topfart
topfart
hey nørder
er der nogen der ved hvor hurtigt verden hurtiste fs1 går ( 4 gear )
jeg har ført at nogen pro´s ´har fået en til at gå 140
er der nogen der ved hvor hurtigt verden hurtiste fs1 går ( 4 gear )
jeg har ført at nogen pro´s ´har fået en til at gå 140
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Re: topfart
det er jo ikke sånemt,,skal det være 50 cc..er de hurtigeste nok omkring 90 kmt...alt andet er jo ikke fs1...eller hvad????????
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: topfart
90 km det passer ikke for jeg kender en der kører 103km på gps
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Re: topfart
Det bliver ikke let at svarer på
Den måling skal foretages under samme forhold vær gang.
Vind, vind retning, flad vej uden stigning , samme lufttryk. OSV.
Hastigheds rekorder er ikke bare lige at måle. Der er standarder for det.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: topfart
det er nok ikke helt forkert at sige, at hvis man skal passere de 100 kmt, bliver nok ikke kun med de 50cc. Men helt rigtigt at der har været mange historier, vi andre har bare aldrig kunnet få det til at rende stærkere. Min nuværende blev monteret med 12,8 efter totalrenovering og gik 100 efter uret, men den var kvik.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: topfart
jeg vil sgu alligevel sige at ham englænderen med vandkølet tun og indbygget 6 gear i den org blok han bliver svære at følge med
fuskeren
Re: topfart
okay
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Re: topfart
...og ham her får nok ingen fat i, det er vist en motor fra en RD 350. Men synes nu stadig det er mest realistisk et forholde sig til en hastighed udført men så original knallert som muligt, bare min mening.
- Vedhæftede filer
-
- rd2010024.jpg (195.11 KiB) Vist 8013 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: topfart
350 ccm er vel over de140
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: topfart
det er en sjov ombygning, men i mine øjne har den jo intet at gøre med en FS1 :
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: topfart
Ja jeg ville ikke runde 140 på et fs-1 stel
Men meget flot ombygning.......Livsfarlig
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: topfart
flot ,,og dog..ingen luftfilter,,elendige svejsninger på udstødning..mærkelig forhøjning af forrør,,ingen bensin hane,,osv osv
men en flot tank
men en flot tank
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: topfart
tror ikke stellet holder lige meget længe :S
Mvh
Mike
Yamaha Fs1 DX Special (1978)
Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)
Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)
Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)
Mike
Yamaha Fs1 DX Special (1978)
Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)
Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)
Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: topfart
Over de forgangne år, har jeg hørt mange historier om alle de gamle knallerter. Som tiden går, lader det til, at ca. 6HK var nok til at køre 130km/t. Personligt tror jeg, at 1HK var dobbelt så kraftig i 1975, som den var i 2005.
90km/t for 50ccm er den grænse, som de fleste har svært ved at komme forbi. Min erfaring siger mig, at 6HK svarer til 80-85km/t, 7-8HK for at nå op til 90-95km/t, og der skal reelt 9-11HK til for at passere 100km/t. 140km/t på en ellers gadeklar maskine vil nok svare til 15-17HK og sikkert 17.000rpm...
For at opnå de ca. 10HK, vil effekten typisk toppe omkring 10-11.000rpm og max. omtrent 12.000rpm. Med en litereffekt på 200HK/L er motoren godt presset, og det betyder også, at alt skal være 100% afstemt, rent mekanisk. Det er ikke noget, man bare lige gør. Desværre!
Vi kan jo snyde på anden vis ved at nedbringe skyggearealet og vindmodstanden. Fuldkåbe, smalle dæk og ethvert unødigt vindfang (forskærmen især) ændrer ved de faktorer. Når man tænker på, at en Aprilia RS125 'kun' render 150-160km/t med 30-34HK, og Kreidler-raketten nåede over 210km/t med sølle 18HK...
Hvor min Kreidler gik knap 90km/t uden min styrkåbe, render den nu lidt over 95km/t. Altså, aflæst efter speedometeret, som jeg ikke stoler en skid på. Men forskellen er der, uanset målestokken. Jeg HAR kørt 115km/t med et Van Veen replica-kit, og det er ikke specielt sjovt, egentlig - jeg nøjes med acceleration, bare en SMULE bundtræk og så de ca. 90km/t.
90km/t for 50ccm er den grænse, som de fleste har svært ved at komme forbi. Min erfaring siger mig, at 6HK svarer til 80-85km/t, 7-8HK for at nå op til 90-95km/t, og der skal reelt 9-11HK til for at passere 100km/t. 140km/t på en ellers gadeklar maskine vil nok svare til 15-17HK og sikkert 17.000rpm...
For at opnå de ca. 10HK, vil effekten typisk toppe omkring 10-11.000rpm og max. omtrent 12.000rpm. Med en litereffekt på 200HK/L er motoren godt presset, og det betyder også, at alt skal være 100% afstemt, rent mekanisk. Det er ikke noget, man bare lige gør. Desværre!
Vi kan jo snyde på anden vis ved at nedbringe skyggearealet og vindmodstanden. Fuldkåbe, smalle dæk og ethvert unødigt vindfang (forskærmen især) ændrer ved de faktorer. Når man tænker på, at en Aprilia RS125 'kun' render 150-160km/t med 30-34HK, og Kreidler-raketten nåede over 210km/t med sølle 18HK...
Hvor min Kreidler gik knap 90km/t uden min styrkåbe, render den nu lidt over 95km/t. Altså, aflæst efter speedometeret, som jeg ikke stoler en skid på. Men forskellen er der, uanset målestokken. Jeg HAR kørt 115km/t med et Van Veen replica-kit, og det er ikke specielt sjovt, egentlig - jeg nøjes med acceleration, bare en SMULE bundtræk og så de ca. 90km/t.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!