Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af adax17 »

kim.bjoern skrev:
adax17 skrev: Hvordan er optrækket når man har drosling på, fra 0-80 ?? :)
Den ser rigtig rigtig fed ud Kim. Er den også til salg ;)
Jeg plejer ikke at se på uret ved 80 :) - det skal jeg lige prøve, men mit gæt er mellem 6-8sek.

- selvfølgelig kan den købes!

:wink: Kim Bjørn
Det må du gerne lige kigge på ;)

Og alt er til salg, til den rigtige pris :)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af claus olieklud »

claus olieklud skrev:
adax17 skrev:
kim.bjoern skrev:
adax17 skrev: Hvordan er optrækket når man har drosling på, fra 0-80 ?? :)
Den ser rigtig rigtig fed ud Kim. Er den også til salg ;)
Jeg plejer ikke at se på uret ved 80 :) - det skal jeg lige prøve, men mit gæt er mellem 6-8sek.

- selvfølgelig kan den købes!

:wink: Kim Bjørn
Det må du gerne lige kigge på ;)

Og alt er til salg, til den rigtige pris :)
nå, men jeg fik vist ikke sagt noget... så er den jo ikke hurtigere end en maxi uden plump... jeg vil tro en droslet cykel er næsten lige så hurtig på bunden som standart... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
kim.bjoern
Stor knallert
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 23:19
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af kim.bjoern »

claus olieklud skrev: ...en maxi uden plump
:!: :!: :!: :!:

Tarvelig og ufølsom sammenligning! Du kunne i det mindste sammenligne med en Passola!

- jeg checkede lige specs; og en 61HK Diversion skulle gå fra 0-100 på 4,7 sek.

Jeg må ha' en bornholmer (kronometer) bagpå ved næste take-off!

:) Kim Bjørn
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D :D :D :D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af adax17 »

kim.bjoern skrev:
claus olieklud skrev: ...en maxi uden plump
:!: :!: :!: :!:

Tarvelig og ufølsom sammenligning! Du kunne i det mindste sammenligne med en Passola!

- jeg checkede lige specs; og en 61HK Diversion skulle gå fra 0-100 på 4,7 sek.

Jeg må ha' en bornholmer (kronometer) bagpå ved næste take-off!

:) Kim Bjørn
rigtig rigtig pænt ;)

Ved godt de bliver lavere med drosling, men det er lidt hurtigere end min fs1 :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af Morten - Webmaster »

kim.bjoern skrev:Hej! Du kan ikke få en Diversion til "småt pap" uden neddrosling.

På min seneste restaurering kørte jeg over en længere periode med og uden neddrosling, og det er faktisk ikke så slemt at køre med halv kraft på en Divi.

Du skal længere bagud på sædet for at løfte forhjulet, og speedometeret løber tør ved 140. Det føles som om det er 3/4 kraft.

Her er lidt billeder af min nyeste:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... ipc=115155

:P Kim Bjørn
Kim, ligger du inde med et ledningsdiagram på sådan en fyr ? jeg har lovet at fikse min kammerats som blev stjålet søndag og fundet mandag.

Den spasser af en tyv har flået ledningsnettet over & knust tændingslåsen (den var styrlåst :roll: ), så jeg skal rode lidt med den, og måske montere alarm med startspærre.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
kim.bjoern
Stor knallert
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 23:19
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af kim.bjoern »

Morten - Webmaster skrev:
kim.bjoern skrev:Hej! Du kan ikke få en Diversion til "småt pap" uden neddrosling.

På min seneste restaurering kørte jeg over en længere periode med og uden neddrosling, og det er faktisk ikke så slemt at køre med halv kraft på en Divi.

Du skal længere bagud på sædet for at løfte forhjulet, og speedometeret løber tør ved 140. Det føles som om det er 3/4 kraft.

Her er lidt billeder af min nyeste:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... ipc=115155

:P Kim Bjørn
Kim, ligger du inde med et ledningsdiagram på sådan en fyr ? jeg har lovet at fikse min kammerats som blev stjålet søndag og fundet mandag.

Den spasser af en tyv har flået ledningsnettet over & knust tændingslåsen (den var styrlåst :roll: ), så jeg skal rode lidt med den, og måske montere alarm med startspærre.
Jeps, jeg har diagrammer (scanner lige Haynes), Jeg har også et ledningsnet I må få, hvis det ikke kan reddes ordentligt.

Send gerne PB.

