Sneèn kan også blive for meget

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Morten Hansen
Stor knallert
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs 14. apr 2009 21:36
Kontakt:

Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af Morten Hansen »

Hej alle sammen :D
Er jeg den eneste der er træt af al den sne og frost :?:
Jeg synes det er rigtig træls at der bliver saltede så meget ude på de danske veje. For jeg har nu i den sidste månede ikke rigtig været ude og kører på min Yamaha, da jeg synes det ville være synd at den blev saltede til og begynde og ruste.



Morten Hansen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af steensgaard »

nej du er ikke den eneste! jeg er også ved at være godt træt af det kolde møg vejr! det er hyggeligt nok den første uge, men så skal det altså bare væk igen! hehe

mine fælge på hotten er desværre også begyndt at ruste frodi jeg har været nød til at kører på den i den kolde tid med salt på vejene.. :P men nå de må males når jeg får tid. men jeg glæder mig til det bliver sommer! :)
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af Henrik Fs1 »

Halløj! :lol: :lol:

NEJ, det må snart være nok med det sne sjov, alt bliver så besværligt i det vejr! Siger bare: GLOBAL OPVARMNING, du er velkommen! :lol: :lol: :lol: 8)
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af Kim B S »

Henrik Fs1 skrev:Halløj! :lol: :lol:

NEJ, det må snart være nok med det sne sjov, alt bliver så besværligt i det vejr! Siger bare: GLOBAL OPVARMNING, du er velkommen! :lol: :lol: :lol: 8)
Hej Henrik Fs1.
Det tror jeg alligevel ikke du vil ønske. :roll: Jeg ved jo at du bor i et lavområde, i udkanten af Vinderup. :wink: Et dejligt område som jeg kender ganske godt, da jeg selv har boet i nærheden. :wink: Og hvis vi får GLOBAL OPVARMNING, vil vandet jo stige en del. :roll: Og så vil du og resten af din familie, have et problem med Limfjorden, som efterhånden vil komme en del tættere på jeres hjem. :roll: På et tidspunkt nok lidt for tæt. :(

Men jeg er enig i at sneen har været her længe nok. :| Her har vi haft sne siden den 15-12-09, hvor den første sne kom om aftenen. :wink: Jeg kan ikke huske andre tidspunkter, hvor vi har haft sne så længe i et stræk. :roll:

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af Henrik Fs1 »

Har projekt om Global opvarmning,i denne uge så er skam klar over konsekvenserne af det hvis det er, men næsten hellere det end det S**** sne! :twisted: :twisted:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

For min skyld må der gerne komme 1 meter sne mere,,, så vi kan komme af med noget af det små kravl af insekter,,, snegle mm som genere om sommeren,,, OG ÆÆÆHHH er der kun mig her på forum som kan huske da der kun blev gruset på vejene ,,,som sådan fin glatføre bekæmpelse,,, men hold kæf,,, noget bumpel værk at køre på efter et stykke tid,,, når isen blev slidt igennem nogen steder,,, og salt joe det ødelægger da biler osv og sneplovne køre i døgn drift,,, men hvem er det lige der har så travlt ,,, at de helst skal køre 140 kmt selv om det er snestorm,,,det kan jeg jo se som nabo til en hovedvej at der køres sådan,,, folk har ikke ro på sig nu om dage,,, før i tiden tog man sig den tid tingene tog når der var snestorm,,, der blev ikke lavet mere end nødvendigt var for at opretholde livet og så ind i den varme stue og kigge ud på vejret,,,og nåe ja arbejdede man ude i byen og vejen var lukket så blev man hjemme til den blev åbnet,,,, idag fare folk ud kl 5 om morgen for at køre 2 km til arbejde hvor de skal møde kl 7 for at side fast hele formiddagen også alligevel ikke komme på arbejde den dag,,, fordi de må vente til falck har tid ,,, fordi at de også skal hjælpe de tusinder af andre som heller ikke kan finde ud af at blive hjemme selv om de fra råder alt udkørsel,,, er det det vær,,, så nyd nu vinteren mens den er her,,, i ved ikke hvornår vi får en ordentlig vinter igen,,,syntes sgu det er rart at sidde inde ved en varm radiator og se ud på vejret ,,, det får man ikke stress af,,,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS ons 27. jan 2010 19:51, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af Guess who »

Lige nu er jeg ihvertfald træt af sneen!!!!!!

