Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

olebole skrev:Det kan også være på selve studsen problemet ligger. :roll:
Hvis du har taget plumpen . så bliver studsen kortere
Studsen kan så ikke gå i bund på Kaburatoren.
Så der kan den også værer utæt :wink:
Mvh. Ole
Jeg har taget plumpen

Men jeg kan jo se hvordan den sluger diesel starten og så går ud når jeg sprøjter det på i kanten af pladen :?:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af claus olieklud »

lund skrev:
olebole skrev:Det kan også være på selve studsen problemet ligger. :roll:
Hvis du har taget plumpen . så bliver studsen kortere
Studsen kan så ikke gå i bund på Kaburatoren.
Så der kan den også værer utæt :wink:
Mvh. Ole
Jeg har taget plumpen

Men jeg kan jo se hvordan den sluger diesel starten og så går ud når jeg sprøjter det på i kanten af pladen :?:
hej lund. det er selvfølgelig fordi den er utæt - istedet for at plane indsugningspladen på en glasplade, bør du gå noget hårdere tilværks ! hvis du planer med en båndpudser går det noget stærkere. sørg også for at der er plads til bolthovederne på membranen - kun hvis der er plads nok for du den tæt !!! også selv om indsugningspladen er 100% plan. selv bruger jeg masineskruer ( 6 kantede ) men du kan også vælge krydskærv ell. ligekærv. sørg for skruen ikke er længere end den spænder til inden den når bund ! hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

claus olieklud skrev:
lund skrev:
olebole skrev:Det kan også være på selve studsen problemet ligger. :roll:
Hvis du har taget plumpen . så bliver studsen kortere
Studsen kan så ikke gå i bund på Kaburatoren.
Så der kan den også værer utæt :wink:
Mvh. Ole
Jeg har taget plumpen

Men jeg kan jo se hvordan den sluger diesel starten og så går ud når jeg sprøjter det på i kanten af pladen :?:
hej lund. det er selvfølgelig fordi den er utæt - istedet for at plane indsugningspladen på en glasplade, bør du gå noget hårdere tilværks ! hvis du planer med en båndpudser går det noget stærkere. sørg også for at der er plads til bolthovederne på membranen - kun hvis der er plads nok for du den tæt !!! også selv om indsugningspladen er 100% plan. selv bruger jeg masineskruer ( 6 kantede ) men du kan også vælge krydskærv ell. ligekærv. sørg for skruen ikke er længere end den spænder til inden den når bund ! hilsen claus olieklud...
Hej jeg har ligekærvede maskinskruer i den
efter som jeg læste her inde at det var sådan det skulle være! :)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af strynboen »

hej nu er de vel ikke for lange ,,så du skruer dem i bund i gevindet før,du spænder på pladen,,prøv at lægge nogle spænde skiver mellem..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

jeg er ret sikker på de ikke går på og spænder membranen til men skal da lige undersøge det!
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af claus olieklud »

hej lund. har du fået den tæt ??? hilsen olieklud...
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

Nej har ikke lige fået fat i ham med drejebænken endnu men bliver ved at prøve!

i skal nok høre enten et nyt vredes udbrud eller et glædes udbrud når der sker noget nyt :lol:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af claus olieklud »

hej. du behøver ikke vente på ham med drejebænken. en båndpudser gør det lige så godt eller måske bedre !!! hvis ikke studsen er 100% ret på pladen skal der drejes alt for meget af. det er sikkert kun en 1/4 eller en 1/2mm borepladen skal planes. når nu du har pladen afmonteret så husk at tjekke længden på skruerne - pladen skal spænde til før gevindet når bund... jeg har også tænkt på om nogle af dine gevind er repereret med gevindbøsninger (helicoil) ??? fordi det er meget vigtigt at gevindbøsningen er skruet under plan, da borepladen ellers vil ride på den kant der evt. måtte rage udenfor, og derfor aldrig vil blive tæt selvom alt andet er perfekt. hvis det er tilfælde må du med en minisliber fjerne overskydende ( pas på pakfladen ) hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af Frandsen »

claus olieklud skrev:hej. du behøver ikke vente på ham med drejebænken. en båndpudser gør det lige så godt eller måske bedre !!! hvis ikke studsen er 100% ret på pladen skal der drejes alt for meget af. det er sikkert kun en 1/4 eller en 1/2mm borepladen skal planes. når nu du har pladen afmonteret så husk at tjekke længden på skruerne - pladen skal spænde til før gevindet når bund... jeg har også tænkt på om nogle af dine gevind er repereret med gevindbøsninger (helicoil) ??? fordi det er meget vigtigt at gevindbøsningen er skruet under plan, da borepladen ellers vil ride på den kant der evt. måtte rage udenfor, og derfor aldrig vil blive tæt selvom alt andet er perfekt. hvis det er tilfælde må du med en minisliber fjerne overskydende ( pas på pakfladen ) hilsen claus olieklud...
Det har jeg selv været ude for med en af mine gevindbøs. det er nemmere at ta et 13 mm bor eller støre og lige fjerne det der stikker oven over
så er risikoen for at slibe i pakfladen heller ikke så stor
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

claus olieklud skrev:hej. du behøver ikke vente på ham med drejebænken. en båndpudser gør det lige så godt eller måske bedre !!! hvis ikke studsen er 100% ret på pladen skal der drejes alt for meget af. det er sikkert kun en 1/4 eller en 1/2mm borepladen skal planes. når nu du har pladen afmonteret så husk at tjekke længden på skruerne - pladen skal spænde til før gevindet når bund... jeg har også tænkt på om nogle af dine gevind er repereret med gevindbøsninger (helicoil) ??? fordi det er meget vigtigt at gevindbøsningen er skruet under plan, da borepladen ellers vil ride på den kant der evt. måtte rage udenfor, og derfor aldrig vil blive tæt selvom alt andet er perfekt. hvis det er tilfælde må du med en minisliber fjerne overskydende ( pas på pakfladen ) hilsen claus olieklud...

Jeg har en helicoil i

men den sidder helt ned og det er også i den modsatte side af den at den sluger dieselstarten :?
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af claus olieklud »

hej lund. hvordan går det med din insugningsplade ? er den blevet tæt ??? vilsen claus olieklud...
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

nej ikke endnu der er dukket andre måske stører problemer op :(
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af claus olieklud »

øv surt. håber det går - olieklud...
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Bliver ved at være utæt ved indsugningspladen!?

Indlæg af lund »

Det skal det jo gøre!

Men det går langsomt fremad da jeg er bange for at blive så sur på den at jeg ender med at køre den i havnen! :lol:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"