glæden ved at have en knallert.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Thomas P. »

Hej venner.

Da Johnny skrev i et andet indlæg om at pudse sin yamaha, mens man skyller pudsestøvet ned med en pilsner, fik jeg jo et smil på læben. Smilet kom jo bare helt naturligt, da det jo lige netop er så simpel en ting som jeg rigtig nyder, og kobler af med.
Jeg kom også til at tænke på de dejlige sommerdage hvor man kan køre en aftentur stille og roligt, bare med bukser og t-shirt, og bare nyde knallerten og omgivelserne.

Det er rigtig fedt og renovere en knallert. Men også rigtig fedt bare at nyde den efterfølgene :-)

Glæder mig til de varmere tider:-D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Dewil »

Helt enig, væk med sne og kulde. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

ja det er hygge og afslapning og nusse lidt med dem,,, også en pilsner som tilbehør,,,

jeg fik faktisk lige en lille tur på min 1969`r idag ,,, lige op og vende i den anden ende af vejen :(y) ,,, men det kostede sgu dyrt de par km. ,,, der knækkede en låse clips i krydspinden ,,, og den gik i glemme nede i plejl lejet i krumtappen og ødelagde den :crying ,,, så jeg mangler et original plejlstangs sæt til den nu ØV ØV,,, men hyggeligt var det sålænge det varede :teeth2 ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Thomas P. »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej

ja det er hygge og afslapning og nusse lidt med dem,,, også en pilsner som tilbehør,,,

jeg fik faktisk lige en lille tur på min 1969`r idag ,,, lige op og vende i den anden ende af vejen :(y) ,,, men det kostede sgu dyrt de par km. ,,, der knækkede en låse clips i krydspinden ,,, og den gik i glemme nede i plejl lejet i krumtappen og ødelagde den :crying ,,, så jeg mangler et original plejlstangs sæt til den nu ØV ØV,,, men hyggeligt var det sålænge det varede :teeth2 ,,,,
Ja ok. Det er helst ikke sådan turen skal ende hver gang.

Men så skal du igang med den anden hyggetid, nemlig og skrue på yamaha ;-)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Dewil »

Hvis man genbruger låseringene, bør man altid lige åbne dem en smule, med forsigtighed naturligvis.... Det var da bare surt. :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Thomas P. skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Hej

ja det er hygge og afslapning og nusse lidt med dem,,, også en pilsner som tilbehør,,,

jeg fik faktisk lige en lille tur på min 1969`r idag ,,, lige op og vende i den anden ende af vejen :(y) ,,, men det kostede sgu dyrt de par km. ,,, der knækkede en låse clips i krydspinden ,,, og den gik i glemme nede i plejl lejet i krumtappen og ødelagde den :crying ,,, så jeg mangler et original plejlstangs sæt til den nu ØV ØV,,, men hyggeligt var det sålænge det varede :teeth2 ,,,,
Ja ok. Det er helst ikke sådan turen skal ende hver gang.

Men så skal du igang med den anden hyggetid, nemlig og skrue på yamaha ;-)
jøps ,,, det er også hyggeligt at skrue i motor,,, bare for dyrt hvis det er efter hver tur :inbottle
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Dewil skrev:Hvis man genbruger låseringene, bør man altid lige åbne dem en smule, med forsigtighed naturligvis.... Det var da bare surt. :(

låse clipsne var skam ikke genbrug,,,, men ja det er surt,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Dewil »

Reklamation!!! :x
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af jesmo71 »

Dewil skrev:Reklamation!!! :x
Det får man ikke noget ud hvis man selv har monteret det, med mindre der er udstedt officielt warning letter herpå. :(
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Kim B S »

Thomas P. skrev:Hej venner.

Da Johnny skrev i et andet indlæg om at pudse sin yamaha, mens man skyller pudsestøvet ned med en pilsner, fik jeg jo et smil på læben. Smilet kom jo bare helt naturligt, da det jo lige netop er så simpel en ting som jeg rigtig nyder, og kobler af med.
Jeg kom også til at tænke på de dejlige sommerdage hvor man kan køre en aftentur stille og roligt, bare med bukser og t-shirt, og bare nyde knallerten og omgivelserne.

Det er rigtig fedt og renovere en knallert. Men også rigtig fedt bare at nyde den efterfølgene :-)

Glæder mig til de varmere tider:-D
Det har du helt ret i, Jeg glæder mig også til lidt varmere tider, når man kan trille en tur på Yamaha`en ud på de små landeveje, i det gode vejr. Det er nu så hyggeligt. :hihi
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Kim B S skrev:
Thomas P. skrev:Hej venner.

Da Johnny skrev i et andet indlæg om at pudse sin yamaha, mens man skyller pudsestøvet ned med en pilsner, fik jeg jo et smil på læben. Smilet kom jo bare helt naturligt, da det jo lige netop er så simpel en ting som jeg rigtig nyder, og kobler af med.
Jeg kom også til at tænke på de dejlige sommerdage hvor man kan køre en aftentur stille og roligt, bare med bukser og t-shirt, og bare nyde knallerten og omgivelserne.

Det er rigtig fedt og renovere en knallert. Men også rigtig fedt bare at nyde den efterfølgene :-)

Glæder mig til de varmere tider:-D
Det har du helt ret i, Jeg glæder mig også til lidt varmere tider, når man kan trille en tur på Yamaha`en ud på de små landeveje, i det gode vejr. Det er nu så hyggeligt. :hihi
Hilsen Kim.
ja det er rart når man kan få listet lillemor med på en tur rundt om bakken,,, ca 10 km omgang ,,, men det koster som regel en is henne på tanken,,, at logge hende med på en af dem :thunge ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af tøffe »

ja jeg glæder mig også til en tur på min når den er samlet men den tur kom har på naner ja den er sku sommern store dag for for mig kan i tro da jeg gerne ville med på de løb men ikke kan på grund af omstændigheder i familen men med den dag skal jeg bare om jeg så skal køre på min 74er som et vag elller delvis samlet skal jeg med
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af jbn »

ja jeg har heller ikke evnerne til at holde fingrene væk fra yamaha,en her i den kolde tid, når bare vejret er til det så er det fast hver søndag op på nakken af yams,en og ned til bageren,der er altid nogen som lige skal kigge lidt og komme med kommentarer men aldrig sure selv om det er lige midt i Nyborg,s gågade :hihi har prøvet men det er mig en umulighed at lade den stå en hel vinter :teeth2
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Morten O
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 9. sep 2007 19:12
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Morten O »

Åha, det to ting du skrev lige før, er grunden til at jeg bare MÅ have en Yamaha igen! Har sådan fortrudt jeg solgte min gode gamle K1'er, men inden længe skulle der gerne være en ny i hus :-) Glæder mig til at rode med den og nogle gode køreture til sommer!
Mvh. Morten Møller Olesen

Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688

Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af Thomas P. »

Ja. De stille stunder med yamaha'en, er bare guld vær ;-)
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: glæden ved at have en knallert.

Indlæg af roberthandvask »

mig og mine 2 gode kammerater har dælme brugt lang tid på at køre rundt i byen på vores yamaha'er. Så nu er vi bedre kendt som 4 gear banden :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"