RD350 - nu med billede af den :)
RD350 - nu med billede af den :)
Jeg er sikkert blevet bindegal, men jeg har fået kig på en RD350. Det var kærlighed ved første blik på salgsannoncen
Er der nogle herinde, som kan smide et par gode råd om ting at checke inden jeg skal besigtige den på lørdag?
Er der nogle, som har prøvet at vedligeholde sådan en tingest ? Jeg tænker på, om jeg skal regne med at kunne lære det - vandkøling, YPVS, to karburatorer - det er jo noget andet end en FS1
Er der nogle herinde, som kan smide et par gode råd om ting at checke inden jeg skal besigtige den på lørdag?
Er der nogle, som har prøvet at vedligeholde sådan en tingest ? Jeg tænker på, om jeg skal regne med at kunne lære det - vandkøling, YPVS, to karburatorer - det er jo noget andet end en FS1
Senest rettet af Allan M tirs 16. mar 2010 09:36, rettet i alt 1 gang.
Re: RD350
Nabojan vil af med sin RD350. Den er lavet ved YPVS-ventilerne.
Prøv ham osse.
Prøv ham osse.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: RD350
Hej Allan.
Ja det må du absolut være Men du kan så trøste dig med at du deler samme skæbne som resten af dette forum
RD 350YPVS: Det er helt sikkert det tætteste du kommer på rigtig ræs i en overkommelig prisklasse.
Den har fejl som så mange andre mc'er, men som 2-takter og omdrejningsvillig som den er (59-64HK std), bliver den jo nok lidt hurtiger slidt, særlig hvis man kan lide optrækket. Men helt sikkert en rigtig sjov maskine at køre. Den's YPVS-system er konstruktionsmæssigt lidt følsomt og kræver lidt opmærksomhed men når det fungerer er det en rigtig god opfindelse, da man har opnået at have racer og touring egenskaber i en forholdsvis lille maskine!
Jeg har en 1986 F-model (64HK) med kåbe til salg, hvis det var noget kan du sende en pm ang. pris og billeder.
//Nabo Jan.
Ja det må du absolut være Men du kan så trøste dig med at du deler samme skæbne som resten af dette forum
RD 350YPVS: Det er helt sikkert det tætteste du kommer på rigtig ræs i en overkommelig prisklasse.
Den har fejl som så mange andre mc'er, men som 2-takter og omdrejningsvillig som den er (59-64HK std), bliver den jo nok lidt hurtiger slidt, særlig hvis man kan lide optrækket. Men helt sikkert en rigtig sjov maskine at køre. Den's YPVS-system er konstruktionsmæssigt lidt følsomt og kræver lidt opmærksomhed men når det fungerer er det en rigtig god opfindelse, da man har opnået at have racer og touring egenskaber i en forholdsvis lille maskine!
Jeg har en 1986 F-model (64HK) med kåbe til salg, hvis det var noget kan du sende en pm ang. pris og billeder.
//Nabo Jan.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: RD350
Jeg har gjort rigtigt meget i RD 350.
Der kan være rigtigt meget i vejen, men når det virker er det altså en sjov cykel.
Det er flere gange set at der er slået kørnerprikker i krumtaphusene for at hovedlejerne skal live siddende, de er med tapper så de ikke kan snurre rundt.
Men der er lavet meget fusk med nogen af dem.
YPVS ventilerne som Jens nævner er også et svagt punkt, vel nog det ringeste på hele knallerten, hvis de er slidte i bøsningerne og utætte, så koster det, hvis ikke man selv kan lave det.
Ellers er det en god ting hvis bagstøddæmperen stadig er i live, forgaflen ikke er slap som en klud, koblingen ikke glider osv. osv.
Der er ikke andet for at købe en, og så komme ud og lægge noget blåt røg ud i landskabet
Der kan være rigtigt meget i vejen, men når det virker er det altså en sjov cykel.
Det er flere gange set at der er slået kørnerprikker i krumtaphusene for at hovedlejerne skal live siddende, de er med tapper så de ikke kan snurre rundt.
Men der er lavet meget fusk med nogen af dem.
YPVS ventilerne som Jens nævner er også et svagt punkt, vel nog det ringeste på hele knallerten, hvis de er slidte i bøsningerne og utætte, så koster det, hvis ikke man selv kan lave det.
Ellers er det en god ting hvis bagstøddæmperen stadig er i live, forgaflen ikke er slap som en klud, koblingen ikke glider osv. osv.
Der er ikke andet for at købe en, og så komme ud og lægge noget blåt røg ud i landskabet
Re: RD350
NaboJan: Jeg har sendt pm!
Jeg tror også bare jeg kaster mig ud i det. Jeg skal ud at køre her til foråret.
Ny bagdæmper og 2 nye forgaffelfjedre er jeg næsten forberedt på at skulle kaste i projektet. Det skulle undre mig, om ikke de næsten allesammen kører rundt med 20 år gamle fjedre.
Jeg har kig på én, som aldrig har været åbnet i blokken. Det er jo både godt og skidt. Til gengæld er der udfyldt servicebog.
Som jeg forstår det, så er der masser af reservedele at få stadig?
