Ser dette rigtigt ud.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af jesmo71 »

Hej Alle

Jeg har set at en der skriver engelsk har i et stykke tid sat en del ting tilsalg på DBA men ved ikke om han er her fra forummet

Jeg har tit hørt om skæve stel osv. at man skal passe på dette ved køb af yamaha. jeg kiggede derfor en ekstra gang her og ved ikke om det bare er manglende gummi på tank, men ser dette bare ikke underligt ud ? Det her ligner mere knækket stel, en sæt stel med dobbel spor.

http://www.dba.dk/yamaha-dx-77-yamaha-77-d/id-71763813/
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Thomas P. »

Hmm. Det er svært og se om stellet fejler noget. Men tror det er mere sandsynligt at der sidder noget forkert ved bagerste gummi på tanken. Det får så løftet både tænk og sæde lige dér.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Dewil »

Jeg har aldrig selv oplevet skæve stel og vil da mene at man i al fald som kender vil kunne spotte deforme zoner på et nøgent stel. Du har ret i at tanken sidder underligt, men tror at Thomas har ret i at det nok bare er hængt løst på. Han er lidt en sjov fyr ham her, har adskillige gange luret at han ikke aner hvad der er hvad og hvornår delene er fra, en lidt sjov detalje når man gør så meget i det. Ville selv være lidt utryg ved at handle eksempelvis hus med en mægler der ikke aner en dyt om huse... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af jesmo71 »

Dewil skrev:Jeg har aldrig selv oplevet skæve stel og vil da mene at man i al fald som kender vil kunne spotte deforme zoner på et nøgent stel. Du har ret i at tanken sidder underligt, men tror at Thomas har ret i at det nok bare er hængt løst på. Han er lidt en sjov fyr ham her, har adskillige gange luret at han ikke aner hvad der er hvad og hvornår delene er fra, en lidt sjov detalje når man gør så meget i det. Ville selv være lidt utryg ved at handle eksempelvis hus med en mægler der ikke aner en dyt om huse... :?
godt argument dewil.
kan selv huske enkelte episoder som ung med næsten dobbelspor i sne, men hvis jeg skal tænke må det mere være skæve baggafler af vores tunsæt.

dette her ser bare sjovt ud, og sælgeren må ikke have meget erfaring som du siger da han på billederne inden han sætter det til salg tydeligt kan se der er noget helt galt.
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jesmo71 skrev:
Dewil skrev:Jeg har aldrig selv oplevet skæve stel og vil da mene at man i al fald som kender vil kunne spotte deforme zoner på et nøgent stel. Du har ret i at tanken sidder underligt, men tror at Thomas har ret i at det nok bare er hængt løst på. Han er lidt en sjov fyr ham her, har adskillige gange luret at han ikke aner hvad der er hvad og hvornår delene er fra, en lidt sjov detalje når man gør så meget i det. Ville selv være lidt utryg ved at handle eksempelvis hus med en mægler der ikke aner en dyt om huse... :?
godt argument dewil.
kan selv huske enkelte episoder som ung med næsten dobbelspor i sne, men hvis jeg skal tænke må det mere være skæve baggafler af vores tunsæt.

dette her ser bare sjovt ud, og sælgeren må ikke have meget erfaring som du siger da han på billederne inden han sætter det til salg tydeligt kan se der er noget helt galt.
En anden fejl ved dobbelt spor er at baghjulet ikke er strammet lige meget i hver side,,, så kæden trækker lige hen over tandhjulene,,, og Johannes jeg har et 1978 stel som er møg skæv liggende,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS søn 6. feb 2011 15:13, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Dewil »

Han satte også en ivy-green NOS tank til salg for et par uger siden til 2500, som han iøvrigt havde sat til årgan 1976. Jeg påpegede at såfremt der var en original ivy-green var den fra 1978 og at hanen skulle sidde fremme. Synes også at farven var lidt off, men billeder kan jo snyde, Hartvig var så inde og gøre ham opmærksom på at han bestemt ikke mente at den grønne var den originale. Jeg har det bare sådan at man er skidt stillet hvis man kommer til at bilde en køber ind at dette er den ægte var og tager god betaling for det.... og det så viser sig at være en vare der kun er en brygdel værd.... det er det advokater lever godt af at tage sig af.... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Dewil »

Hvor er det skævt og kan man se det med "et blåt øje"???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
bsdk
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: tirs 6. apr 2010 10:28
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af bsdk »

