en guide der viser påmonteringen af staffering?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

en guide der viser påmonteringen af staffering?

Indlæg af steensgaard »

hej alle sammen..
jeg skal snart til at montere stafferinger på min 77'er tank og sideskjolde.. men jeg er meget i tvivl om hvordan de skal sidde med de præcise mål og det så fik den idé der måske var en af jer lidt mere erfarne der kunne lave en guide så os der ikke har prøvet det før har nogle mål at gå ud efter. for de skal jo sidde rimlig præcist for de sidder "rigtigt".. har godt læst her inde med nogle i mener sidder forkert. og det ville jo være ærgeligt at bruge penge på et sæt nye stafferinger og så de kommer til at sidde forkert.. ög har jo set de geniale guides som er blevet lavet over motor og ledningsnet! (tak nielsfup) :P hehe men ved ikke om der er nogle der orker det? :P

- mvh Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: en guide der viser påmonteringen af staffering?

Indlæg af FS1originalen »

Hej Lars,

På Bennys hjemmeside under modeller/årgange ligger der et billede af en blå 77'er. Der printede jeg ud i A4 format og brugte som reference. Der kan du nogenlunde se at striben på tanken ligger 8-10 mm fra bunden, og også hvor YAMAHA står i forhold til de skrå streger i "Striben"...

Der hvor vi har kommenteret nogen der sidder forkert er typisk på metalsideskjolde hvor mærket ikke sidder vandret. På plastskjoldene bør det ikke være noget problem...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: en guide der viser påmonteringen af staffering?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg syntes det er en rigtig god idé, og her mener jeg vi skal have folk med originale tanke og sidedæksler der ikke er malet om til at tage nogle billeder og skrive mål på.. evt tage billeder hvor man holder lillemors sy-målebånd på.

Selv om jeg har gjort meget for at mine skal sidde korrekt, så bliver det jo aldrig så perfekt som hvis man står med en original del og måler efter.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: en guide der viser påmonteringen af staffering?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hvis man nu ser de original fabriks monterede stafferinger så sider de heller ikke lige flot på dem allesammen :roll: prøv at se brochure billederne :?
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: en guide der viser påmonteringen af staffering?

Indlæg af steensgaard »

det er lige præcis som morten beskriver det at det også ser ud inde i mit hoved! hehe altså præcis mål med målebånd så man kan se om det er 1 cm. eller 1.5 cm. og ja så hvis man kunne tage de forskellige årgange (altså dem hvor stafferingerne ikke er ens) og så dem der har enten orginal fra fabriks eller hvor man VED de sidder rigtigt tager nogle billeder som kan hjælpe os andre.. :P
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"