problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af claus olieklud »

hej. jeg kan ikke downloade træffilm. den skriver fx. internet explorer ikke kan vise siden ! hvis jeg højreklikker for at gemme kan jeg se den lige kører i et sekund, men går så i stå... jeg har prøvet 1000 gange og den virker ikke. det har kun lykkes mig een gang at downloade strynøfilmen og det var den dag den blev lagt ud... hvis jeg forsøger igen er det umuligt... jeg har snakket med webmarster og alt er normalt fra fs1`s side. computeren er en lenovo N 500 med vista og tdc`s hurtigste mobil bredbåndsforbindelse - den virker nu meget godt der hvor jeg bor. er der mon nogle som kender til problemet ??? i må helst ikke svare noget der er alt for svært, da jeg er meget dum til computer... hilsen claus olieklud...
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af claus olieklud »

claus olieklud skrev:hej. jeg kan ikke downloade træffilm. den skriver fx. internet explorer ikke kan vise siden ! hvis jeg højreklikker for at gemme kan jeg se den lige kører i et sekund, men går så i stå... jeg har prøvet 1000 gange og den virker ikke. det har kun lykkes mig een gang at downloade strynøfilmen og det var den dag den blev lagt ud... hvis jeg forsøger igen er det umuligt... jeg har snakket med webmarster og alt er normalt fra fs1`s side. computeren er en lenovo N 500 med vista og tdc`s hurtigste mobil bredbåndsforbindelse - den virker nu meget godt der hvor jeg bor. er der mon nogle som kender til problemet ??? i må helst ikke svare noget der er alt for svært, da jeg er meget dum til computer... hilsen claus olieklud...
det skal lige siges at jeg har prøvet at afbryde kørende beskyttelse af computeren, men det hjælper ikke -
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af Toke »

claus olieklud skrev: det skal lige siges at jeg har prøvet at afbryde kørende beskyttelse af computeren, men det hjælper ikke -
Betyder det, at du har prøvet at slå din firewall fra? Hvis ikke, så prøv det.

Evt. prøv at installere Firefox, og se om det virker der..
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af claus olieklud »

Toke skrev:
claus olieklud skrev: det skal lige siges at jeg har prøvet at afbryde kørende beskyttelse af computeren, men det hjælper ikke -
Betyder det, at du har prøvet at slå din firewall fra? Hvis ikke, så prøv det.

Evt. prøv at installere Firefox, og se om det virker der..
hej toke. jeg har prøvet at afbryde firewall, men det hjælper ikke. desuden er den sat til at give besked hvis firewall blokerer for noget... det er mærkeligt for jeg kan se enhver video på youtube og den kan også dovnloade de programmer jeg har forsøgt fx. avast,vlc og det der billedeminimerings program man skal bruge til fs1 siden. så det er ikke fordi den ikke vil downloade, men lige træfvideoerne er umuligt !!! hilsen claus olieklud....
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af Toke »

Ja så ved jeg det ikke, det lyder mystisk...

Vi må ha' pc-nørderne på banen, hvis der er sådan nogle herinde.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Stillads
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 21:24
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af Stillads »

Klik med højre musetast, vælg linje 4, gem destination som, vælg hvor du vil have den liggende.

Når du dobbeltklikker på den vil den afspilles uden specialprogram, det er Microsoft's eget videoformat.

Du kan komme ud for at der dukker en gil barre op øverst i din browser, der fortæller dig at den har blokeret for hentning af filen, men ved at klikke på den gule barre, kan du alligevel vælge at downloade den. Det er fordi Microsoft tror at ALLE er IT fjolser (det er noget med at i USA skal de informere dig om konsekvenser hvis du gør noget forkert. Så kan du nemlig ikke sagsøge dem for skader sket på dig og/eller dine ting)

Ellers skriv igen

Søren
Hold nallerne fra roterende dele ;-)

Nu virkelig multikulturel

Østrisk, italiensk japaner ejer ;)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af claus olieklud »

Stillads skrev:Klik med højre musetast, vælg linje 4, gem destination som, vælg hvor du vil have den liggende.

Når du dobbeltklikker på den vil den afspilles uden specialprogram, det er Microsoft's eget videoformat.

Du kan komme ud for at der dukker en gil barre op øverst i din browser, der fortæller dig at den har blokeret for hentning af filen, men ved at klikke på den gule barre, kan du alligevel vælge at downloade den. Det er fordi Microsoft tror at ALLE er IT fjolser (det er noget med at i USA skal de informere dig om konsekvenser hvis du gør noget forkert. Så kan du nemlig ikke sagsøge dem for skader sket på dig og/eller dine ting)

Ellers skriv igen

Søren
hej søren... den vil ikke ! den loader lige i et halvt sekund og går så i stå... hvad skal jeg gøre ??? claus olieklud...
Brugeravatar
Stillads
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 23. jul 2009 21:24
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af Stillads »

Tage den med højre hånds pege og tommelfinger, og høvle den over venstre skulder :wink: :wink: :wink: :mrgreen:

Nej, har du en dvdafspiller tilsluttet dit tv, kan jeg brænde den på en dvd for dig, pb adresse :D
Hold nallerne fra roterende dele ;-)

Nu virkelig multikulturel

Østrisk, italiensk japaner ejer ;)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af claus olieklud »

hejsa der.... nu er der kommet 100% styr på computeren. jeg har i dag haft besøg af jesper yam-der, som har en gammel skolekamarat som alle dage har haft computerfeelings. han var med jesper på besøg hos mig idaw... han hedder martin festor og er expert i it... der var mange små detaljer som skulle rettes... det skal lige siges at yam-der fik den til at downloade igår, men ad en omvej ved at åbne alle filer ( eller noget i den stil ) men den burde stadig kunne åbne til direkte visning, men det ville den ikke... det ligger nu helt fast at det ikke er forbindelsen den er gal med ( iform af flere test )... bare jeg kunne sige de samme ord som martin it-support, men det kan jeg ikke huske... jeg har fået installeret nogle nye playerer og noget andet som er gavnligt for mig, men der var stadig et problem iform af for høj hvile proceser hastighed... den må i hvile ikke overskride en gennemsnits hastighed på 14 %..... min var genneralt mindst 50 % !!!! det skyltes forskellige oversager deriblandt mit sidepanel som slugte alt for meget energi !!!! der er mange faktorer som idag er blevet optimeret, og tilsammen gør det at min computer er betydelig hurtigere og effektiv end i går !!! nu kan jeg super hurtigt downloade yamaha fs1 træffilm.... tusind tak til festor for hans evner til computerforbedring... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af FS1originalen »

Det lyder lige præcis som samme tur min PC trænger til... Godt beskrevet olieklud:twisted: :mrgreen: :twisted:
Hvornår skal han på jyllandsturne :!: :lol: :!: :lol:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: problemer med computeren - kloge hoveder og gode råd søges

Indlæg af claus olieklud »

hej fs1originalen. ja det er også en gåde for mig... festor der har sin egen server hjemme med +25mbit forbindelse, så det han ikke kan huske i hovedet, trækker han hjemmefra - man kan sammeligne det lidt med, lige så let det er for mig at få en gammel plæneklipper til at køre, ligeså let for han computeren til at virke optimalt... mærkelig sammenligning, men ikke urealistisk... claus olieklud....
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"