ikke en yam . men .....

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

ikke en yam . men .....

Indlæg af Jman »

det er ikke en yam..... men kan købe nogle højtalere ... JBL jrx 125 . er der nogen der har erfaringer meddem ... kører nu med et oldtidsfund men gode højtalere .. Cerwin Vega A 506 ... men de skal lige ofres 1500 på igen . men jeg ville bare lige øre om der var nogle der kendte til JBL
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: ikke en yam . men .....

Indlæg af Kim B S »

Hej Iman.
Jeg fandt lige noget om de JBL højtalere. :wink: Jeg kender ikke lige den model. :wink:

http://www.thomann.de/de/jbl_jrx_125.htm

Men jeg ved at JBL laver flere fine højtalere. :D blandt andet desideret entusiastgrej som de er rigtig gode til. :D Da kan man få fantastisk lydkvalitet. :D Dem du har kik på, ser ud til mere at være til diskotek`s eller orkesterbrug. :wink: Men det svare nok også mere til dine gamle Cervin Vega. :wink:
Jeg kørte selv mobil diskotek i firserne. :D Og da brugte jeg et sæt Cervin Vega A316R :wink: Det var noget af det som gav mest lydtryk for pengene dengang, og også rimelig lyd i forhold til prisen. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ikke en yam . men .....

Indlæg af Jensmc »

For ca. 15 år siden købte jeg et par Dynaudio- højttalere. Osse brugte. De spillede perfekt.
Inidlertid havde tidens tand tæret hele gummikanten på begge basser, så at kanten kunne nuldres væk. Eller osse revnede den af sig selv, når jeg spillede højt.
Så udfra den oplevelse, ville jeg være meget påpasselig med køb af brugte højttelere.
Jeg har stadig diskanterne liggense (D-28 oliekølede), hvis nogen skulle have interesse.
Pris pr. diskant dengang var 1500,- /stk. Så 500/ atk. er vel OK. Har 3 stk.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: ikke en yam . men .....

Indlæg af Jman »

takker for svarene ... men har købt dem nu ... de kan osse spille ... men skal nok lige have en større forstærker med tiden ... ihvertfald efterhvad de skrev bagpå ... kant ophængende kan laves ... for 750 kr pr 15" bass har checket det sidste år .. da jeg har et par gamle cerwin vega a 504 r som jeg skal have lavet begge basser på ... der er jo intet som gode gamle højtalere der bare spiller
Mine Køretøjer
Ikke køreklar
Årg. 79 med match af motornr. lagt på hylden indtil videre :-(
Køreklar


Peugeot 406 2.0 aut. stc. Årg. 00
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"