Oplevelse med bærbar HP

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Poul-Erik A. »

Velvidende at dette emne ikke hører til her, vil jeg gerne høre om der er andre med samme oplevelse : Sønnen købte en bærbar HP i Bilka april 2007, som ret hurtig voldte problemer med en løs metalplade ved tastaturet, der nærmest lød "skruk" som en revnet tallerken. Afsted til InfoCare og efter en mislykket rep. var adgangen til Internetet afbrudt - så den måtte afsted igen og så var der igen Internet. Metalpladen var stadig løs og nærmest vibrerede under brug.
Nå, men så i denne uge opstod et nyt problem, for periodisk virkede skærmen ikke og den sendte et morsesignal (D) og de 2 års reklamationsret var forbi.
En undersøgelse på nærmeste EDB Center afslørede at grafikkortet var defekt og koster 1500,- + mont. og der ville man anbefale at købe ny Acer i stedet, da 80 % af nysalg i denne butik er Acer.

Tilføjelse 230709 : Butikken nævnte forresten, at Acer indtil for nylig er kendt for mange mekaniske fejl, såsom defekte hængsler o. lign. , men nu er OK :wink:

Hvad mener "panelet" ?
Senest rettet af Poul-Erik A. tors 23. jul 2009 08:21, rettet i alt 2 gange.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Toke »

Nu er min viden ikke enorm inden for området. Men "min" computermand, siger Dell, HP eller Lenovo er de foretrukne mærker. Dell og Lenovo er i den lidt dyrer ende.

Hvis jeg havde en bærbar, der var 2 år gammel (hmm..det har jeg faktisk :lol: ), så kunne jeg ikke finde på, at smide 1500kr. i den, når man kan få en ny til 4500kr. Selvfølgelig kommer det an på hvad den skal bruges til, men til alm. surf og kontor pc er de udmærket.

Det var lige mine 50 øre :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Kim B S »

Hej Poul-Erik.
Hold dig endelig fra Acer, det kan næsten kun gå endnu være end det du har oplevet. :roll: Det er utroligt hvad de prøver på at lokke folk til. :evil: :twisted: En af mine gode venner arbejder med computere til daglig, og har skrottet adskellige Acer computere som ingen gang var 1 år gamle, da de simpelthen er lavet for dårlig til at det kan betale sig at lave dem i stand. :lol: :roll:
Jeg kan varmt anbefale ASUS. :D Det er et firma som kan lave en stabil computer. :wink: :D

PS. Køb i stedet en Computer ved http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp
Der kan du få noget der dur, til en fornuftig pris. :wink: Samtidig får man meget fin service, og de vil gerne give gode råd over telefonen, hvis man selv setter noget sammen, som vi med succes har gjort flere gange her i huset. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Kim B S »

Hej Poul-Erik.
Jeg kom lige til at se at Bj-Trading også sælger Acer. :roll: :lol: Men det bliver de altså ikke bedre af. :? De har heldigvis også andet, blandt andet Asus som ikke plejer at koste en bondegård. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Poul-Erik A. »

Mange tak for responsen foreløbig og til Kim's råd om Acer har jeg lavet en tilføjelse, som bør læses. :!:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
futte
Junior knallert
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 30. nov 2008 12:57
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af futte »

Hej Poul Erik


Ikke for at lyde som de andre, men hold dig fra Acer, kender til flere der har haft dårlige oplevelser med dette produkt. Køb asus eller Dell...ved Dell kan du tilvælge deres 1 års service garanti, som er ganske udemærket...har du et problem kommer de til dig og løser det.. Det skal dog lige siges at det sidst har jeg fra min svoger der arbejde med pc`er til dagligt :D

mvh Benny
1979 yamaha k1

1986 hollandsk yamaha 2ru


1978 yamaha DX pt total adskilt
Gosmo
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 23:19
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Gosmo »

Nu er jeg selv den "heldige" ejer af en acer bærbar og jeg vil da på ingen måde anbefale andre at købe det lort! Det volder ikke andet end problemer. Og hver model acer har sine svaghedder men til fældes har de den dejlige ting at acer mener de skal ligge 1000 pogrammer ind i maskinen så det tager 5-7 min fra du har tændt dyret til den rent faktisk kan bruges og man må ikke formatere maskinin for at få det der sutter væk for så falder garantien væk. FEDT!

Er det en bærbar man skal have kan jeg kun anbefale: Dell, hp og fujitsu siemens. Det er alle maskiner i den dyre ende men går man ind i det nørdede detaljer er det dem der spiller max med bedst køling osv :) det siger min erfarring mig hvert fald
Ben T
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af MaaQ »

HP har haft en del problemer med deres DV6000 serie (dem bilka fører), og af samme grund er forbriksgarantien udvidet til 2 år i stedet for 1. Specielt med skærmkontakten, hvor der tit opstår problemer, men generelt vil jeg sig at HP bærbare er utroligt gode i forhold til deres pris og de nye media-books fra hp skulle efter sigende være utroligt gode. De er baseret på kunde undersøgelser, og har baggrundsbelyst tastatur og hele molevitten. Lenevo er skidegode.... TIL ERHVERVSBRUG! men de duer ikke som medie centre da de tit har en ringe skærm/graffikkort/lydkort/brugeflade. Jeg her ikke nogen direkte erfaring med acer, men jeg tror ikke de er specielt ringere end andre lavpris bærbare. Men jeg vil råde dig til en hp, apple eller sony, hvis den skal være til medie brug.
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af lund »

Hej nu har jeg li læst det hele igennem og jeg har også kun hørt at acer virkelig skulle være ringe kvalitet! ha en ven som har en og efter et års alm brug sidder skærmen nu og dingler den kan rokke 20cm i alt, Jeg sys det er for DÅRLIGT!

