??? :-)
motor.svensk blok
- Vedhæftede filer
-
- 468.JPG (94.16 KiB) Vist 14886 gange
-
- 494.JPG (59.8 KiB) Vist 14886 gange
-
- 473.JPG (96.61 KiB) Vist 14886 gange
-
- 476.JPG (84.53 KiB) Vist 14886 gange
-
- 489.JPG (75.34 KiB) Vist 14886 gange
-
- 497.JPG (77.26 KiB) Vist 14886 gange
-
- 486.JPG (92.32 KiB) Vist 14886 gange
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Dårligste rep ??? :-)
Jamen inden i nu hyler formeget over perlegrus mekanikerens kreative måde at lave tingende på ,,, så vil jeg da lige vise at fabrikkerne også godt kan være med,,, godt nok ikke en knallert men en pillepresser gearkasse,,, tandhjul som ikke er simset rigtigt op så de får det rigtige indgreb i hinanden,,, aksel afstanden er fast så ingen justerings mulighed der,,, ligmed afrykkede tænder,,, samt letter skævt kronhjul,,,, spændeskive lavet af et styk afklippet 3 mm jern og lige lavet et par æseløre på og boret et 12 mm hul ,,, så har man jo en fin spændeskive til hovedakselen i maskinen ,,,,
PS,,, jeg behøver vel ikke skrive hvilket land der har lavet det fine stykke arbejde,,, vel ,,,, ,,,,
PS,,, jeg behøver vel ikke skrive hvilket land der har lavet det fine stykke arbejde,,, vel ,,,, ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Dårligste rep ??? :-)
Jeg har heldigvis ikke oplevet så meget fusk i mine knallert dage fra 1987 til 2001.
Dog har mit Honda CT70 projekt tegn på det og det er så spørgsmålet om hvorvidt den har kørt siden dengang hvilket tyder på de tidlige '70r omkring Florida USA. Desværre er det også der de mest rustede modeller kommer fra men den har undsluppet den skæbne på grund af hjemme reparationer.
Her kan ses at der er forsøgt et uorginalt kabel men se lige på svinghjulet der mangler en møtrik!
Uoriginalt greb på højre styr.
Kickstarterarm brækket! Pakdåse ødelagt så resultatet er at stel har været sølet ind i motorolie hvilket har så virket som rust beskyttelse.
Montering af uorginal tændspole via 3 nye huller boret i stellets højre side. Her ses del af dem før de blev svejset til.
Venstre motorblok er revnet og forsøgt lappet med epoxy lignende matriale.
Svinghjul har tydelige mærker efter en hammer og gevind? Som det ses totalt ødelagt!
Dette var en del af hvad der blev fundet under genopbygning af denne Honda CT70. Noget tyder på at det var tidlig '70r fusk og et forsøg senere på at få liv i den uden held. Den er dog trods alt meget original og forbliver således. Stumper for Honda CT70/Dax er heldigvis til at få fat på også som enten originale eller velproduceret kopier til fornuftige priser.
Den revnede motorblok er skiftet til en NOS original version uden nummer så derfor er det blevet til match hvilket ikke findes i CT70 verden.
Dog har mit Honda CT70 projekt tegn på det og det er så spørgsmålet om hvorvidt den har kørt siden dengang hvilket tyder på de tidlige '70r omkring Florida USA. Desværre er det også der de mest rustede modeller kommer fra men den har undsluppet den skæbne på grund af hjemme reparationer.
Her kan ses at der er forsøgt et uorginalt kabel men se lige på svinghjulet der mangler en møtrik!
Uoriginalt greb på højre styr.
Kickstarterarm brækket! Pakdåse ødelagt så resultatet er at stel har været sølet ind i motorolie hvilket har så virket som rust beskyttelse.
Montering af uorginal tændspole via 3 nye huller boret i stellets højre side. Her ses del af dem før de blev svejset til.
Venstre motorblok er revnet og forsøgt lappet med epoxy lignende matriale.
Svinghjul har tydelige mærker efter en hammer og gevind? Som det ses totalt ødelagt!
Dette var en del af hvad der blev fundet under genopbygning af denne Honda CT70. Noget tyder på at det var tidlig '70r fusk og et forsøg senere på at få liv i den uden held. Den er dog trods alt meget original og forbliver således. Stumper for Honda CT70/Dax er heldigvis til at få fat på også som enten originale eller velproduceret kopier til fornuftige priser.
Den revnede motorblok er skiftet til en NOS original version uden nummer så derfor er det blevet til match hvilket ikke findes i CT70 verden.