om at lave en anden årgang end stelet siger

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
sailor

om at lave en anden årgang end stelet siger

Indlæg af sailor »

Johnny S. skrev:Hej

Og det her må jo give sailor en kæmpe chanse for at vise sin 112% originale yamaha den har vi jo ikke set endnu,,,,vi andres har jo små fejl hist og pist og regnes for special i hans øjne,, så nu må du jo komme med facit listen sailor,,,, :lol: :lol: :wink:
Joee Johnny, det kunne jeg da godt ... men det vil jeg ikke :lol:

Jeg er iøvrigt lidt tvivl om du i det hele taget har forstået mit indlæg,
men never mind - vi er jo alle salige i hver vores tro :D

Held og lykke med din "69'er"

Mvh
Poul Erik E

PS: du må godt kalde mig Poul Erik - sailor er professions bestemt.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: om at lave en anden årgang end stelet siger

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Poul Erik

Flyttede lige emnet over i en anden tråd :D ,,

Jeg er nu ikke sikker på at jeg misforstod oplægget til dette emne ,,, men lad nu det ligge,,,

jeg ved ganske udmærket at årgang 1969 ikke kom til dk som knallert men kan da ikke udelukke at nogen enkelte måske er importeret som motorcykel ,,, i så fald har kong skrot nok taget dem dsv,,, og lige hvad angår min 1969 model så står der vist nok i overskriften,, årgang et eller andet,,, af den simple grund at den ikke er en årg. 1969 af oprindelse men et 1971~ 1972 stel og motor som ligger som basis for den,,, min baggrund for at bygge en model som ligner 1969~1970 er at jeg syntes de er flotte og at de er starten på Yamaha FS1 epoken verden over,,, og jeg syntes at de 2 årganges specielle udsende ikke skulle gå tabt og i glemme bogen,,, det er min grund til at lave den,,, jeg ved også at nogen enkelte detaljer må jeg undlade fordi jeg ikke kan få delene,,, så som yderrøret med øret bag ud og tændings / koblings dæksel / motorside hvor der ikke er en bolt foran svinghjulet,,, styret kan jeg godt købe men jeg hader at ligge totalt foroverbøjet når jeg skal køre på dem,,, de 3 koniske skiver i toppen af gaffel rørne / toppladen kommer på den når jeg engang skal have bud til Benny igen,,, sædet der er 2 slags,,, anderøven og twinsædet de andre vælger anderøven jeg vælger twinsædet så er begge dele vist på dem,,,så håber ikke at de få ting som kommer til at mangle i dens udsende kommer til at tage helheds indtrykket fra dens 1969 / 1970 udsende,,, :D

og listen med hvad man skal kikke efter hvis man går efter en bestemt årgang der syntes jeg at de tidligere ikke importerede modeler også skulle med når at det er stort set samme dele pånær nogen få af dem,,, der kunne jo være en som fandt på at importere en af dem engang,,, ligesom man impotere biler motorcykler osv til veteran brug,,, så derfor kunne jeg godt have tænkt mig at man i stedet for at fare ud med bål og brand ,,, havde skrevet husk lige at tilføje at de ikke blev importeret til dk. de første kom ikke før 1971~1972 osv. ,,, også istedet for at fortælle mig at den kom sgu aldrig til at ligne og være,,,, havde fortalt mig de forskelle der var istedet for,,, så det også kom med på listen ,,, skrev vist nok i listen at der var sikkert flere detaljer som ikke var med ,,,, det kunne jo være rart at få de detaljer med også,,,, men skal alle de enkelte detaljer med skal man jo også skille motoren ad så koblings detaljer osv kommer med ,,, det vil sgu blive noget af et job at lave den guide,,, min guide er ment som en man kan se de ydre årgangs dele på ,,,, også man kan gå ud og købe evt dele efter den ,,,det tog jo heller ikke mere end 6½ time at lave den,,,

og hvad angår med at blive sur ,,, jeg er altid åben for en kontruktiv debat og kretik ,,, men det irritere mig grænseløst når nogen påstår et eller andet uden at dokumentere ders påstand / e eller fortæller forskelne på tingene i stedet for bare at påstå det er anderledes,,, jeg bøjer mig gerne i mine påtand / e når nogen kommer med beviser på det modsatte og kan fortælle hvad forskelne er på tingne ,,,

Andres mening er også velkommen her i tråden,,, :D

Mvh Johnny S.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: om at lave en anden årgang end stelet siger

Indlæg af Kim B S »

Hej Poul Erik og Johnny S.
Persolig synes jeg at det er godt, at der bliver lavet nogen af de vertioner, som ikke blev importeret til DK. :wink: :D Der findes jo flere udenlanske udgaver som er fantastisk flotte, blandt andet årg. 69-70. :D Det kunne også være den engelske årg 74-75, med emblemtank som de blandt andet kunne få i rød eller gul, og også med skivebremse på årgang 75. :wink: Og 74-75 modellerne findes jo også i gul med nosseknusertank. :wink: Det kan også være den gule 76er, som jeg selv vil lave min egen til. :D Der ud over findes der jo også en orange 77er og en sølvgrå 78er. og alle har berettigelse efter min mening, når ejeren af den pågældene Yamaha kan lide designet. :D Jeg glæder mig i hvertfald til at se din Johnny, når den bliver færdig. Og det samme gælder selvfølgelig den som Morten B vil lave i tilsvarende design bare i blå. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"