Godaften

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
munkebo
Junior knallert
Indlæg: 80
Tilmeldt: man 12. okt 2009 16:43
Kontakt:

Godaften

Indlæg af munkebo »

Nu har jeg været ude at køre yamaha for første gang, ingen problemer what so ever indtil i dag.
Jeg sad og snakkede med min far om gear og trækkraft, og jeg nævnte at jeg ikke rigtigt kunne få yamahaen i fjerde gear.
Jeg kan ikke se et problem i det da den køre 40km/t i 3 gear (det er jo fint nok) den lyder ikke som om den vil skifte så det er vel okay.
Det skal lige siges at motoren er lovlig, dog med skråtskåret udst. Og at den har været i fjerde (det sker bare sjældent)
Er det et problem eller er jeg bare mærkelig?
Hilsen Christian
Lige børn leger bedst...

Men dem der har knallert har det sjovest.

Original grøn Yamaha Fs1 dx fra 78

Amager, Kastrup
anden77
Stor knallert
Indlæg: 142
Tilmeldt: ons 27. okt 2010 09:37
Kontakt:

Re: Godaften

Indlæg af anden77 »

Ja prøv med en lovlig garanterer for det hjælper
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Godaften

Indlæg af FS1originalen »

Hej Christian,

Fortæl os lige om du ikke KAN få knallerten i fjerde gear, om den trækker så dårligt at den ikke kan KØRE i fjerde gear, eller om Amagerbrogade "bare ikke er lang nok til at nå topfart" :teeth2

Er det punkt 1, så tror jeg at skiftemekanismen skal justeres lidt på den tap der sidder i fjederen på skiftearmen!

Er det punkt 2, så er det den skråtskårne kombineret med ellers lovlig opsætning og måske forkert dyse. (du må nu have overset et par tænder på fortandhjulet for at nå 40 i tredie) :whew

Er det punkt 3, øhhhhh. så flyt på landet :thunge

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Godaften

Indlæg af Tottenham »

FS1originalen skrev:Hej Christian,

Fortæl os lige om du ikke KAN få knallerten i fjerde gear, om den trækker så dårligt at den ikke kan KØRE i fjerde gear, eller om Amagerbrogade "bare ikke er lang nok til at nå topfart" :teeth2

Er det punkt 1, så tror jeg at skiftemekanismen skal justeres lidt på den tap der sidder i fjederen på skiftearmen!

Er det punkt 2, så er det den skråtskårne kombineret med ellers lovlig opsætning og måske forkert dyse. (du må nu have overset et par tænder på fortandhjulet for at nå 40 i tredie) :whew

Er det punkt 3, øhhhhh. så flyt på landet :thunge

Erik
Mit bud , hvis jeg forstår spørgsmål rigtigt::: Det kan tyde på at den låsering der holder 4 gearstandhjul er hoppet af
Har prøvet det engang. Så af med motor, skille af, og klik , så kører det igen Måske ???
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"