Selv har jeg en rigtig antikvitet af en gammel ibm computer men til det jeg bruger den til fungere den ganske udemærket! det enste jeg kunne ønske mig var usb 2.0 og lidt mere hardisk

så skal jeg anbefale en computer vil jeg sige ibm (det hedder vidst nok lenovo nu) Det er virkelig kram! og så holder det til lidt af hvert :) min har hvertfald taget et par ture på gulvet fra sådan normal skrivebords højde :lol: det eneste der tog skade det var gulvet :lol: UPS :oops:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af subwoof »

har kun haft acer(stortset) og der har aldrig været noget..
min gamle aceren aspire 3000 døde harddisken i efter 3år grundet en vildfaren øl.. men den virker stadig perfekt og den har haft et liv som traktor computer, hvoor vi har brugt den til at se film i traktoren under de lange dage (man er vel magelig)min nye er en acer extensa 5430, den virker umiddelbart også rigtigt god, gode taster osv osv. kun + til acer :lol:

men tror du ikke computermærker er det samme som traktormærker for os bønder? egentligt blir de fleste dele lavet samme sted, og lakeret til hver traktor?? tror de fleste componenter i en computer blir lavet af den samme kineser :roll:
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af lund »

subwoof skrev:har kun haft acer(stortset) og der har aldrig været noget..
min gamle aceren aspire 3000 døde harddisken i efter 3år grundet en vildfaren øl.. men den virker stadig perfekt og den har haft et liv som traktor computer, hvoor vi har brugt den til at se film i traktoren under de lange dage (man er vel magelig)min nye er en acer extensa 5430, den virker umiddelbart også rigtigt god, gode taster osv osv. kun + til acer :lol:

men tror du ikke computermærker er det samme som traktormærker for os bønder? egentligt blir de fleste dele lavet samme sted, og lakeret til hver traktor?? tror de fleste componenter i en computer blir lavet af den samme kineser :roll:
hmm..

nu ved jeg hvad min gamle old sag den vejer og hvad en af mine venners acer som er endnu større vejer og min vejer en del mere end hans! selvom hans er større

så jeg tror også der er forskel hvertfald på nogle af mærkerne :)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af subwoof »

lund skrev:
subwoof skrev:har kun haft acer(stortset) og der har aldrig været noget..
min gamle aceren aspire 3000 døde harddisken i efter 3år grundet en vildfaren øl.. men den virker stadig perfekt og den har haft et liv som traktor computer, hvoor vi har brugt den til at se film i traktoren under de lange dage (man er vel magelig)min nye er en acer extensa 5430, den virker umiddelbart også rigtigt god, gode taster osv osv. kun + til acer :lol:

men tror du ikke computermærker er det samme som traktormærker for os bønder? egentligt blir de fleste dele lavet samme sted, og lakeret til hver traktor?? tror de fleste componenter i en computer blir lavet af den samme kineser :roll:
hmm..

nu ved jeg hvad min gamle old sag den vejer og hvad en af mine venners acer som er endnu større vejer og min vejer en del mere end hans! selvom hans er større

så jeg tror også der er forskel hvertfald på nogle af mærkerne :)
JO MEN det meste er vel det samme :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af lund »

subwoof skrev:
lund skrev:
subwoof skrev:har kun haft acer(stortset) og der har aldrig været noget..
min gamle aceren aspire 3000 døde harddisken i efter 3år grundet en vildfaren øl.. men den virker stadig perfekt og den har haft et liv som traktor computer, hvoor vi har brugt den til at se film i traktoren under de lange dage (man er vel magelig)min nye er en acer extensa 5430, den virker umiddelbart også rigtigt god, gode taster osv osv. kun + til acer :lol:

men tror du ikke computermærker er det samme som traktormærker for os bønder? egentligt blir de fleste dele lavet samme sted, og lakeret til hver traktor?? tror de fleste componenter i en computer blir lavet af den samme kineser :roll:
hmm..

nu ved jeg hvad min gamle old sag den vejer og hvad en af mine venners acer som er endnu større vejer og min vejer en del mere end hans! selvom hans er større

så jeg tror også der er forskel hvertfald på nogle af mærkerne :)
JO MEN det meste er vel det samme :D
det er det sikkert :lol: acer hp toshiba og de andre "billigere" mærker er nok gennem samme kina mands hænder :lol:
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af subwoof »

tror jeg skam de alle er :lol: tror måske det er efterkontrollen der er forskellig :roll:
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Oplevelse med bærbar HP

Indlæg af Poul-Erik A. »

Efter en uges ferie i Kulhuse på Sjælland har vi været i flere PC butikker og vi startede ved El Giganten Holbæk og derefter i Straus Data (også i Holbæk) efter anbefaling af Alex, da vi afhentede bagsvinger. Det var også god og faglig betjening inden for HP og Sony og det var meget tæt på en handel om en Sony bærbar - men den medfødte jydske sindighed gjorde at han (knægten) gerne ville overveje det efter en nats søv samt SMS'e med dem han til daglig omgås for yderligere råd & vejledning. :wink:
Vi var også i Fields hos El Giganten, men der var man ikke sikker på servicen, hvis der blev problemer som med den forrige, så det blev ikke til noget.
Så skulle vi til Frederikssund for at købe sandaler og for ikke at stresse konen, fik vi andre "lov" til at kigge efter andre butikker - og der var Fona jo - og der var den eftersøgte HP Pavilion DV7.....som de kun havde fået 2 stk hjem af incl. demonstrations modellen........ så vi måtte have magnetkortet frem og den nye barbare HP under armen... :D
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"