fælles nummerplade

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Prøv en skiltemager,,, han kan sikkert vejlede dig i det ,,, og fortælle hvad der er bedst :D ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

takker, sådan en vil jeg prøve (: jeg undersøger det dog først i aften, da jeg smutter på arbejde nu :wink:

-men vender hurtigst muligt tilbage :P
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af Kim B S »

Hej thomsen.
Det er ellers en super flot plade du har designet. :D Den ville da også side fint bag på min Yamaha. :D Så jeg håber at du finder et godt solidt materiale at lave dem af, som ikke koster en bondegård. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af martin p »

hvad med en tynd plexiglas plade også få skiltemaleren til og lave dit design i noget folie vi kan på føre plexi pladen?
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af Lasse1969 »

Hej
Kunne det ikke lade sig gøre at laminere den og der efter lime den på en tynd aluminiumplade for at stive den lidt af. :D :wink:
mvh. Lars
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

hejsa kim og takker for det :mrgreen: jeg prøver at finde en god løsning.

martin jeg havde faktisk tænkt på noget af det samme :mrgreen: men jeg tror bare det bliver dyrt at få lavet en af hver :wink: men jeg undersøger det lige ;)

lars, genial idé jeg tror jeg prøver at få en lamineret og den limet på evt. aluminium eller andet lign. for at se hvordan det ser ud :D

EDIT: eller kunne man måske lime printet på en 1mm plade og få det hele lamineret :wink: hvis det kan lade sig gøre tror jeg det er pænere :P
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Tomsen
Din nummerplade ser super smart ud :D :D , fedt design 8) , fin ide :idea: , når du har fået lamineret pladen og fået boret de huller til monteringen, tror jeg det ville være godt, at give den et godt lag lak, så vandet ikke har så let ved at trænge ind i papiret, ved de huller der er boret i pladen :D :wink:
thomsen skrev:hejsa kim og takker for det :mrgreen: jeg prøver at finde en god løsning.

martin jeg havde faktisk tænkt på noget af det samme :mrgreen: men jeg tror bare det bliver dyrt at få lavet en af hver :wink: men jeg undersøger det lige ;)

lars, genial idé jeg tror jeg prøver at få en lamineret og den limet på evt. aluminium eller andet lign. for at se hvordan det ser ud :D

EDIT: eller kunne man måske lime printet på en 1mm plade og få det hele lamineret :wink: hvis det kan lade sig gøre tror jeg det er pænere :P
mvh. Lars
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

hejsa lars, du er bare fuld af gode ideer :mrgreen:

jeg tænkte lidt på om man ikke kunne lave en "skjult" montering på en måde :wink: den må jeg lige gumle lidt endnu på.

Jeg har købt noget gemmensigtig tyndt plast, og i morgen får jeg det lamineret (da det er tyndt, lægger jeg både et lag plastik over og under papiret :roll: ) så håber jeg bare det bliver stift nok :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af martin p »

vi venter spændt :D
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

seneste update er ikke særlig god desværre :cry: jeg havde som sagt klippet to stykker plast ud, et til for og et til bag. Men det viste sig at det ..... laminering slet ikke limede sig fast på pladen :evil:

Jeg prøver Lars' ide med at lime det laminerede papir på en eller anden form for afstivning :wink:

Så i morgen må jeg se om jeg kan finde en stiv plade, der ikke er for dyr. Måske silvan eller lign. ???
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

Hejsa

jeg har fået lamineret em plade, men har ikke købt noget plast e.lign. til at stive det af, og jeg smutter på ferie fra nu til lørdag, så der går desværre nok lidt over en uges tid før jeg får lavet en færdig plade. :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af martin p »

thomsen skrev:Hejsa

jeg har fået lamineret em plade, men har ikke købt noget plast e.lign. til at stive det af, og jeg smutter på ferie fra nu til lørdag, så der går desværre nok lidt over en uges tid før jeg får lavet en færdig plade. :mrgreen:

så har du vist holdt ferie nok :mrgreen: har du fundet ud af noget med nummerpladen?
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

Hehe jaa har hængt lidt i bremsen :roll: men igår var jeg i silvan og der købte jeg en 500mm x 750mm akrylplade, hvor der kan være ca 16 plader på (: -og idag bliver får jeg lamineret et papir til at lime på pladen (;

akrylet koster 5 kr. per køreplade, og dertil skal der lim, print, papir og laminering så den kommer nok til at koste en 20-30 kr eller noget i den retning. :mrgreen:

Når jeg kommer hjem fra arbejde i aften, begynder jeg at lave den, så det kan være jeg smider et billede eller 2 herind af den i aften :wink:
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

så fik jeg næsten lavet den 1. prøve :mrgreen:
jeg venter dog til imorgen, med at gøre kanterne fine, da jeg vil sikre mig at limen er 100% tør :wink:
Vedhæftede filer
køreplade 006 (Medium).jpg
køreplade 006 (Medium).jpg (58.54 KiB) Vist 10824 gange
køreplade 007 (Medium).jpg
køreplade 007 (Medium).jpg (48.87 KiB) Vist 10824 gange
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Det ser jo lovende ud :P ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af martin p »

det ser jo godt ud, men hvad nu når man laver huller til monteringen? så trænger fugten vel ind og ødelægger det hele?

eller bliver hullerne lavet også bliver det hele lamineret igen???
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

hejsa martin (:

lars (lasse1969) kom før med et glimerende forslag :mrgreen: at give det en gang klarlak bagefter :wink:

jeg har dog tænkt lidt på at, før man limer pladen på plexiglasset på, så bore to huller, forsigtigt skære gevind i dem, og så lime 2 korte pindbolte i, jeg ved dog ikke om det vil holde, men det er da et forsøg værd. så vil lamineringen forblive ubrudt, og monteringen vil se pænere ud synes jeg :lol:
Mvh Mads Thomsen
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af martin p »

thomsen skrev:hejsa martin (:

lars (lasse1969) kom før med et glimerende forslag :mrgreen: at give det en gang klarlak bagefter :wink:

jeg har dog tænkt lidt på at, før man limer pladen på plexiglasset på, så bore to huller, forsigtigt skære gevind i dem, og så lime 2 korte pindbolte i, jeg ved dog ikke om det vil holde, men det er da et forsøg værd. så vil lamineringen forblive ubrudt, og monteringen vil se pænere ud synes jeg :lol:
helt enig.. om det holder er svært at sige, men det kunne se godt ud med skjulte bolte
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: fælles nummerplade

Indlæg af thomsen »

lige for at følge lidt op, for det er godt nok noget tid siden, og det undskylder jeg :oops:

for en 2 ugers tid siden kortsluttede strømforsyningen til min computer, og også alle mine dokumenter, notater, rapporter osv :cry:
-og vigtigst af alt, min tegning af kørepladen :(

jeg håber da det kan reddes, men da jeg ikke har haft nogen computer før nu, hvor jeg har nuppet min lillesøsters, har jeg ikke skrevet herinde ..
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"