hvad kan det værer er ved at få grå hår

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

hvad kan det værer er ved at få grå hår

Indlæg af tøffe »

og gå hår før tid :lol: min kobling driller jeg har skruget siden af selom den sidder på stilet for at se hvad der sker og den åbner godt nok pladern på koblingen når jeg bruger grebet men så er der så åben at der kan værer en skive koblings plade mer der inde skal den det og så sidder de barer og er meget løse når jeg gør det men den kobler bar ikke fra i gar kasen hvad kabn det værer for jeg kan ikke finde ud af det
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: hvad kan det værer er ved at få grå hår

Indlæg af Frandsen »

hej tøffe
møg træls med de der koplings problemer
ik fordi jeg har så forfærtlig meget erfaring med kopling men efter at ha læst
en del af de indlæg og gider der er her inde er jeg blevet en lille smule klogere
har selv lige renoveret min motor og selfølgelig os koplingen
jeg brugte nogle 10 dele skiver (shims) til at udligne slør/slid ved afstandsbøsset
og sleb ca 2-3 10 del mm af kobberskiven og så naturligvis orginal dele
det lader til at ha hjulpet min kører perfekt nu for første gang i den tid jeg har haft den
Mvh
Frandsen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: hvad kan det værer er ved at få grå hår

Indlæg af tøffe »

Frandsen skrev:hej tøffe
møg træls med de der koplings problemer
ik fordi jeg har så forfærtlig meget erfaring med kopling men efter at ha læst
en del af de indlæg og gider der er her inde er jeg blevet en lille smule klogere
har selv lige renoveret min motor og selfølgelig os koplingen
jeg brugte nogle 10 dele skiver (shims) til at udligne slør/slid ved afstandsbøsset
og sleb ca 2-3 10 del mm af kobberskiven og så naturligvis orginal dele
det lader til at ha hjulpet min kører perfekt nu for første gang i den tid jeg har haft den
kan du hjælpe mig med at sige hvor jeg finder de indlæg og tag for hjælpen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: hvad kan det værer er ved at få grå hår

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Tøffe.

Jeg har lavet et indlæg om dette (velkendte) problem under "mekaniske problemer - guide til mont. af kobling foreløbig" og godt du har dækslet af nu, for så kan du fjerne pladerne og så gætter jeg på, at knasten ikke kan drejes uden primærhjulet drejer med ?
Det er for tidlig med gråt hår :lol:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hvad kan det værer er ved at få grå hår

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Tøffe

ØV ØV ja de koblinger kan godt drille lidt hvis man ikke har rodet ret meget med dem så man kender fiduserne ,,, kender man de små fiduser kan man få dem til at køre som i blødt smør,,,

nå men alt det vrøvl hjælper jo ikke på din kobling,, så her er et par tricks,,, når du nu har lukket op ind til primærtandhjulet og koblingspladerne ,,,, så tag lige og skru de 4 fjedere af og tag pladerne ud,,, og ikke andet,,,så skal du når den er i fri gear kunne dreje koblingsknasten uden at primærhjulet følger med rundt ,,, kan du ikke det så er din knast spændt sammen med primærhjulet,,,, har du lagt en kobberskive imellem knast og primær tandhjulet så prøv at fjerne den igen og sæt knasten på igen den behøves ikke spændes hårdt for at finde ud af om den stadigvæk tager primærhjulet med rundt,,, tager den stadig primærhjulet med rundt så skal du have lavet som lige får det afstands rør som primærhjulet sidder på kommer en lille smule længere ud af primærhjulet Ca 1/ 10 mm ,,, det fungere sådan at når du spænder møtrikken som holder knasten så spænder du knasten sammen med afstandstykket og inderste trykskive sammen med inder ringen i lejet ,,, den sammen spænding skal primærhjulet kunne køre uafhængigt af ,,, men pas på du ikke får for meget aksialt slup på primærhjulet når du simser om ,,, håber det hjælper dig vidre :P
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: hvad kan det værer er ved at få grå hår

Indlæg af tøffe »

Johnny S. skrev:Hej Tøffe

ØV ØV ja de koblinger kan godt drille lidt hvis man ikke har rodet ret meget med dem så man kender fiduserne ,,, kender man de små fiduser kan man få dem til at køre som i blødt smør,,,

nå men alt det vrøvl hjælper jo ikke på din kobling,, så her er et par tricks,,, når du nu har lukket op ind til primærtandhjulet og koblingspladerne ,,,, så tag lige og skru de 4 fjedere af og tag pladerne ud,,, og ikke andet,,,så skal du når den er i fri gear kunne dreje koblingsknasten uden at primærhjulet følger med rundt ,,, kan du ikke det så er din knast spændt sammen med primærhjulet,,,, har du lagt en kobberskive imellem knast og primær tandhjulet så prøv at fjerne den igen og sæt knasten på igen den behøves ikke spændes hårdt for at finde ud af om den stadigvæk tager primærhjulet med rundt,,, tager den stadig primærhjulet med rundt så skal du have lavet som lige får det afstands rør som primærhjulet sidder på kommer en lille smule længere ud af primærhjulet Ca 1/ 10 mm ,,, det fungere sådan at når du spænder møtrikken som holder knasten så spænder du knasten sammen med afstandstykket og inderste trykskive sammen med inder ringen i lejet ,,, den sammen spænding skal primærhjulet kunne køre uafhængigt af ,,, men pas på du ikke får for meget aksialt slup på primærhjulet når du simser om ,,, håber det hjælper dig vidre :P
mange tak for hjælpen for det hele drejer med rund så jeg ville prøve at gøre sådan rart man kan få hjælp her inde selom jeg har rodet med mange i mine unge dage kan jeg ikke huske meget fra den gang pga en u lykke men hvad så er det da godt man kan få hjælp i hører fra mig når jeg ved hvad der er galt mvh michael tøffe
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"