Nyt fra laursem

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Nyt fra laursem

Indlæg af Tottenham »

Alle nørder ved det, men aligevel
Mange døjer med at med tiden sidder gearaksel eller kickstarter løs
Glem nu alt om svejseværk, lim og lign.
Pil pedallen af og skær med en tynd vinkelsliber eller tynd fil, så åbningen bliver større der hvor man spænder bolten og Wupti.com så er den som ny igen.
OBS Glæder mig ar nogen har nydt mit indlæg vedr. maling af tank
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af strynboen »

he he kan godt huske dengang jeg kørte honda cd i 80"erne..vi borede også gevindhullet op og satte en 8mm stål bolt i..
men det er slut i dag,,,fusker tiden er forbi,,det er også meget nemmere i dag ..at bestille reservedele på nettet...dengang skulle man hen til cykelsmeden,,og bestille stumperne,,så gik der ikke under en uge..før man måske fik sine dele..hvis han var i godt humør...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af Kim B S »

Hej laursem.
Jeg har faktisk for ganske nylig, været ude for at gear-pedalen begyndte at snore rundt om akslen, når jeg skulle skifte gear. :roll: Heldigvis var jeg kun 200 meter hjemmefra, så jeg blev i andet gear, og kørte stille og roligt hjem og skiftede til en ny pedal, som ellers lå klar til en af mine kommende projekter. :wink: Og så var alt i orden igen. :D Den gamle pedal vil jeg prøve om jeg kan lave, efter den metode som du beskriver. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af Morten - Webmaster »

problemet er jo så at den ruster.... og hvis den sidder løst er det sikkert fordi strålerne er kværnet af på aksel eller pedal.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af Kim B S »

Morten - Webmaster skrev:problemet er jo så at den ruster.... og hvis den sidder løst er det sikkert fordi strålerne er kværnet af på aksel eller pedal.
Hej Morten B.
Det er nemlig rigtigt. :D Jeg har i dag kikket nærmere på den defekte pedal. 8) Og strålerne er næsten slidt væk på pedalen. :roll: akslen er til gængæld næsten som ny. :D Men nu er der jo som sagt kommet helt ny pedal på. :D Så der burde ikke komme problemer med det lige foreløbig igen. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af strynboen »

hej kim,,du må ikke bruge den metode hvis din aksel er ok,,du ødelægger de stråler som er tilbage,,,men hvis begge dele er færdige kan det holde kort tid til du får nye dele hjem..det er en lappe løsning...edit :!: :!: kan se at du har skrevet samtidig med mit svar...ja hvis du har en god pedal er problemet løst
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:hej kim,,du må ikke bruge den metode hvis din aksel er ok,,du ødelægger de stråler som er tilbage,,,men hvis begge dele er færdige kan det holde kort tid til du får nye dele hjem..det er en lappe løsning...edit :!: :!: kan se at du har skrevet samtidig med mit svar...ja hvis du har en god pedal er problemet løst
Jeg ved godt at det er en nødløsning, men det er ikke alle der kan smide kværnen op på et bord og lige skifte akslen. Og hvis bare det er til en markfræser sååååååååå.mvh Wupti.com
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt fra laursem

Indlæg af Morten - Webmaster »

men mere ærgerligt hvis selve gearakselen faktisk ikke er smadret, men kun pedalen, så er det NOGET nemmere at skifte pedalen inden man også ødelægger akselen og derefter er nødsaget til at splitte hele motoren.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"