batteri lader, fra tante hansen

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af subwoof »

Fik denne alder med hjem fra thansen til 100kr, da jeg brokkede mig over nogle fælge til min motters bil..
den koster normalt 198kr
men nu må vio se om den virker.. spændinge er konstant både på 6v og 12v, både med og uden belasting. ligger lige omkring 7,1-7,2v på 6v.

kortslutnings sikringen virker. og den har et fint vedligeholdes program..

den er nogle finde dioder der slukker efterhånden som den bliver ladt op.
alt i alt ser det ud til det er en fin lader.. nu må ve se :D

undskyler for de dårlige billeder.
http://thansen.dk/product.asp?c=2604832 ... 1985515517
Vedhæftede filer
Billede0016.jpg
Billede0016.jpg (26.58 KiB) Vist 4493 gange
Billede0017.jpg
Billede0017.jpg (31.23 KiB) Vist 4493 gange
Billede0018.jpg
Billede0018.jpg (32.36 KiB) Vist 4493 gange
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af Kim B S »

Hej subwoof.
Hvis kvaliteten er i orden, kunne det da være at jeg burde anskaffe mig en af dem. :wink: Jeg mangler nemlig lader både til min bil og mine knallerter. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af subwoof »

syns den virker lidt underlig, sttuslamperne lyser længere mod nul, en da jeg started den, men kan være det tager lidt tid, ofr den at registrere ladestanden..
men jeg vender tilbage om 6 timer :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af Morten - Webmaster »

hold lige øje med om den lader med flere ampere på dit batteri, det er nok ikke så sundt for det. Normalt er ca 1/10 (altså knap en halv ampere i dette tilfælde) passende ladestrøm.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af subwoof »

det gør den sikkert,men det er et gammelt batteri (6v) som jeg lig prøver med først, som som sådan virker fint, må se om det går til :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af strynboen »

du koger dit batteri med sådan en stor lader,,den må højest lade en time af gangen..ellers ødelægger du batteriet,,men en time 3 gange,,så er det ladt op
og sådan et ladeapp som dit har jeg brændt af,,ved at afprøve tændspoler til gamle lucas mageneter,de er ikke så holdbare,,ved hård belastning,,men til normalt brug er det nok ok..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af subwoof »

ja koger må du nok sige :)
det gamle batteri jeg havde spil kogte :O
men prøvede lig at smide det på yamahaen, der er så meget lys i frigears lampen, at man skulle tro det var mit kørelys :D
så den virker da, men den lader godt nok kraftigt.. kunne man mon justere dette ced at åbne den? og evtg. justere et sted?
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: batteri lader, fra tante hansen

Indlæg af strynboen »

det er helt ok,,din lader lader bare med for mange amp,,til det lille batteri,,passer fint til 60 ah,,men ikke til 4,5 ah..men du kan bare lade i kortere tid af gangen
men så for du ikke renset cellerne,,det skal foregå ved svag ladening,,over længere tid..tror ikke at man kan regulere uden at sætte en elektronisk regulering
i mellem...mener at fup gearless har lagt en ud på forum,,prøv at søge på elektriske problemer,,så kommer den nok frem,,,men ellers koster en mini lader vist under en hund..rede lap
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"