Forskellen på patina 9514 & patina 514
Forskellen på patina 9514 & patina 514
Først patina 9514:
Og nu patina 514:
Synes det var pudsigt at de to speedometre står på det de gør, og jeg tænkte mit og lavede så lige denne billedeserie. Desværre blev ikke alle lige gode, så I må vente med en god billedserie af min guldklump til senere.
Ja der er utrolig stor forskel på, hvordan folk behandler deres ting. Og ja den første af dem har "kun" kørt de 9514, da det kan ses på det originale fordæk den trods alt stadig har monteret. Og nr. 2 har kun kørt 514 km... En perle af de få, som jeg glæder mig til at vise frem til træf.
Og nu patina 514:
Synes det var pudsigt at de to speedometre står på det de gør, og jeg tænkte mit og lavede så lige denne billedeserie. Desværre blev ikke alle lige gode, så I må vente med en god billedserie af min guldklump til senere.
Ja der er utrolig stor forskel på, hvordan folk behandler deres ting. Og ja den første af dem har "kun" kørt de 9514, da det kan ses på det originale fordæk den trods alt stadig har monteret. Og nr. 2 har kun kørt 514 km... En perle af de få, som jeg glæder mig til at vise frem til træf.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Nøj! hvor er de bare fine. Specielt den som har kørt 514 km. Den står som næsten ny. Flot samling!
Kenneth
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Reedvalve: Tak skal du ha. Jeg var på Fyn igår og hente de to brugte du kan se. Har fået nyt værksted, og har så flyttet de to (den gule og den guld) op i det ny, og tog lidt billeder af dem, og bemærkede tallet.
Jeg har endnu en guldfarvet stående i min kælder, som er gemt godt væk, som jeg også skal ha gravet frem, nu jeg har fået plads. Den har så 5800 km. svjh. på klokken, men ser ligeså pæn ud.
Jeg har endnu en guldfarvet stående i min kælder, som er gemt godt væk, som jeg også skal ha gravet frem, nu jeg har fået plads. Den har så 5800 km. svjh. på klokken, men ser ligeså pæn ud.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Sjovt nok, var jeg også på fyn igår, for at bytte lidt dele.Lehmann skrev:Reedvalve: Tak skal du ha. Jeg var på Fyn igår og hente de to brugte du kan se. Har fået nyt værksted, og har så flyttet de to (den gule og den guld) op i det ny, og tog lidt billeder af dem, og bemærkede tallet.
Jeg har endnu en guldfarvet stående i min kælder, som er gemt godt væk, som jeg også skal ha gravet frem, nu jeg har fået plads. Den har så 5800 km. svjh. på klokken, men ser ligeså pæn ud.
Den jeg har stående, ligner standsmæssigt meget den du har som har kørt 5xxx km. En dag når jeg får tid til, at kigge på den, skal der fikses lidt hist og her.
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Hehe ja Danmark er et lille land.Reedvalve skrev:
Sjovt nok, var jeg også på fyn igår, for at bytte lidt dele.
Den jeg har stående, ligner standsmæssigt meget den du har som har kørt 5xxx km. En dag når jeg får tid til, at kigge på den, skal der fikses lidt hist og her.
Kenneth
Den glæder jeg mig da til at se når du får tid.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Det er lidt svært at se, men er der ikke noget med, at den gamle model har et lidt højere styr?
Nu bliver vi sågu osse nørdede mht. Passola SA50.
Nu bliver vi sågu osse nørdede mht. Passola SA50.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Haha det synes jeg kun er fedt.Jensmc skrev:Det er lidt svært at se, men er der ikke noget med, at den gamle model har et lidt højere styr?
Nu bliver vi sågu osse nørdede mht. Passola SA50.
Den gule du kan se er en gammel model, og den anden så en ny model. Forfra kan man tydeligt se forskellen.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
I brochuren til den gamle model er billederne taget i Odense foran Føtex på Vesterbro. Et naturligt valg, da SRI jo lå i Odense.
Brochuren ligger her på forummet et sted,
Brochuren ligger her på forummet et sted,
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Jeg har skam selv et fint eksemplar af brochuren, som fulgte med den gule. Den er rigtig sjov at ha. Siger en del om kulturen dengang.Jensmc skrev:I brochuren til den gamle model er billederne taget i Odense foran Føtex på Vesterbro. Et naturligt valg, da SRI jo lå i Odense.
Brochuren ligger her på forummet et sted,
Men ellers tak for det.
Senest rettet af Lehmann tirs 5. jan 2010 22:02, rettet i alt 1 gang.
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.
Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
nøj hvor er de fine
Det ender da med jeg må have sådan en lige pludselig
Det ender da med jeg må have sådan en lige pludselig
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... rID=120845 Mine biler.
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbru ... serID=5941 Mit RC-legetøj.
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbru ... serID=5941 Mit RC-legetøj.
Re: Forskellen på patina 9514 & patina 514
Hej Lehmann.
Det er altså herligt at se Passola`er som er så velbevaret.
I den tråd som linket her under er til, er der katalogbilleder af både gammel og ny model, på side 3 og 4.
viewtopic.php?f=5&t=1649
Hilsen Kim.
Det er altså herligt at se Passola`er som er så velbevaret.
I den tråd som linket her under er til, er der katalogbilleder af både gammel og ny model, på side 3 og 4.
viewtopic.php?f=5&t=1649
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.