Advarsel mod autolaker

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Advarsel mod autolaker

Indlæg af Stub »

Hej

Jeg synes at jeg vil bidrage med lidt dårlige erfaringer fra endnu en autolaker ,,,, Hammel Autolak ,,, er bestemt ikke stedet at få malet hvis man ikke vil snydes med prisen ,, nu har jeg 2 gange oplevet at man får en fast pris fra cheffen selv og så bliver tingene lovet færdig til en anvist dag og når man så kommer efter varen er den ikke lavet ,, det kørte jeg forgæves efter 3 gange og når man så er så heldig at varen er malet færdig så er prisen pludselig blevet fordoblet med et påskud om at det var et større arbejde end først regnet med ,,,, nu er det så lige at jeg ikke forstår en ,,, dyt ,,, da varen han skal give pris på og lakere er 1 stk Yamaha FS1 tank leveret sandblæst og bulefri med farvekode som jeg selv have fundet ,,org rød 1977 ,, og de har haft firmaet siden 1973 men kan ikke prissætte en ganske alm tank ,,, det er efter min mening ganske ufattelig ,, men til alle der bor her i området af østjylland SPAR jeres penge og find et andet sted at få malet ,!!! ,,

Mvh Stub
Senest rettet af Stub tors 11. feb 2010 16:06, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af strynboen »

der er jo altid flere sider af en sag..har i aftalt helt nøjaktigt hvad du forventede..og har han forstået det..eller har han snydt dig bevidst..man laver jo ikke skrevne bestilinger/kontrakter..
men hvis han har malet orange,,er det svært at komme vidre,,så har begge jo noget i klemme
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af Stub »

vi havde en fast aftale og pris da jeg leverede tanken ,,, !! og da jeg hendtede tanken kunne han pludselig ikke huske at den pris der var aftalt og jeg havde min kone med begge gange så vi er da 2 der kan huske prisen ,,, for et år siden gav han mig et tilbud på at male et skjoldsæt til en scooter på 2500 kr og jeg måtte vente 4 måneder på at han kunne tage sig sammen til at male det ,, da jeg så skulle afh , skjoldene ville han have 4850 kr ,, det skal lige siges at begge priser var med moms ,,, men du har ret Lars der er altid 2 sider af en sag men jeg ville blot prøve at spare forumet´s læsere for nogle ærgelige penge og oplevelser !!! det er jo op til folk selv at vuderer om de vil benytte ham ,, jeg tror at de fleste her inde gerne vil have malet til rimelige priser og det får man ikke hos ham
Senest rettet af Stub tors 11. feb 2010 16:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

erfarringen siger mig at autolakere,,, er med ganske få undtagelser,,, er pisse ligeglad med med en knallert tank,,, det er der ikke penge i ,,, en kofanger til en skadet bil som koster 2000.- kr som reservedel render op i ca 15000.- kr når den har været ved autolakere for at blive indfarvet,,, har set adskellige af den type regninger og mekanikeren har kun fået ca 1000.- kr. for at tage den gl. af og montere den nye,,, regnestykke ----- ca 3000 til mekanikeren for kofanger og arbejdsløn = ca 12000 spir til autolakeren for max 2 timers arbejde ,,, forsikringen betaler gladligt uden spørgsmål,,, så derfor er de pisse ligeglade med en knallert tank ,,, de samler nørder kunne jo finde på at brokke sig over en lille lak fejl ,,, det gør forsikringen ikke,,,, :roll: fik forøvrigt selv et tilbud på lakering af lygteøre lygtehus ,,, tank og sideskjolde igår,,, fra en autolakere pris 11500.- spir plus momme :twisted: :twisted: ,, spurgte også til om det var hele hans butik jeg købte til den pris :evil: :evil: ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af Stub »

se der har du fat i noget af det rigtige Johnny ,, men jeg forstår bare ikke at lige netop vores lokale maler ikke behandler mig ordentligt da vi har mere end 30 maskiner hvor 14 af dem køre race og bliver temlig tit skadet og bulet ,, det kunne være en god foretning for ham for vi hyler ikke over en løber eller fejl på racerne for de holder sig sjældent pæne ret længe af gangen ,,, så nu maler jeg alt selv fremover til jeg finde en der kan og vil male til ordentlig penge ,,, jeg har en god pulverlaker som maler både billigt og flot men det vil jeg ikke have på mine tanke ,, :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af strynboen »