Jeg tror også bare jeg kaster mig ud i det. Jeg skal ud at køre her til foråret.
Ny bagdæmper og 2 nye forgaffelfjedre er jeg næsten forberedt på at skulle kaste i projektet. Det skulle undre mig, om ikke de næsten allesammen kører rundt med 20 år gamle fjedre.
Jeg har kig på én, som aldrig har været åbnet i blokken. Det er jo både godt og skidt. Til gengæld er der udfyldt servicebog.
Som jeg forstår det, så er der masser af reservedele at få stadig?
Re: RD350
Er der én af jer, som ved, hvad minimumstykkelsen på bremseskiverne er?
Re: RD350
Jeg mener det står hugget i skiverne. Men ikke sikker
Jeg har også haft en . Den var ikke sjov i sidevind
Men ellers var alt andet sjovt ved den Held og lykke !
Mvh. Ole
Jeg har også haft en . Den var ikke sjov i sidevind
Men ellers var alt andet sjovt ved den Held og lykke !
Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: RD350
Her er et billede af nyerhvervelsen:
- Vedhæftede filer
-
- Min mc.jpg (55.87 KiB) Vist 14738 gange
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Den er så flot
Damn jeg er forelsket i den RD350
Damn jeg er forelsket i den RD350
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Hej Allan M.
Tillykke med købet. Jeg forstår dig ganske godt. Det er jo en rigtig fed maskine. Og den ser jo også fin og velholdt ud.
Hilsen Kim.
Tillykke med købet. Jeg forstår dig ganske godt. Det er jo en rigtig fed maskine. Og den ser jo også fin og velholdt ud.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- kim.bjoern
- Stor knallert
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: søn 5. okt 2008 23:19
- Kontakt:
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Ja tillykke Selvom den er blå - er det en evergreen!!
/Kim Bjørn
/Kim Bjørn
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Skønt med en voksen 2 takter ,her lidt lyd fra en rd 500...
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Lidt mere lyd skal høres IRL helt fantatisk lyd
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: RD350 - nu med billede af den :)
det er fedt når der kommer 4 puf pr. omgang ... hvorfor er der ikke 6 eller 8 cylinderet 2-takt motorcykler til ??? det er der i outbords, men de render sjællent over 6000 omdrejninger belastet... hilsen olieklud...
Re: RD350 - nu med billede af den :)
tillykke, den bliver du glad for.
jeg har selv for et stykke tid siden købt en, som jeg går og skruer lidt på og er ved at gøre klar, til jeg må køre stor motorcykel.
viewtopic.php?f=19&t=3425
mvh. Alex
jeg har selv for et stykke tid siden købt en, som jeg går og skruer lidt på og er ved at gøre klar, til jeg må køre stor motorcykel.
viewtopic.php?f=19&t=3425
mvh. Alex
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Arbejder med Steen Sindal som i sin tid købte den RD 500 fra ny og fik den lakeret i Marlbore design, med racer kåber, andre bremser og undstødninger...Han blev træt af den og solgte den.
Desuden har min forældres nabo også en RD 500...det skal lige siges at det er en kvinde tæt på de 50 år....
Desuden har min forældres nabo også en RD 500...det skal lige siges at det er en kvinde tæt på de 50 år....
Ikke tilfreds = pengene retur.
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Der er i det hele taget rigtig mange forskellige model af yamaha med 2 cylinder og 2 takt
fx As1 125 2cyl 100 2cyl 180 2cyl 200 o.s.v købte selv en As1 125 2 cyl fra 1971 da jeg
var 18 år,allerede den gang var det vanskeligt at finde reservedele til dem,så jeg solgt den
efter en 3-4 år efter at have fået lavet plejlstang i den 2 gange,men hvor jeg da savner den
lyd
Diverse modeller her :
fx As1 125 2cyl 100 2cyl 180 2cyl 200 o.s.v købte selv en As1 125 2 cyl fra 1971 da jeg
var 18 år,allerede den gang var det vanskeligt at finde reservedele til dem,så jeg solgt den
efter en 3-4 år efter at have fået lavet plejlstang i den 2 gange,men hvor jeg da savner den
lyd
Diverse modeller her :
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Alex, kender du www.yamaha-rd.dk ? Det er et ret godt forum.
Ligesom med fs1´erne, så er RD350´erne ved at være udryddet fordi der er blevet skruet og tunet, "boret og hakket". Det er lidt synd.
Ligesom med fs1´erne, så er RD350´erne ved at være udryddet fordi der er blevet skruet og tunet, "boret og hakket". Det er lidt synd.
Re: RD350 - nu med billede af den :)
jep, den kender jeg, har haft nytte af den et par gange. ja der sikkert nogle af dem der er blevet skruet i stykker. tror ikke min har været udsat for så meget, da den kun har haft 2 ejer.
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret
Bil: peugeot 406 sv turbo
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: RD350 - nu med billede af den :)
Lækker maskine Jeg har selv to RD350ere Mine er dog af en ældre dato
Den røde er en 1974er med tromlebreme og den grå er en 1977er med skivebremse (hornet til 380cc)
Den røde er en 1974er med tromlebreme og den grå er en 1977er med skivebremse (hornet til 380cc)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)