Forskellen på ny og gammel model?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Forskellen på ny og gammel model?

Indlæg af D.Kallan »

Hvad er forskellen på ny og gammel model?
det omtales tit i forbindelse med reservedele og jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er forskellen? :?::)
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Forskellen på ny og gammel model?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Forskellen på ny og gl. model ,,, de gl. modeler har ankerpladen i forhjulet til høre side og de har gummi navs kobling til tandhjulet i bag og de har metal sideskjolde,,, og 2 kabel holdere forskudt på luftfilterkassen,,, og kabelchoker karburator,,, altså årgangene 1969 ~1976 ,,, 1969 ~1970 kom ikke til danmark,,, i 1976 fjernes kabel choker karburatoren på dem og der kom en model med skivebremse også,,, 1977~1979 er ny model med plast side skjolde og fast tandhjuls holder bag og k1 modelen med ankerpladen i venstre side på forhjulet,,, det var de grove træk i forskellen på gl. og ny model,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Gosmo
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 23:19
Kontakt:

Re: Forskellen på ny og gammel model?

Indlæg af Gosmo »

Ja som Johnny skriver er der rigtig meget forskel på de forskellige modeller men hvis du går ind på www.yamahafs1.dk er der billeder af de forskellige årgange det har hvertfald hjulpet mig rigtig meget :)
Ben T
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Forskellen på ny og gammel model?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Man kunne jo også bruge lidt tid på at kikke på disse side her,,, det vil også give et godt indblik i farver og speciele dele på årgangene,,, vel jeg tro,,, så søg og man vil finde det man skal bruge,,,det var den der søge funktion oppe øverst på siderne man bruger såvidt jeg ved,,,,, :idea: :idea: :idea: :?:

viewtopic.php?f=21&t=171

viewtopic.php?f=21&t=2362
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
D.Kallan
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 21:08
Kontakt:

Re: Forskellen på ny og gammel model?

Indlæg af D.Kallan »

okay tak, så blev jeg da lidt klogere 8)
"I don't drive fast! - I'll just fly low!"

"Nyt er yt! - Gammel er sejrsskammel!"
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"