550 og 400 four

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
ejn
Stor knallert
Indlæg: 174
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 11:02
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af ejn »

Hej

Betaler du for det der mc-galleri ?

Kikker lidt med på et forum for Yamaha dt.

Der er nemlig en som bygger rustfri udstødninger som jeg er lidt lun på at få fat på.

Men den gamle bliver nok bare lappet for 6000 er sgu mange penge.

Mvh

Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Brugeravatar
j.i.m
Stor knallert
Indlæg: 296
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 16:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af j.i.m »

Hej Esben
Ja det koster lidt.
Hilsen Jakob.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

hej den 750 er imponerende..du går lidt mere op i det end jeg gør..det eneste som skræmmer lidt er din bremse vædske beholder..men den er nok til de nyere k8..eller hvad de nu hedder..fine klassiske dæk..jeg skal have nye på næste år..og overvejer også at gå tilbage til de mere årgangs rigtige mønstre..så mit sidestøtte ben igen kan bruges..det når ikke jorden..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
j.i.m
Stor knallert
Indlæg: 296
Tilmeldt: ons 16. sep 2009 16:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af j.i.m »

Hejsa.Ja det er rigtig set, den bremse væske beholder kommer fra en cb 750 f2. Det var en jeg monterede i 95 da jeg lavede med 2 skiver i for, dengang gik jeg ikke så meget op i om det var originalt og desværre solgte jeg den rigtige.
Hilsen Jakob.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

det virker også bedst med 14 mm stempel med dual disc..men kan godt gøres med den gamle orginale..tror alle gamle honda køre med samme..fra 350 four til 750
mine er ens på 400 og 550..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

har lige forsøgt at montere en bagage rack..men kan ikke åbne sædet..mon det er det u orginale sædes skyld..eller er cb 77 bagage bøjlen for lille..den passer ellers fint..ok mangler en cm fremme,,for at passe helt
Vedhæftede filer
honda bagage 1.jpg
honda bagage 1.jpg (132.46 KiB) Vist 8189 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

har svejset en lille kasse med bøjle så den kan spændes på styret med et voltmeter..har limet en diode bag skalaen som instrument belysning...
det virker super fint...men er nok lige stort nok..så skal have findet et mindre voltmeter..
lortet virkede ikke i starten..troede jeg...og biksede i en time med testing...men opdagede til sidst at voltene var nede på 8 volt..og skalaen er 10-16...derfor!!!!!!
Vedhæftede filer
voltmeter -1.jpg
voltmeter -1.jpg (147.59 KiB) Vist 8165 gange
volt-2.jpg
volt-2.jpg (173.5 KiB) Vist 8165 gange
volt 3.jpg
volt 3.jpg (163.38 KiB) Vist 8165 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er da ikke permanent vel ? lader den ikke som den skal ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

hej nej det er bare som test..til jeg er sikker på det virker..men ville entelig gerne have et lille bitte voltmeter,, men har fundet en kontrol kasse med en diode som skifter farve..efter voltene og blinker hvis spændingen bliver for lav..det var nemt at bore et lille hul hvor dioden lige kikker op..og elektro boxen kan sidde under tanken
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

så har jeg overstået den første længre test tur...den køre fint..men mangler lidt kraft ved overhaling..man skal lige et gear ned..og have lidt mere fri vognbane med de 55 hk..topfarten er nok omkring de 170..jeg fik nemt den op på 150..uden tilløb..men på de sidste kmt er vindmodstanden en voksende faktor..
mit batteri er kun på 11 volt..så der er en død selle i det...så skal ikke have justeret noget før den har et nyt monteret..bremserne er rimelige..uden at imponere
dual disc er nok en nøvendig opgradering..som ikke ødelægger det klassiske look..
men motoren trækker super fint..og den har en super marchall brøle lyd..når den overhaler...det er vigtigere end topfarten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af hybber »

Dejligt med en god testtur, og vejret var da lige til det!

Har man anlagt autobahn på Strynø??

Kunne da være man skulle tager bilen med på næste træf og se om den stadig kan ramme 250! he he
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af Morten - Webmaster »

250 på strynø, så har man sgu travlt både med acceleration og nedbremsning :teeth2
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

tja 6000 heste..så skal jeg da fylde nitro glycerin i bensin tanken på den gamle honda....
jeg tog træf turen fra i foråret..og nåede da helt til lohals...vi måtte jo stoppe på halvvejen da vi kørte knallert..måtte jo vente på de puch"er som ikke gennemførte
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

så fik jeg lavet sædet på cbx"en..tog sædet jeg fik med til 550"eren fra henrik..og flåede dyret..det var et 2 step sæde..som vi ikke syntes var pænt..selv om 78 modellen har det. orginalt.så henrik købte et 77 fladt model sæde til den..
men det 2 step sædebetræk passede lige på min cbx...
har limet det på med kontakt lim..gad ikke alle klamper..
det er ikke helt strammet op på billed...

har kørt mange km på 550"eren..tager den på arbejde når vejret er godt..og nupper lige en tur efter fyraften..den er fantastisk sjov..selv om køre egenskaberne ikke når cbx"eren..bla er der en tedens til vobbel..hvis man tager en hånd af styret over 100 kmt...så det gør man ikke..til gengæld er den meget levende på vejen
men de gamle hondaer er faktisk meget driftsikre..når de renoveres grundigt og bruges dagligt
Vedhæftede filer
sæde cbx1.jpg
sæde cbx1.jpg (149.78 KiB) Vist 8084 gange
sæde cbx 2.jpg
sæde cbx 2.jpg (145.17 KiB) Vist 8084 gange
sæde cbx 3.jpg
sæde cbx 3.jpg (147.82 KiB) Vist 8084 gange
cbx sæde5.jpg
cbx sæde5.jpg (113.33 KiB) Vist 8084 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: 550 og 400 four

Indlæg af strynboen »

her er en test af en cb 500..den har en svagere kobling med snegl som yamaha..og lidt mindre hk end 550 k3 men 550 er en modernisering af denne model

rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"