ultalydsrensere på tilbud

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af claus olieklud »

hej... i denne uge er der ultralydsrensere på tilbud i harald nyborg - de har 2 størrelser 610 ml og 750 ml... de er næsten ens og koster 200 og 250 kr... jeg har lige købt en og skal til at ordne sure kaburatorer på en honda 50 outbord... jeg plejer at bruge guitarstrenge og tryktuft, men denne gang skal jeg expermentere med ultralyd også... spændende spændende... hilsen claus olieklud...

Lille http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10

stor http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af FS1originalen »

Tror du bliver positivt overrasket - min er næsten aldrig hjemme, der er altid en stoppet knallert eller scooterkarburator i kvarteret :whew

Jeg bruger maskinopvaskepulver med klor ( ikke tabs) og giver karburatoren mindst 1 tur med rent vand bagefter.

God fornøjelse.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Tottenham »

claus olieklud skrev:hej... i denne uge er der ultralydsrensere på tilbud i harald nyborg - de har 2 størrelser 610 ml og 750 ml... de er næsten ens og koster 200 og 250 kr... jeg har lige købt en og skal til at ordne sure kaburatorer på en honda 50 outbord... jeg plejer at bruge guitarstrenge og tryktuft, men denne gang skal jeg expermentere med ultralyd også... spændende spændende... hilsen claus olieklud...
Du kan jo bare tage den med til tandlægen næste gang :teeth2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Glaede »

Jeg har købt sådan en fætter der - den lille model.. Men altså, den kan da være gøre fra eller til?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af claus olieklud »

Glaede skrev:Jeg har købt sådan en fætter der - den lille model.. Men altså, den kan da være gøre fra eller til?
det er nok ligesom hvad du bruger den til - den kan ikke fjerne gammel maling og gravrust, men derimod kan den viberere diverse aflejringer væk utilgægelige steder såsom dybt inde i en kanal i en kaburator... jeg har lige afprøvet min - jeg brugte alm. tempereret vand med en spiseskefuld flydende maskinvask... det er enormt som man kan se partikler koge ud af diverse kanaler, på en kaburator som jeg ellers ville betragte som ren... vandet bliver simpelthen mat på et øjeblik... man kan se små krusninger/bølger når karet kører... jeg vil sige at der umidbart er 5-10 mm imellem bølgetoppene, og har ved nærmere udregning kommet frem til at det må være ca 7,25 mm... det er fordi lyd i vand er ca. 1100 kmt afhængig af saltindhold og temperatur... 1100000 meter delt med 3600 sekunder = 305,5 meter sek delt med ultalydskaret frekvens 42 khz = 7,25 mm... alså en bølgelængde målt i vand på ca. 7,25 mm... er det ikke dejlig teori ??? hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af FS1originalen »

Hold da op Claus... Fup bliver da helt misundelig når han ser den udregning :thunge

Blev karburatoren ren :teeth2

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja det lader til at være rigtigt godt... jeg skal lige igennem 2 kaburatorer mere - der er jo 3 på sådan en 3 cylinderet frækkert... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg tror også din udregning er OK Claus, for den kan sammenlignes med en radiosenders bølgelængde, der findes ved at : 300 divideret med frekvensen i MHz ( f.eks. en amatørradio på 145 MHz har en bølgelængde på ca. 2 meter) :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... der var jeg lidt for hurtig fordi lyd i vand er ca. 3 gange hurtigere end i luft (340msek v. 20 gader c) dvs ca 1100 msek... det munder så ud i en bølgelængde på ca 2,6 mm... hmmm underligt at så bølgerne i karet så er imellem 5-10 mm... måske noget med resonans ??? ikke mere teori fra min side idag, men sådan et ulralydskar er godtnok smart... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Morten - Webmaster »

Glaede skrev:Jeg har købt sådan en fætter der - den lille model.. Men altså, den kan da være gøre fra eller til?
Ikke enig, den fungerer fantastisk efter min mening. både til karburatorer, smykker, briller og alskens andre dimser.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Lehmann »

Selv har jeg også købt den store model, men blev slemt skuffet, da jeg ikke så nogen forskel efter flere behandlinger med rent vand.

Jeg har så søgt lidt på det, og folk har forskellig erfaring med tilsætning af bl.a. opvaskemiddel og maskinvaskemiddel mv.

Men lad os endelig få flere erfaringer fra folk, hvad de har bedst erfaring med.

Er det en fordel med mest muligt vand i karret, eller omvendt? Nogen der har lagt mærke til det?
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Glaede »

Har prøvet at rense mange stumper i den efterhånden, men primært karburator stumper.. og jeg ser altså ikke nogen større effekt af det. Har prøvet med koldt vand, varmt vand og vand med en opvasketabellet i.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Morten - Webmaster »

måske er den defekt ?? kan du se overfladen "vibrere" ?

Når jeg renser f.eks karburator dele, så er det tydeligt at snavset løsnes og vandet begynder allerede at blive brunt / gråt / sort på 30 sekunder
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg købte den store igår, og måtte lige demonstrere den for vilbro her til formiddag.. Den æder sgu et helt topstykke !!!

Mht til om de virker, så kig på vandet, den har kørt 1 minut med håndlunt vand og ½ opvasketabs
Vedhæftede filer
web_IMG_1416.JPG
web_IMG_1416.JPG (111.13 KiB) Vist 13041 gange
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af bonde søren »

har du et før og efter billede morten ;) ?
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Morten - Webmaster »

ups, nej det har ikke
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Lehmann »

Lidl har lige nu tilbud på en ultralydsrenser til kun 179,-.

Link: http://www.minreklame.dk/tilbudsavis/lidl/p/m/ på side 19.

Selv har jeg også købt "den store" fra Harald Nyborg. Og efter at ha snakket med en sælger fra Würth, har han undersøgt for mig, hvad man kan bruge af væske i sådan en. Han fortalte at så længe den skal bruges til metaldele, kan man med fordel bruge deres rensevæske/motorrens/motorvask. Det prøvede jeg på bl.a. en indsprøjtningsdyse til en Ditech, som var sodet til. Samtidig kom jeg også et tændrør i karret, som også var sodet godt til, og begge dele blev som nye at se på efter 380 sekunder. :(y) Virkelig stor forskel fra vandet alene!

Skal få taget nogle billeder snarest muligt af før og efter proceduren. Selv blev jeg ret så positivt overrasket over effekten af dette vidunder. :wink:
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Lehmann »

Som lovet lidt billeder af processen. Beklager de er en dag forsinket, men nu er de her. :)

Selv er jeg ret imponeret. Det gør rengøring af vitale småting til en leg.
Vedhæftede filer
Tændrøret før, blot tørret af med en klud.
Tændrøret før, blot tørret af med en klud.
IMG_0231.JPG (85.76 KiB) Vist 12938 gange
Efter 380 sekunder i badet.
Efter 380 sekunder i badet.
IMG_0232.JPG (84.97 KiB) Vist 12938 gange
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af Dewil »

Ser godt ud, kan være at man skal give sig selv sådan en i julegave.... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: ultalydsrensere på tilbud

Indlæg af 12V »

Lehmann, det er jo super smart især ved tændrør. Er træt af at skifte til nye tændrør igen og igen under indstilling, for at få en mere præcis aflæsning.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"