Vil lige advare folk imod at købe fra de annoncer på den blå, hvor der skrives engelsk, har læst i avisen, at den blå avis i øjeblikket, bliver angrebet af udlændinge som kun er ude på at du overfører penge, men aldrig får varen.
Yamahafs1dx
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

bsdk skrev:Vil lige advare folk imod at købe fra de annoncer på den blå, hvor der skrives engelsk, har læst i avisen, at den blå avis i øjeblikket, bliver angrebet af udlændinge som kun er ude på at du overfører penge, men aldrig får varen.
Hej

jeg har talt i tlf med ham der engang om et nr match,,, han kan altså en del dansk,,, i tale ,,, men det kniber ham at gøre sig forståligt på skrift,,, hans første annoncer var halvt dansk og halvt engelsk,,, en fandens gang wolapyk der kom ud af det,,, og han bor i slagelse ,,, så ring til ham ,,, han virker meget flink ,,, så kan i nok få en forklaring på stelet også,,,

og jeg tror nu bare at tank og sadel ikke er lagt rigtigt på så det ser skæv ud,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
bsdk
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: tirs 6. apr 2010 10:28
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af bsdk »

ja jeg ved ikke om han er ok, men måske det er bedst at tjekke om delene er stjålet, og hente knallerten ude ved ham, lidt underligt at han lige pludselig har en masse knallerter til salg, held og lykke med handlen, han kan jo være god nok.

http://politiken.dk/tjek/digitalt/inter ... svindlere/
Yamahafs1dx
Vilbro
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 16. jul 2008 12:27
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Vilbro »

HALLO, hvad er det for en gang plader, det er da ikke Scootergalleri det her.

Jeg synes ikke at det er i orden, at man udtaler sig om en person som man ikke kender, og på det nærmeste mistænklig gøre manden, fordi han prøver at sælge brugte Yamaha reservedele, og ja, det kan da godt være at manden ikke lige har styr på de enkelte årgange, og om delene er originale, eller ej.
Men jeg er sikker på, at der er mange herinde, der ikke kan Yamaha biblen i søvne, mig selv incl.

Jeg har tilfældivis besøgt og handlet med manden, han er super venlig og høflig, og de varer jeg købte af ham var i meget god stand til yderst fornuftige priser.

Med venlig hilsen

Jesper
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg prøver skam ikke at mistænklig gøre manden ,,,prøvede bare at forklare hvorfor han skrev på engelsk :inbottle ,,,, og som skrevet lidt længere oppe så har jeg også talt med ham ,,, :(y) ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af Dewil »

Dewil skrev:Han satte også en ivy-green NOS tank til salg for et par uger siden til 2500, som han iøvrigt havde sat til årgan 1976. Jeg påpegede at såfremt der var en original ivy-green var den fra 1978 og at hanen skulle sidde fremme. Synes også at farven var lidt off, men billeder kan jo snyde, Hartvig var så inde og gøre ham opmærksom på at han bestemt ikke mente at den grønne var den originale. Jeg har det bare sådan at man er skidt stillet hvis man kommer til at bilde en køber ind at dette er den ægte var og tager god betaling for det.... og det så viser sig at være en vare der kun er en brygdel værd.... det er det advokater lever godt af at tage sig af.... :?
Jeg beklager hvis jeg i dette indlæg har været for skarp i tonen, det var ikke hensigten. Jeg ønsker ikke på nogen måde at sætte sælger i et dårligt lys. Mit budskab var blot at jeg synes det ville være synd hvis man køber en vare som her nævnt til sælgers pris, hvis varen så ikke passer til beskrivelsen. Jeg er meget ked af hvis dette har ført til en mistænkeliggørelse af manden.... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Ser dette rigtigt ud.

Indlæg af hybber »

Jeg har også handlet med manden, han er vældig flink og reel nok! Han har en del stumper på hylderne, han køber "lig" og stumper som han så lægger lidt til side til hans projekter og noget til at sælge videre. Så vær ikke bange fordi han ikke er så god til dansk, han er såmænd bare en englænder der har fundet en dansk kone og er rykket over dammen!

Men som udgangspunkt er jeg ikke meget for at købe stumper uden at ha set dem først, uanset hvilket sprog sælger måtte snakke!

Som skrevet tidligere i en anden tråd, kan jeg godt køre ned til ham og hente stumper for brugere af forum der bor langt væk og skal handle i en fart hvis der dukker flere annoncer op i fremtiden. Så gir han nok en pilsner igen :hot

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"