praktisk info ang. periodisk syn af bil

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af claus olieklud »

hejsa der... jeg har lige udskiftet min gamle vogn, da den ikke var meget værd længere. den nye er en toyota hiace `96 - 206000 km. bilen er købt med plader, men skulle synes senest 14052010... da der er 4 måneder til er indkaldelsen ikke sendt ud endnu. jeg forhørte mig i synshallen for regler angående syn før tid, og fik afvide at man kan stille til periodesyn op til 6 måneder før tid !!! den tid man kommer for tidligt bliver bare lagt oven i de 24 måneder som et syn for max. 3500 kg`s biler gælder !!! som sagt - så gjort... nu er der 28 måneder til næste syn... træk aldrig en bil i syn, men kom så hurtigt du kan - der er alt at vinde... hurra hurra... desuden kan man nu for små penge købe et kontrolsyn hvor bilinspektiøren redegøre for hvad der ville være fornuftigt at gøre ved vognen... hilsen olieklud...
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af Kim B S »

Hej Claus olieklud.
Tillykke med din nyindkøbte varevogn. :wink: jeg tror faktisk at det er et rigtig godt og stabilt køretøj. :wink: Der plejer i hvert fald ikke, at være mange problemer med en Toyota. :D Og kilometertallet er jo ikke voldsom højt, så der burde være mange kilometer tilbage i den. :wink: Min kære Volvo blev synet i starten af December, og skulle gerne køre længe endnu, hvilket den også burde kunne. :D Den har kørt 270000 km. :wink: Men jeg mødte en gang en Volvo 240 ved et Træf, som havde rundet 1,8 million kilometer. :D Så min burde have langt endnu. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
hotty
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 9. jan 2010 21:59
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af hotty »

min toyota hiace fra 1996 har lige rundet 352000kr drivlinje aldrig åbnet kører stadig som en drøm. kender tidliger ejer som har haft den siden den havde gået 60000km
Kim Madsen
Junior knallert
Indlæg: 88
Tilmeldt: søn 25. jan 2009 08:49
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af Kim Madsen »

Hej

Jeg tror ikke du er blevet informeret korrekt. Alle person- og varebiler skal til periodisk syn første gang fire år efter datoen for bilens 1. indregistrering og derefter med to års mellemrum.

Færdselsstyrelsen indkalder til periodisk syn jf. synsbekendtgørelsens § 56 i perioden to måneder før og tre måneder efter datoen for 1. indregistrering, som også kaldes månedsdatoen.

Året bestemmer, om indkaldelsen sker i lige eller ulige år. Det er således månedsdatoen og ikke seneste godkendelsesdato, der styrer indkaldelsesterminerne.
Med hilsen Kim Madsen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Kim Madsen skrev:Hej

Jeg tror ikke du er blevet informeret korrekt. Alle person- og varebiler skal til periodisk syn første gang fire år efter datoen for bilens 1. indregistrering og derefter med to års mellemrum.

Færdselsstyrelsen indkalder til periodisk syn jf. synsbekendtgørelsens § 56 i perioden to måneder før og tre måneder efter datoen for 1. indregistrering, som også kaldes månedsdatoen.

Året bestemmer, om indkaldelsen sker i lige eller ulige år. Det er således månedsdatoen og ikke seneste godkendelsesdato, der styrer indkaldelsesterminerne.

vil lige tilføje lidt her,,, hvis bilen er over 4 år og afmeldt og den skal synes inden den kan få nr plader på igen kan man i de papire man skal ud fylde på motorkontoret eller hvad de nu kalder det idag,,,, krydse af at bilen skal følge den nye syns dato,,, så den køre 2 år fra sidste syns dato,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Kim Madsen
Junior knallert
Indlæg: 88
Tilmeldt: søn 25. jan 2009 08:49
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af Kim Madsen »

Ja det er rigtig, men bilen kan stadigvæk kun køre 2 år inden syn igen :wink:
Med hilsen Kim Madsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af claus olieklud »

hej kim madsen... du skal læse hvad jeg skrev i første indlæg... op til 6 mdr før sidste frist... i mit tilfælde 4 mdr før sidste frist. det betyder at det kun er 20 mdr siden sidste frist sidst... loven siger op til 6 mdr før tid, og du bevarer den godkendelses dato som har fulgt bilen alle dage... jeg var selv ikke klar over de vide muligheder... hilsen olieklud...
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: praktisk info ang. periodisk syn af bil

Indlæg af Lehmann »

claus olieklud skrev:hej kim madsen... du skal læse hvad jeg skrev i første indlæg... op til 6 mdr før sidste frist... i mit tilfælde 4 mdr før sidste frist. det betyder at det kun er 20 mdr siden sidste frist sidst... loven siger op til 6 mdr før tid, og du bevarer den godkendelses dato som har fulgt bilen alle dage... jeg var selv ikke klar over de vide muligheder... hilsen olieklud...
Det er også det jeg er bekendt med. Op til 6 mdr. før- Gør du det f.eks. 7 mdr. før, vil den blive indkaldt igen 7 mdr. senere, og ikke op til 30 mdr. før, som i dit eksempel.

Har også lige haft min egen til syn. Købte den i januar 08 og den er fra september 99. Fik ændret synsdatoen dengang, og fik derfor indkaldelse til syn januar i år. Altså så det periodiske syn følger den nye dato efter 5 mdr. uden plader på,(januar lige år(08)) og ikke første registreringsdato.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"