Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Allan M »

Jeg købte 2 af disse http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 4&mId=1958
Og som det ses i min tråd i mekanik-sektionen, så er de IKKE originale! De kan slet ikke bruges. Målene er indvendigt 22mm og udvendigt 37mm, så det er helt ved siden af

Det er, efter min ringe mening, noget fupmageri!

Så pas på - regn ikke med at noget er originalt, selvom de lover det!
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Jensmc »

Jaah - det er vanskeligt. Men i mine øjne (måske fordi jeg er advaret), er det kun originalmålet, der er opgivet som originalt. Ikke selve delen. Dog er prisen som om den er original. Bare meget dyrere. Den originale koster ca. 30,- kr. ved en autoriseret forhandler.
Hvis man har en original, er det meget tydeligt.
Morale: Pas MEGET på, hvad du køber!!!!
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Allan M »

Det er jeg - og formentlig også de relevante myndigheder - uenig i ! Der står: Original (og så målet i parantes bagefter). Det må betyde, at skiven er original, og så er målet opgivet.
Ellers kunne der have stået (Originalmål: yy x yy x y ).

Som det står nu er det helt tydeligt en anprisning af skiven som original. Og det er sgu noget svineri!

Iøvrigt holder skiven heller ikke originalmålene, den er simpelthen ubrugelig i en fs1's kobling. Alene dét gør, at jeg ikke handler med pågældende firma mere! Hvad skal man mon så bruge skiverne til, når man har sluppet en hundredemand for 2 stk ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Jensmc »

Tjaah!
I mine øjne ligner det noget, der bruges som sidelejer på en plejlstang.
Hvis du ikke kan få pengene tilbage, må du arkivere dem lodret!
Og ja - dette er eet af de tilfælde, hvor pris og kvalitet ikke hænger sammen.
Hvis du fremover er i tvivl, er det en god ide at spørge i forummet først.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Allan M »

Jeg vil ihvertfald stå fast (overfor dem og i al almindelighed) på, at her i landet kan man ikke drive forretning på den måde.
Der er ingen tvivl om, at de sælges som koblingsskiver, og endda originale af slagsen. Jeg var på grund af deres tekst og beskrivelse netop ikke i tvivl, da jeg købte dem.

Kan være, at jeg er en ussel mekaniker, men her har de (scooter-dele) tisset op ad det forkerte træ. Med et vist professionelt kendskab til erhvervsjura skal det være mig en fornøjelse at drive sagen til sit yderste, skriftligt og med kopier til enhver statslig embedsinstitution, som kunne tænkes inddraget. Scooter-dele skal ihvertfald komme til at bruge for mere end 100,- kr arbejdstid på mig, før jeg er tilfreds :evil: :twisted: og bagefter : :mrgreen:

Jeg forærede skiverne til min datter på 3 år, som synes, at de er de fineste "dimser" hun længe har set :D

Og med hensyn til at lære noget af det hele..... Jeg ved det, jeg har lige mailet til Benny med en bestilling :wink:
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Allan og øvrige.
Efter en uges fravær under fremmede himmelstrøg, har jeg netop læst denne tråd og synes at især "ordkløveriet" er interessant. Jeg læser det også som at det er en original del og så målene i parantes. Billedet viser også tydeligvis noget andet end de velkendte trykskiver, for de er normalt glatte og målene er også vigtige m.h.p. afstandsrøret og evt. slør !!!
Det vil også være fint, hvis du Allan har et proffesionelt ben indenfor jura...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af FS1originalen »

Hej Allan,

Scooter-dele eller som det tidligere hed "Skåde reservedele" er nu i mine øjne ikke det mest useriøse firma!!!
Jeg har med succes købt gode dæk til helt rigtige priser der, og hvis du havde været "Kreidler nørd" vidste du nok at det er dem der er "Danmarksmestre" i stumper...
Jeg forstår din frustration over at stå med en forkert del når den skal bruges, men vælger at tro at der simpelthen er tale om en "fejl i systemet et sted"
Har du spurgt dem pænt om de ikke vil kontrolmåle og sammenligne med de opgivne mål :?: :?:

Den skive du opgiver målene på (hvis den altså er 1 mm tyk) er faktisk på lager i mit gamle Yamaha box system med varenummer 90709-22071 - ved ikke lige hvor den skal sidde, men den ER original :!: :!:

Jeg vil rigtig gerne være med til at advare andre om "dårlige forretninger" men er der måske blot tale om at man har fået et forkert varenummer i kassen og ellers behandler en reklamation fornuftigt så synes jeg ikke det er fair - hverken overfor virksomheden eller overfor de brugere der der mangler stumper :!:

Men helt generelt: (Spørg Benny) eller find dit reservedelsnummer og opsøg din lokale Yamaha Aut. motorcykel eller scooter forhandler. 80% af delene ligger i Holland og venter bare på at du skal bestille dem :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Guess who »

Hej Allesammen

Jeg har læst lidt med og har selv kun gode erfaringer med Skåde reservedele som det stadig hedder i min verden.

Ingen tvivl om at skiverne findes i Yamaha's box lager som jeg selv har komplet, men de skal ikke sidde ved koblingen. Der er skiverne helt glatte og har helt andre mål end de skiver Allan har modtaget.
Så der har de en fejl i deres system. :!: :!:


MEN: Er der så nogen her på dette herlige forum der kender til de omtalte skiver? Jeg har ikke umiddelbart mødt nogle gl. knallerter hvor skiven sidder? Har selv en større beholdning af skiverne, uden der er noget forbrug på dem? De små fordybninger gør jo plads til en slags oliefilm? Er det en shims skive eller noget?

Jens MC er du i besidelse af en viden herom :?: :?:

Nu må vi i dybden så vi kan få rettet fejlen :D :D

Det må jo være en del som ikke bruges særligt tit, da den altid er med i et originalt gl. Yamaha lager??? (Som regel er det de samme ting der ligger tilbage, da sliddele jo altid bruges først.)


Mvh
Benny
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Jensmc »

Som tidligere skrevet i tråden, tror jeg det er et "sideleje" til en eller anden plejlstang.
Jeg har osse boxsystemet (+ et ekstra, jeg har forsøgt at komme af med her i forummet) og der er faktisk dele i systemet, som IKKE bruges på en FS1.
Boxsystemet er lavet af SRI og hvis det er en alm. kontorarbejder uden den store indsigt, kan det jo nemt gå galt. Der er osse dele, som jeg mener skulle have været med i boxsystemet.
///
jensmc
Senest rettet af Jensmc ons 9. jul 2008 13:49, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Advarsel mod forhandler - falske "originale" dele

Indlæg af Guess who »

Hej Jens

Okay, tak for det. Det kunne være en mulighed?

Rigtig god ferie??

Benny
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"