bøvl med svejseværk

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

bøvl med svejseværk

Indlæg af bonde søren »

hej igen (:

Nu er der bøvl med svejseværket et Migatronic Rally 166m, Race 142.
Hvad mener i om dette svejseværk er det noget gammelt lort eller fint til hobby osv. ?
Problemet ligger i at sikringen til trådfremføringen springer hele tiden, det er den glassikring der sidder på printpladen (250v/5amp).
Hvad kan være årsagen til dette, det er da lidt træls når man står og skal ha svejst noget vigtig

På forhånd tak, mvh søren
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: bøvl med svejseværk

Indlæg af strynboen »

springer sikringen også hvis du køre uden tråd,,,det er en lille jævnstrøms motor som trækker frem,,dvs kul ,og komutator..
måske skal motoren renses,,prøv at megge den,,for overgang...men blæs den ren først,,kulstøv kortslutter
men hvordan glider tråden...prøv at trække skubbe den frem og tilbage...den skal glide let
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: bøvl med svejseværk

Indlæg af bonde søren »

tråden glider fint, og den springer også uden tråd.
men tidligere ejer sagde den havde stået stille længe så den kan godt være støv vil nok starte med at blæse den rent men skal man kunne dreje fremrykker hjulet med hånden ? for det kan man ikke ?
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: bøvl med svejseværk

Indlæg af strynboen »

hej der er et gear på fremdrevet,,så det kan ikke drejes med hånden..må heller ikke tvinges med en poligrib..prøv at pille ledningerne af motoren..og se om sikringerne så holder...det kan måske være din gasventil,,eller det relæ som trækker motor og gasventil,,disse ting aktiveres samtidigt..jeg plejer at rense printene med pronto eller el spray..så de ikke irre..ca 1 gang im året
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: bøvl med svejseværk

Indlæg af bonde søren »

hej igen det er super med din hjælp, jeg har ikke tvunget noget rundt, bare prøvet lidt fra side til side med løs hånd.
mistanken til motoren ligger i at de to ledninger til fremdrifts motoren går om på printplade og imellem der sidder den sikring som springer men kan jo selfølgelig godt være andet der har indflydelse det må jeg lige ud og kigge på. men er det generelt et anlæg der kan svejse ordenligt, ellers gider jeg ikke ofre det vilde på det (:
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: bøvl med svejseværk

Indlæg af strynboen »

hvis sikringen sidder på motor ledningen..er det nok ,,som du siger den..men ellers kan du sende motoren over til mig..
men hvis motoren er brændt af koster det ca 800 at renovere,,et nyt anker i..det plejer at være rimelige gode svejseværker
til semi prof/ skole brug..de bliver ikke brugt i svær industrien..er lidt skrøblige i forhold til esab og kemppi..
800 er værste fald,,hvis det bare er kul koster det omkring 300..ellers prøv at ringe til dem..jeg har lige fået et print derindefra..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: bøvl med svejseværk

Indlæg af bonde søren »

okay jeg prøver lige at kigge på det selv først ellers skal jeg nok vende tilbage (:
fuskeren
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"