jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af lund »

Det var den bare ikke sidst jeg havde åbent der ind til :shock:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af lund »

Jeg hiver lige den her frem igen da jeg stadig ikke har fundet ud af hvem eller hvad der stjæler min motor olie :shock: :? :?:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af nielsfup »

Hej Lund

Som skrevet tidligere så er der 2 muligheder
1 Olie løber ud på jorden
2 Olien bliver suget ind i krumtap huset og bliver brændt af.

Er det sidste tilfældet så er der ikke andet at gøre end:

1 Skift pakningen der tætter mellem koblingshuset og krumtaphuset. ( det er den nemmeste af de 2 løsninger så det gør man først)
2 Motoren adskilles og pakkes om mellem de to inderste krumtap hus dele. ( flydende pakning )

Det er noget skidt men der er ikke andet at gøre. Jeg har prøvet :cry: :cry:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af lund »

nielsfup skrev:Hej Lund

Som skrevet tidligere så er der 2 muligheder
1 Olie løber ud på jorden
2 Olien bliver suget ind i krumtap huset og bliver brændt af.

Er det sidste tilfældet så er der ikke andet at gøre end:

1 Skift pakningen der tætter mellem koblingshuset og krumtaphuset. ( det er den nemmeste af de 2 løsninger så det gør man først)
2 Motoren adskilles og pakkes om mellem de to inderste krumtap hus dele. ( flydende pakning )

Det er noget skidt men der er ikke andet at gøre. Jeg har prøvet :cry: :cry:

Jammen den ryger bare ikke ind i blokken for mig at se? :( for der ligger ikke noget inde i bunden af min blok og min krumtap er ikke sovset ind :?: og min blok er helt tør under bunden :?: og under knallerten ligger ingen olie?
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

lund skrev:
nielsfup skrev:Hej Lund

Som skrevet tidligere så er der 2 muligheder
1 Olie løber ud på jorden
2 Olien bliver suget ind i krumtap huset og bliver brændt af.

Er det sidste tilfældet så er der ikke andet at gøre end:

1 Skift pakningen der tætter mellem koblingshuset og krumtaphuset. ( det er den nemmeste af de 2 løsninger så det gør man først)
2 Motoren adskilles og pakkes om mellem de to inderste krumtap hus dele. ( flydende pakning )

Det er noget skidt men der er ikke andet at gøre. Jeg har prøvet :cry: :cry:

Jammen den ryger bare ikke ind i blokken for mig at se? :( for der ligger ikke noget inde i bunden af min blok og min krumtap er ikke sovset ind :?: og min blok er helt tør under bunden :?: og under knallerten ligger ingen olie?

Du kan være ganske urolig den spiser det lidt adgangen,,, og den kan nå at brænde det af ,,, det kommer ind enten inde ved semmiringen ( ødelagte læber på den ) eller ved pakningen bag semmirings holderen eller inde i midtersamlingen i krumtaphuset ,,, prøv med en finger på siden af krumtappen ud mod koblings siden så bliver den nok mere fedtet fingeren i forhold til hvad den gør på modstående side,,, ( er det " bare" benzin blandingen den får så bliver den lige fedtet på begge sider af krumtappen fingeren),,, min 1973 lavede det nr også ,,, det var semmiringen,,,det tog lidt tid at finde den fejl ,,, men den ville heller ikke rigtigt tage gassen og køre ordentligt men i tomgang gik den fint,,, så der er ikke andet for end at bide i det sure ævle og skilde det ad igen,,, jeg vover at tro på det er semmiringen som er utæt,,,
kan godt se at det er trælst men du slipper ikke for olie fingere dsv,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af lund »

jeg har nu ik noget imod olie fingre :D det er mere alt den tid :(

Jeg sys bare ikk den sluger lidt ad gangen for jeg fyldte 400 ml på efter jeg opdagede den var meget varm og tom

og så lod jeg den stå for at køle en times tid da jeg så kom ud til den igen så var olien sq væk? :? men den røg ikke mere da jeg startede den der?
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

hvis den ikke brænder det af og det er væk efter den har stået en time så må den jo lægge det ud et eller andet sted og hvis det ikke kommer ud ved samlingerne i motorblokken så er der følgende muligheder

utæt ved semmiringen ved kickstarteren ,,, vil give en pøl når den står stille så vil resterne dryppe ned under den ,,, så er der semmiringen ved træk akslen altså den bag tandhjulet og semmiringen ved koblingspinden det vil give en ret vel smurt kæde og sikkert et godt smurt baghjul og svinger,,,, hvis den kaster det ud når den køre der og den vil dryppe også når den står stille ,,, den sidste mulighed er din bundprop så vil den være fedtet under motoren og den vil dryppe og lave en pøl under sig,,, når der ingen pøl er under den og det forsvinder så må det jo være mekaniker nissen som har taget det igen ,,,, :? værste mulighed du har et hul i selve blokken,,,, men det er nok ham nissen som har taget det så :arrow: ,,,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af lund »

jaa det er noget skidt!

Men det må jo være en pakning der er gået? :shock: :?

bare meget mystisk for sidst jeg åbnede der ind var der intet i vejen og den holdt olien fint? også en tid efter det var lukket igen
men nu?
Nu kommer den lille nisse og drikker det :lol: :shock:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af subwoof »

så må du jo sætte nisse fælder op :D evt. forbind et elhegn til blokken 8)
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: jeg er fortvivlet! Mange spørgsmål! håber på hjælp!

Indlæg af lund »

subwoof skrev:så må du jo sætte nisse fælder op :D evt. forbind et elhegn til blokken 8)
det ender jeg med selv at glemme og så får jeg et rap når jeg røre ved den :lol:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"