Om ikke andet fygesne?

Var på loftet og hente noget, ser til min skræk at der ligger 3cm fygesne på mit loftgulv???? Mens ham med det hvide pulver puster ind gennem alle de sprækker han kan finde :evil: :evil: :evil: :evil:

Så jeg har brugt hele eftermiddagen på at tætne med asfalt fugebånds bølger, feje sne op på flere lofter!!!!

Ialt 5 stk 10L spande :shock: :shock: :shock: :shock:
Desuden er det mens jeg har bøvlet med dette, blevet tøvejr!!

Så ja, jeg er f..... træt af sneen og frostgraderne. :? :? :?

Men vi må huske vejret er af det eneste vi ikke kan gøre noget ved, uanset hvor meget vi villle :!:

Mvh
Benny
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af strynboen »

der ligger 2 cm sne på honda cd-50 eren...satans :evil: :evil: :evil: jeg tør ikke kikke oppe på loftet..
min yamaha har taivansen fælge så den bor inde på mit kontor,,med sentral varme,,men der kan ikke være flere knallerter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af subwoof »

se det er fordelen ved at ha en fiat 780 :D men naboerne er lidt trætte af en når man fyrer op under kedlen kl 3.10 om morgenen :D

men javist vi har ryddet sne af overdækningen på gylletanken 8)
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af strynboen »

he he ,,jeg har lige solgt min nh mejetærsker til hulu bulu"erne,,den startede ikke for godt i 8 grader frost,,men fik den i gang kl 20 om aftenen...så kunne den jo bare køre hele natten,,skulle med færgen kl 9 om formidagen,,men det mente heidi ikke vi kunne tilade os da næboen er hjemme..hnmmm sådan en seks cylender er sgu da fin at sove ind til,,ren musik..
nå hun bestemmer jo en del her,,,så næste morgen skulde jeg ud med start kæbler,,og tø lukomet op igen..men kunne ikke tø ruderne op...der er ingen varme app i en mejetærsker....men afsted kom den...nu har jeg kun en db 900..men den er også fin nok til 7 ha...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af subwoof »

ja en 900 er fin til 7 ha. selv høster jeg da 4ha med hest og selvbinder :)

men fiat'en har desværre den lille ting at forvarmeren er død.. så det foregår med jumpstarter og masser af elstart :D
så skal den jo helst stå og tøffe lidt, så hun blir driftsvarm, mens man så går og skraber ruder(ind og udvendig :) kan man lig så stille høre turboen komme i omd. indtil der kommer en enkelt lille blå flamme, så er hun klar :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af strynboen »

ja jeg startede min 1455 i morges...den slog en hvid streg op i himlen,,det første kvarter den kører,,den er skruet til 180 hk
så den kan ikke brænde olien før den er varm..den skal ikke stå mange minutter i maskin huset,,,så kan man ikke finde den for røg,,når den er varm køre den som en symaskine..den har kun en varme spiral i indsugeningen,,men starter altid
den har turbine kobling som fendt 800 samme gear kasse,,den glider i gang med en stille fløjten fra turboen..når man fyre den af..er det som et jordskælv...eller et my lokomotiv..kan huske når de kom med jernbæne færgen i knudshoved,,og træk i land,,sølvpilen sagde også godt når den gik i land ,,jeg boede der i nogle måneder i nyborg,,på knudshoved vej ved færgehavnen i 1982...i dag er det hele væk...
Vedhæftede filer
case-250kb.jpg
case-250kb.jpg (39.81 KiB) Vist 9611 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Sneèn kan også blive for meget

Indlæg af subwoof »

uh ha jeg har tilbragt mange timer i sådan en 1455'er :D

det er en skønhed, den jeg kørte i gik med 170hk ca. den gav os et dejligt brøl når man sparkede til den :D

fiat'en går med 165hk :P eftermonteret scania turbo, hugget fra en lastbil ved en hugger.. men jeg var nødt til at montere oliekøler på hende.. for sjov skyld målte jeg en dag temp. på bundkaret.. 140 grader :roll: :roll:
det tager den 10 min i tomgng at få rykket den igang :D

men når maskinstationen sidder fast. med deres store skrumler.. kommer fiaten :P
røgen fra den er nærmest blålig og indtil turboen er kommet igang, sprøjter det med diesel :D det er et skønt miljøsvineri..
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"