Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af lund »

Hej
vi har projekt uge i denne uge og jeg har en kammerat som har om scooter og knallerter. Han har nogle få spørgsmål han gerne vil have svar på. Så jeg håber i vil hjælpe!

Hvilken udvikling er der sket historisk med knallerter og scootere siden den gang i var unge?
Hvordan har loven ændret sig?
Hvordan fik man en knallert til at køre hurtigere den gang i var unge ???
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af bonde søren »

selvom jeg godt nok selv går i skole kan jeg godt svare (:

udviklingen er enorm, nu tænker man bl.a. på ting som miljø osv.

omkring 1980 blev loven ændret så man istedet for at skulle være 15 nu skulle være 16 for at føre en lille knallert. i starten skulle man heller ikke have styrthjelm på når man kørte. og knallert køre kort fandtes ikke man skulle bare være 15 år.
dengang fandtes en masse hjemme tunings tricks, hakket planet og boret og gearet. det var de mest alm. gade tuning. idag er det skiven og andre begrænsninger der er lavet for at de kun kører 30.
fuskeren
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af Kim B S »

Hej Lund.

Da jeg selv blev 15 år i 15-10-1976, husker jeg tydeligt de lovændringer som kom i slutningen af halfjersene og start firserne. :wink:

Loven om brug af styrthjelm kom 1-1-1977. :wink:
Indførsel af kørekort. 1-1-1980. :wink:
Og 16 års grænsen lige så 1-1-1980. :wink:
Og højeste vægt på knallerter 60 kg, og ikke mere end 2 gear lige ledes fra 1-1-1980. :wink:

Jeg har forøvrigt en lillebror som blev 15 den 28-12-1979. :wink: Så han måtte lige nøjagtig køre efter de gamle regler. :lol: Han var den eneste i hans klasse som måtte køre knallert som 15 årige og uden kørekort. :lol: Så der var mange som var misundelig når han kom til skole på knallert. :lol:

Siden er reglerne blevet lavet om igen, blandt andet er vægtgrænsen og geargrænsen fjernet igen. :wink: Men der har jeg ikke styr på datoerne. :roll: Men det må være en gang midt i halvfemserne. :wink:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af lund »

Jeg skulle takke mange gange på vegne af min ven! han var rigtig glad for jeres svar og kunne bruge dem til ligesom at komme lidt igang! :lol:


Jeg selv arbejder med spildevandsforurening i denne uge, ganske spændende emne faktisk :D
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af Henrik Fs1 »

Jeg havde projekt uge for 2 uger siden, heldigvis ovre nu! :lol: :lol: Havde om alternativ energi, og fik 7... :? :? Selve mit arbejde og viden var i top, teknik problemer i sidste øjeblik gjorde mig helt blank, så selve fremlæggelsen gik lidt i kage! :lol: :lol: Men alt over bestået er jo spildt arbejde som jeg siger! :D :D

I denne uge er der terminsprøver! SÅ savner man alm skolegang, det er da hammer kedeligt!! :( :( :(
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af lund »

Henrik Fs1 skrev:Jeg havde projekt uge for 2 uger siden, heldigvis ovre nu! :lol: :lol: Havde om alternativ energi, og fik 7... :? :? Selve mit arbejde og viden var i top, teknik problemer i sidste øjeblik gjorde mig helt blank, så selve fremlæggelsen gik lidt i kage! :lol: :lol: Men alt over bestået er jo spildt arbejde som jeg siger! :D :D

I denne uge er der terminsprøver! SÅ savner man alm skolegang, det er da hammer kedeligt!! :( :( :(
Der er også flere i vores klasse som har kæmpet med dårligt net og andre tekniske problemer, så vi har været så heldige at få mandag til at færdiggøre det også!

Det er jo bare skønt for os hvor det hele bare køre som smurt :!: :!: :lol:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Skole projekt opgave ang scooter og knallert

Indlæg af Henrik Fs1 »

Vores computere tager 25-30 minutter om at blive klar til at man kan bruge dem! :twisted: :twisted: Det er godt nok for dårligt, man kan lige nå at starte op, og så lukke ned igen! :shock: :shock: Det ville aldrig gå i den virkelige verden! :D
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"