Hvad siger folk.....

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Hvad siger folk.....

Indlæg af maxibent »

Hvad siger folk,venner kæreste m.m når i fortæller,at i kører rundt på en gamel 4-Gear´s fra 70 erne ?
En typisk komentar jeg ofte hører er: Fuck noget gamelt lort,eller sådan en Yamaha kan ikke holde til
en skid vist der kommer tun på,eller den milde: så har du da nok,at skrue i ! .
Men må da nok sige,at man kommer til at snakke med en masse nye mennesker,når man er ude at køre
og de kan se,at der er tale om et fint orginalt eksemplar...... :D
Er der andre der kender det ?
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Maxibent
Jeg har kun mødt venlige mennesker, når jeg er ude at køre en tur, for mange bliver der vækket nogle gode gamle minder, fra de var unge og de synes det er sjovt, fint og spændende at se en gammel knallert rulle gennem gaden :D :D :wink: .
mvh. Lars
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Maxibent.

Ja - her ude på den jydske hede siger folk nok ikke det de tænker, men jeg var sammen med en fætter i lørdags, som omkring 1976 klargjorde i hundredevis af Yamaha'er hos en cykelhandler i Mønsted ved Viborg og han ønskede i dag, at han dengang havde investeret i nogle og derefter opbevaret dem et tørt og sikkert sted - og så solgt dem til toppris i dag. :wink:
Jeg havde en anden sjov oplevelse i denne efterårsferie, for en nevø ville gerne afprøve en Yamaha, så han fik lov til at låne en FS1 og han var også helt vild med den - men forældrene var ikke med på købet, for han har en Maxi i forvejen.
Ved deltagelse i Classic Motor Show på Lundø var der også generel ægte interesse for dem, for jeg var knapt nok parkeret, inden den første interesserede kom for at spørge om div. :)
Så er der endelig konen, der ikke gider at høre om det :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg kan sagtens genkende alle de kommentarer som i skriver om. :wink: Jeg har heldigvis mest oplevet de positive. :D Det er vidst altid sådan når man køre i eller på et godt gammelt køretøj. :wink: Jeg har oplevet meget af den slags, blandt andet også da jeg havde Volvo Amazon. :D
Og det er også begyndt med min Volvo 240 GLT. :D Jeg har flere gange fået forlænget en indkøbstur ren tidsmæssigt, fordi man kommer til at snakke om gamle Volvoer eller gamle Yamahaer. :wink: :D Der er altid nogen som har haft en magen til, eller en lignede model som de aldrig skulle være gået af med. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af tøffe »

ja jeg har også kun hør positiv om dem det er kun frugen der siger at du gider det gammel lort :lol: men aligevel skal hun lige ud og kigge en gang i melem når jeg går og roder hi hi tøfe
Søren T.
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 13. aug 2009 19:07
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Søren T. »

Poul-Erik A. skrev:Hej Maxibent.

Ja - her ude på den jydske hede siger folk nok ikke det de tænker, men jeg var sammen med en fætter i lørdags, som omkring 1976 klargjorde i hundredevis af Yamaha'er hos en cykelhandler i Mønsted ved Viborg og han ønskede i dag, at han dengang havde investeret i nogle og derefter opbevaret dem et tørt og sikkert sted - og så solgt dem til toppris i dag. :wink:
Jeg havde en anden sjov oplevelse i denne efterårsferie, for en nevø ville gerne afprøve en Yamaha, så han fik lov til at låne en FS1 og han var også helt vild med den - men forældrene var ikke med på købet, for han har en Maxi i forvejen.
Ved deltagelse i Classic Motor Show på Lundø var der også generel ægte interesse for dem, for jeg var knapt nok parkeret, inden den første interesserede kom for at spørge om div. :)
Så er der endelig konen, der ikke gider at høre om det :?
Hej Poul-Erik.

Han har måske også klargjort min K1 i 1978.

Mvh
Søren
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej


joooe møder sommetider nogen som syntes at man er åndsvag at samle på det gl. lort,,, men forklare dem så bare at når de nu engang bliver bedste / olde forældre så kommer de jo nok med ungerne og skal visse og fortælle børnebørn / oldebørn at sådanne ting havde / brugte man da man selv var ung,,, også var det jo nok rart at nørderne havde gemt lidt af vores kultur arv,,, og joe så kan de jo godt se meningen med det,,, men i langt de fleste tilfælde så syntes folk at det er sjovt og flot at få et tilbageblik i tiden og mange har jo selv haft og brugt disse ting,,, så jo generelt anerkendelse for arbejdet :D ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af maxibent »

Jeg har sådan set også,kun gode oplevelser når jeg er ude og lufte Yamahaen.....,der er solgt
rigtig mange 4-Gear´s her på Mors,vi havde 3 cykelhandlere der gjore rigtig meget i fs1.
Nu er det sådan,at jeg er singel,så jeg er da til sommetider på en lille date,men jeg ved ikke
rigtig om jeg skal forsøge,at undgå at fortælle at jeg tænder på gamle knallerter det kan jo godt
lyde lidt for Kinky :D
Brugeravatar
Stillads
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 21:24
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Stillads »

For ca 1 måned siden var jeg ude og tulle på min Suzuki 3 gear (ja ja jeg ved det godt, men det tager tid at renovere), og blev indhentet af en gruppe på scootere, vi kom i snak, og de spurgte hvad sådan et gammelt øg kørte på toppen.

Jeg svarede at den kører ca 45 km/t (hvad den gør i følge en MC betjent), og de grinede lidt, de gik mellem 60 og 70 km/t.

Piben fik dog en anden lyd da jeg lige henkastet bemærkede at den var 100 % lovlig, og nå ja så er den også lige 36 år gammel.

Da jeg daffede af, havde drengene respekt i øjnene for det "gamle øg" :mrgreen:
Hold nallerne fra roterende dele ;-)

Nu virkelig multikulturel

Østrisk, italiensk japaner ejer ;)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad siger folk.....

Indlæg af Poul-Erik A. »

maxibent skrev:Jeg har sådan set også,kun gode oplevelser når jeg er ude og lufte Yamahaen.....,der er solgt
rigtig mange 4-Gear´s her på Mors,vi havde 3 cykelhandlere der gjore rigtig meget i fs1.
Nu er det sådan,at jeg er singel,så jeg er da til sommetider på en lille date,men jeg ved ikke
rigtig om jeg skal forsøge,at undgå at fortælle at jeg tænder på gamle knallerter det kan jo godt
lyde lidt for Kinky :D
Hej igen. Du er åbenbart fra Morsø, der bl.a. er kendt for Aksel Sandemose's Jantelov (Du skal ikke tro....) :wink: Jeg var heldig at købe min første brugte skråtskårne udstødning hos forhandleren ved rundkørslen i Nyk.M. og har siden tit været omkring for at spørge til sjældne dele, men der bliver længere og længere mellem dem.
M.h.t. dating tror jeg, at jeg ville nævne lidenskaben for maskinerne, for at signalere interessen for klassisk kvalitet...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"