/Kim Bjørn
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af Morten - Webmaster »

kim.bjoern skrev:
Morten - Webmaster skrev:
kim.bjoern skrev:Hej! Du kan ikke få en Diversion til "småt pap" uden neddrosling.

På min seneste restaurering kørte jeg over en længere periode med og uden neddrosling, og det er faktisk ikke så slemt at køre med halv kraft på en Divi.

Du skal længere bagud på sædet for at løfte forhjulet, og speedometeret løber tør ved 140. Det føles som om det er 3/4 kraft.

Her er lidt billeder af min nyeste:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... ipc=115155

:P Kim Bjørn
Kim, ligger du inde med et ledningsdiagram på sådan en fyr ? jeg har lovet at fikse min kammerats som blev stjålet søndag og fundet mandag.

Den spasser af en tyv har flået ledningsnettet over & knust tændingslåsen (den var styrlåst :roll: ), så jeg skal rode lidt med den, og måske montere alarm med startspærre.
Jeps, jeg har diagrammer (scanner lige Haynes), Jeg har også et ledningsnet I må få, hvis det ikke kan reddes ordentligt.

Send gerne PB.

/Kim Bjørn
Super lækkert ! indtil videre vil et diagram være tilstrækkeligt... er ved at lade batteriet op nu, og så vil det vise sig imorgen om noget er brændt af / ødelagt.

Jeg kan blive så edderspændt rasende på sådan en fed spasser der ikke kan kende forskel på dit & mit :twisted: :twisted: :evil: :evil:

Kim var så pisse ked af det imorges da han kom på arbejde og fortalte at den var stjålet..... men hvor var det dog dejligt at den trods alt blev fundet i hel stand ! Han havde ledt hele aftenen igår til kl 01.00 og stod op igen kl 05.00 og ledte videre inden han skulle på job :roll:

Pludselig blev han ringet op og fik at vide at 2 viceværter havde fundet den i askerød bebyggelsen ved greve/ishøj.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af adax17 »

Morten - Webmaster skrev:
kim.bjoern skrev:
Morten - Webmaster skrev:
kim.bjoern skrev:Hej! Du kan ikke få en Diversion til "småt pap" uden neddrosling.

På min seneste restaurering kørte jeg over en længere periode med og uden neddrosling, og det er faktisk ikke så slemt at køre med halv kraft på en Divi.

Du skal længere bagud på sædet for at løfte forhjulet, og speedometeret løber tør ved 140. Det føles som om det er 3/4 kraft.

Her er lidt billeder af min nyeste:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... ipc=115155

:P Kim Bjørn
Kim, ligger du inde med et ledningsdiagram på sådan en fyr ? jeg har lovet at fikse min kammerats som blev stjålet søndag og fundet mandag.

Den spasser af en tyv har flået ledningsnettet over & knust tændingslåsen (den var styrlåst :roll: ), så jeg skal rode lidt med den, og måske montere alarm med startspærre.
Jeps, jeg har diagrammer (scanner lige Haynes), Jeg har også et ledningsnet I må få, hvis det ikke kan reddes ordentligt.

Send gerne PB.

/Kim Bjørn
Super lækkert ! indtil videre vil et diagram være tilstrækkeligt... er ved at lade batteriet op nu, og så vil det vise sig imorgen om noget er brændt af / ødelagt.

Jeg kan blive så edderspændt rasende på sådan en fed spasser der ikke kan kende forskel på dit & mit :twisted: :twisted: :evil: :evil:

Kim var så pisse ked af det imorges da han kom på arbejde og fortalte at den var stjålet..... men hvor var det dog dejligt at den trods alt blev fundet i hel stand ! Han havde ledt hele aftenen igår til kl 01.00 og stod op igen kl 05.00 og ledte videre inden han skulle på job :roll:

Pludselig blev han ringet op og fik at vide at 2 viceværter havde fundet den i askerød bebyggelsen ved greve/ishøj.
Kunne ikke være mere enige. Hvor i deres opdragelse gik det galt ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kim, ved du om det kun er de 2 skruer i bunden af tændingslåsen der skal ud for at fjerne tændingslåsen ? hele bunden er nemlig flækket da han har slået styrlåsen op. Vi har bestilt en ny tændingslås.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af stefan »

stor mc med neddroslingskit :)
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
adax17
Fuldblods knallert
Indlæg: 342
Tilmeldt: lør 21. feb 2009 10:59
Kontakt:

Re: Jeg kigger lidt på motorcykler.... (Lille mc kørekort)

Indlæg af adax17 »

Så er jeg påbegyndt MC kørekort, så nu rykker vi tættere på :)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"