Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
kim.bjoern
Stor knallert
Indlæg: 120
Tilmeldt: søn 5. okt 2008 23:19
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af kim.bjoern »

Allan M skrev:Det med forsikringssagen er ikke helt præcist. Hvis forsikringsselskabet skal kunne kræve "pengene tilbage", dvs såkaldt regres, så skal de kunne påvise, at det er den konstruktive ændring, som er skyld i ulykken / at der er handlet "groft uansvarligt" (som nææææsten er "med vilje").
Det er ikke nok til groft uansvarligt, at man "selv" har lavet den "ulovlig". Det skal være i selve situationen.

Men jeg kan godt huske dengang, hvor skolelærere og politibetjente valgte at true med den mulighed. Rent juridisk kunne de bare ligesågodt have truet med "bøhmanden"
Ahhh, virkeligheden ligger måske et sted i mellem mit "risikerer" og din "bøhmand", hvis en fodgænger bliver kørt ned af en knallert der viser sig at være tunet, er jeg ret sikker på, at forsikringsselskabet vil forsøge sig med regres - i hvert fald i første omgang, en ret anvendt taktik i den slags situationer synes at være, at forsikringsselskabet "spiller med musklerne".

Det er klart, at det i sidste instans er en dommer der dømmer, men man står altså i en noget dårligere udgangs-position med en "konstruktiv ændring".

Jeg anerkender fuldt ud, at du ikke opfordrer til ulydighed :wink:

/Kim Bjørn
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af Allan M »

Der er retspraksis på området. Derfor vil de formentlig end ikke forsøge. De seriøse af selskaberne, ihvertfald. Husk på, at når de taber sagen (og det vil de gøre!), så skal de betale de sagsomkostninger, som sagsøgte knallerkører har haft/fået regning på. Og det er typisk et antal tusinde. Om nogle selskaber prøver at lave en aftale med den uheldige knallertkører efter modellen "går-den-så-går-den", det kan man selvfølgelig godt forestille sig.

Jo, jeg vil gerne lægge hovedet på blokken. Det er sindssygt vanskeligt for selskaberne at få regres på motorkøretøjsansvarsforsikringer efter gældende lovgivning.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af strynboen »

jeg ville ikke tage chansen,,,en modificeret motor regnes for samme som en u inregisteret motorcykel,,fik jeg af vide dengang jeg blev kørt ned på cykelstien en gang i 80"erne,,jeg fik en stor bøde ..selv om jeg var uden skyld i u heldet..
havde jeg haft skyld skulde jeg betale skaderne på bilen..men det slap jeg for..da bilisten havde vigepligten ind over cykelstien,,,men jeg er i tvivl om typegodkendelsen stadig gælder,,og tum numrene skal bruges på de gamle køretøjer,,fra den tid de stadig skulde være der..de er jo ikke på nye knallerter,,,,men denne smøre har vi haft 100 gange uden nogen har kunnet give sikre svar,,så rådet er at køre med 2 gear,,når ingen kan give sikre svar
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af Jensmc »

Man skulle tro Kurt Thorsen og hane klare bakspejl er flyttet ind på forummet.
Sikke mange bagkloge hoveder, der findes. :shock:
Manden er blevet snydt, og han skal hjælpes. :)
Alt det med at slibe en DKK nummer væk, er for mig et citat fra Thassan, så spar mig for det og kom med noget konstruktivt. Der står jo ikke TU-M 178 af den grund!! :wink:
Stellet er 2 gears. Løsning: Nyt stel eller blæse på typegodkendelsen. Omvendt, hvis en 4-G kan få bøde som en scooter på teknisk skole, kan en 2-G osse få 4 gear, hvis den ikke kører mere end 42km/t. :?:
Anden mulighed er, at montere en 2 trins gearkasse, men det er jo ikke det, der var køberens ønske med købet. :roll:
Heldigvis er et andet stel ikke så dyrt, så det er nok løsningen. :)
Konklusion: Kør videre og vær glad. Lovligt som en 4 gearet naturligvis. Se typegodkendelsen andet steds på forummet. :P
///
Me and my bike, till dead do us part.( omskrivning af Slades LP Till deaf do us part) :wink:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af nielsfup »

Ja jeg mener nu heller ikke der er det det store problem at køre den som 4G.
Hvis du oplyser forsikringen det 3ee stelnummer den har, og skriver at det er en Yamaha FS1 4 gear. Så bliver den forsikret med det.

Bliver der efterfølgende noget Kan du jo med ro i sindet sige at du har købt det som en 4 gear og at den jo også er forsikret som sådan. Du har derfor handlet i god tro.

Forsikringen har da også pligt til at sikre sig at de forsikre det rigtige, og de har jo fået stal nummeret der siger 2G hvis man checker.
De kan ikke kræve man som bruger ved hvad et givet stelnummer dækker over.



Det var bare min mening
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
emilbp
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. feb 2010 20:49
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af emilbp »

Hvad med blinklys og sådan noget, skal der være det på en 2 gear for at være lovlig ? (:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tror jeg er blevet snydt ?!? :S

Indlæg af strynboen »

nix det er bare noget legetøjs pjat..du skal give retnings signal med hånden aligevel..på mc skal de virke hvis de er der..man kan så vælge at lade være med at montere dem..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"