Bedste resultat ved spraymaling?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af MatField »

Jeg kunne ikke rigtig finde svar på mit spørgsmål ved at bruge søgefunktionen, så her kommer det:
Jeg skal male nogle plasticskjolde blank sorte. Jeg har ikke adgang til maleudstyr, så det bliver med spraymaling.
Hvordan opnår jeg det bedste resultat? Hvilken type maling skal jeg bruge?
På forhånd tak :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af strynboen »

jeg har bare købt den blank sort til 80 kr i jem og fix..den er god nok..husk lidt varme på,,når du maler
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af MatField »

Hej Strynboen

Tak for det. Hvor mange lag giver du?
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af strynboen »

hvis du køber den dyre til 80 kr..skal den kun have en gang,,det dækker godt..så er der heller ikke risiko for at det koger op
anden gang du maler...jeg har været u heldig et par gange..med at det bobler op..også når jeg sprøjter klarlak på...det må ikke nå at tørre mere end 3-4 minutter før du giver anden gang..har også prøvet at sprøjte klarlak på vådt i vådt..det virker
men den sorte er pæn uden klarlak..så jeg ville ikke risikere at give klarlak..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af MatField »

strynboen skrev:hvis du køber den dyre til 80 kr..skal den kun have en gang,,det dækker godt..så er der heller ikke risiko for at det koger op
anden gang du maler...jeg har været u heldig et par gange..med at det bobler op..også når jeg sprøjter klarlak på...det må ikke nå at tørre mere end 3-4 minutter før du giver anden gang..har også prøvet at sprøjte klarlak på vådt i vådt..det virker
men den sorte er pæn uden klarlak..så jeg ville ikke risikere at give klarlak..
Okay, tak for hjælpen :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af Toke »

Husk at det skal ha' plastic-primer inden.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=350 ... 1685912844
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
kim.bjoern
Stor knallert
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 23:19
Kontakt:

Re: Bedste resultat ved spraymaling?

Indlæg af kim.bjoern »

Jeg har også "higet og søgt" efter gode guides til spraymaling, uden det store held, men så må man jo bare øve!

Min gode ven til forberedelse, og uundværlige midtvejs, er vandslibe papir. Også til plastskjolde. Det gør virkelig en stor forskel: De får en omgang med korn 600, så en omgang plastic-primer, og så forsøger jeg at holde mig til Multona spray - der også er benzinfast, så slibe igen med korn 1200, et lag maling mere, slibe lidt igen med korn 1200, klistermærker - og så klarlak til slut.

Men, hvad er egentlig "den rigtige" fremgangsmåde? Er der nogen der har kigget en autolakerer over skulderen!

/Kim Bjørn :?:
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"