hej kan vi ikke lave en liste til veteran lakere som tager os seriøst..alså en positiv liste..er lidt bange for negativ lister,,,de er jo somnavnet negative,,og vi kan nok ikke få modparten til at skrive hans opfattelse...men åbenlyse tilfælde skal der oplyses om,,moto leoni..og ander åbenlyse kriminelle..
har hørt at fuglsbølle maleren på langeland,, er overtaget af en ung mand..som er positiv over for mc og knallert maleri.
jeg vil tjekke op på ham
men skal vi ikke smide nogle navne på ærlige malere..som laver et godt arbejde til aftalt tid og pris,,,hvis de findes :?: :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af fdc »

Er der ikke nogen der ved hvad de gamle gubber :) med ekspresserne, sco, nsu og de andre fine mærker gør,de må have nogen forbindelser.
mvh flemming
Brian
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 30. nov 2007 23:15
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af Brian »

Jeg har fået to tanke og to sædelister malet hos den lokale autolakerer her i Billund. Det tog ca. 14 dage men prisen var OK ca. 3000,- plus moms. Tankene var totalt strippet og næsten bulefri, og blev malet i hver sin farve jeg fandt i kataloget ud fra sædelisterne der var i original lak. Mærkater blev monteret og det hele fik klar lak. Alt i alt en OK oplevelse. Han kan klart anbefales da han gør en del i "specialting" og gamle knallerter. Han har endvidere også selv sandblæserhal.
Yamaha FS1 1978 K1 ens motor og stel nr. (er renoveret)
Yamaha FS1 1978 DX ens motor og stel nr. projekt
Yamaha FS1 1977 K1 er renov

Venlig hilsen
Brian
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af Toke »

Yamaha FS1 50SS skrev:erfarringen siger mig at autolakere,,, er med ganske få undtagelser,,, er pisse ligeglad med med en knallert tank,,, det er der ikke penge i ,,, en kofanger til en skadet bil som koster 2000.- kr som reservedel render op i ca 15000.- kr når den har været ved autolakere for at blive indfarvet,,, har set adskellige af den type regninger og mekanikeren har kun fået ca 1000.- kr. for at tage den gl. af og montere den nye,,, regnestykke ----- ca 3000 til mekanikeren for kofanger og arbejdsløn = ca 12000 spir til autolakeren for max 2 timers arbejde ,,, forsikringen betaler gladligt uden spørgsmål,,, så derfor er de pisse ligeglade med en knallert tank ,,, de samler nørder kunne jo finde på at brokke sig over en lille lak fejl ,,, det gør forsikringen ikke,,,, :roll: fik forøvrigt selv et tilbud på lakering af lygteøre lygtehus ,,, tank og sideskjolde igår,,, fra en autolakere pris 11500.- spir plus momme :twisted: :twisted: ,, spurgte også til om det var hele hans butik jeg købte til den pris :evil: :evil: ,,,,
Det var vist nemmere, at han sagde han ikke ville male det. Den pris er fuldstændig i skoven.
Jeg skal ha' malet min kofanger på bilen, jeg fik en pris idag, 1600 + moms og det er en forsikringssag, hvor et autoriseret værksted står for af og på montering. Jeg tror altså det er lidt af et særtilfælde du har fundet der...det håber jeg ihvertfald..
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af FS1originalen »

Denne tråd får mig til at spørge: Har du opgivet dine "malerplaner" Johnny - det er jo sådan en som dig de sukker efter...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Advarsel mod autolaker

Indlæg af FS1originalen »

fdc skrev:Er der ikke nogen der ved hvad de gamle gubber :) med ekspresserne, sco, nsu og de andre fine mærker gør,de må have nogen forbindelser.
mvh flemming
Og nej... Som en af "gubberne" må jeg svare: Samme problem... Vi havde en - desværre afdød - sønderjyde som kunne og gad :cry: :cry:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"